În cadrul Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș, serviciile oferite se adresează acelei părți ale comunității care, din cauza condițiilor materiale precare, lipsei de educație, stării de sănătate, respectiv lipsei unui spațiu locativ nu poate să se susțină singură, să își asigure cele necesare, fiind determinată să apeleze la comunitate, de a cărei implicare este nevoie în rezolvarea problemelor sociale. Aceste servicii se pot concretiza sub forma ajutoarelor materiale, bănești, obținerea unui spațiu locativ, a unui loc de muncă, de hrană caldă sau alimente de bază, care au ca finalitate reintegrarea persoanelor cu probleme sociale, aflate în situații de risc.
Un rol important în procesul de acordare a serviciilor sociale îl are desfășurarea de acțiuni ce vizează prevenirea situațiilor de risc și combaterea acestora prin educarea și informarea adecvată a tinerilor, părinților și familiilor în ansamblul lor.
Din perspectiva funcțională, acordarea serviciilor de asistență socială este concepută ca un sistem de acțiuni specifice, care trebuie să asigure realizarea obiectivului său major asistarea care, din cauza unor motive de natură economică, fizică, psihică sau socială, nu au posibilitatea să-și asigure nevoile sociale, să-și dezvolte propriile capacități și competențe pentru integrarea socială.
Planul anual de acțiune privind serviciile sociale administrate și finanțate din bugetul Consiliului Local al Municipiului Târgu Mureș cuprinde:
1. Capitolul I. - Date privind administrarea, înființarea și finanțarea serviciilor sociale;
2. Capitolul II. - Planificarea activităților de informare a publicului cu privire la serviciile sociale existente la nivel local;
3. Capitolul III. - Programul de formare și îndrumare metodologică a personalului care lucrează în domeniul serviciilor sociale.
Inapoi