Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Proiecte Europene

buton proiecte europene

Iaz Batal

banner iazbatal fazare

Protecția consumatorilor

InfoCons

Serviciul de urgență 112

112 logo

Calendarul evenimentelor

<<  Septembrie 2022  >>
 Lu  Ma  Mi  Jo  Vi  Sâ  Du 
     1  2  3  4
  5  6  7  8  91011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
Urmatoarele evenimente:

No current events.

Bilete online

buton teatrul national

Salvați copiii

salvati-copiii-logo

Autoritatea Națională Turism

banner aut nat.fw

SIS II

sis2 

Wikipedia:

wikipedia


ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE PE BAZĂ DE PROCURĂ

DOCUMENTE NECESARE

• CERERE tip pentru eliberarea actului de identitate se listează față verso, se completează cu majuscule și se semnată la ghișeu de către împuternicit;
• procură specială eliberată de autoritatea română din ţara respectivă certificată cu timbru sec, pe care este aplicată fotografia solicitantului și în cuprinsul căreia se regăsește în mod obligatoriu scopul pentru care aceasta a fost eliberată (depunerea cererii pentru eliberarea actului de identitate și ridicarea actului de identitate emis) și motivul pentru care se solicită eliberarea actului de identitate (expirare, pierdere, schimbare domiciliu, schimbare nume, etc); la procură se atașează o fotografie identică cu ceea de pe procură;
actul de identitate al solicitantului
certificatul de naştere, original;
certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soțului supraviețuitor, original;
hotărârea judecătorească de divorţ definitivă/irevocabilã sau certificat de divorț însoțit de convenția cu privire la minori, în cazul persoanelor divorțate, original;
certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta de până la 14 ani care îți schimbă domiciliul împreună cu părintele;
extrasul de carte funciară (obținut cu cel mult 30 de zile anterior datei depunerii cererii) sau documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original (aici);
actul de identitate al persoanei împuternicite
chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate – 7 lei.

LOCUL, ADRESA ŞI DATELE DE CONTACT

• cererea pentru eliberarea actului de identitate, însoțită de documentele necesare, se depune la Serviciul de Evidenţă a Persoanelor din cadrul Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Târgu Mureș situat în municipiul Târgu Mureș, Str. Călărașilor nr. 26-28, telefon: 0265/250391, 0265/210678.
Preluarea documentelor se face doar în baza programării online efectuată accesând www.tirgumures.ro sau telefonic la nr de telefon: 0265 250 391

PROGRAM DE LUCRU CU PUBLICUL

PRIMIRI CERERI   INFORMAŢII ŞI ELIBERĂRI 
ACTE DE IDENTITATE
  
LUNI 8,30-15,00     LUNI 8,30-16,30
MARȚI 8,30-18,30     MARȚI 8,30-18,30
MIERCURI 8,30-15,00     MIERCURI 8,30-16,30
JOI 8,30-18,30     JOI 8,30-18,30
VINERI 8,30-12,00     VINERI 8,30-16,30

TERMENUL DE SOLUȚIONARE

• legal este de până la 30 de zile de la data înregistrării cererii pentru eliberarea actului de identitate. In situați deosebite, termenul poate fi prelungit cu cel mult 15 zile de către șeful serviciului public comunitar local de evidentă a persoanelor (art.15 alin (5) din O.U.G. nr. 97/2005 republicată);
efectiv 2 zile lucrătoare stabilit la nivelul serviciului de la data înregistrării cererii pentru eliberarea cărții de identitate (cu excepția cazurilor în care sunt necesare verificări suplimentare);
cetațeanul care se află într-o situație deosebită ce poate justifica solicitarea eliberarii actului de identitate într-un termen mai scurt de 2 zile lucratoare (motive medicale, deplasare urgenta în altă localitate sau în alt stat, sustinerea unor concursuri de admitere sau examene, efectuarea unor operatiuni notariale/bancare/postale, etc), se va adresa directorului executiv al serviciului (sens în care va depune o CERERE în acest scop), care va analiza si va dispune, dupa caz, măsuri pentru soluționarea în timp util a cererii acestuia;
NU se percepe TAXĂ pentru reducerea termenului efectiv de eliberare a actului de identitate.

TERMENUL DE VALABILITATE AL CĂRȚII DE IDENTITATE

• 7 ani pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18-25 ani;
• 10 ani după împlinirea vârstei de 25 ani;
• permanent după împlinirea vârstei de 55 ani.

IMPORTANT

• Eliberarea primului act de identitate nu se poate face pe bază de procură specială!
• Dacă solicitantul nu este proprietarul spaţiului de locuit, este necesară declaraţia scrisă a găzduitorului legitimat cu actul de identitate, care se consemnează pe cererea pentru eliberarea actului de identitate, în prezenţa lucrătorului de evidenţă a persoanelor.
În situaţia în care găzduitorul nu se poate prezenta la momentul depunerii cererii, împreună cu solicitantul, declaraţia de primire în spaţiu poate fi dată cu cel mult 90 de zile înainte de data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate la notarul public din ţară ori în faţa poliţistului din structurile teritoriale ale Poliţiei Române şi, cu cel mult 6 luni înainte de această dată, la misiunea diplomatică sau oficiul consular de carieră al României din străinătate ori la autorităţile străine competente. În acest ultim caz, declaraţia de primire în spaţiu va fi prezentată tradusă şi legalizată potrivit normelor legale în vigoare. Declaraţia găzduitorului, se prezintă de solicitant odată cu depunerea documentelor pentru eliberarea cărţii de identitate și se reține în original.
• În cazul contractelor cu clauză de uzufruct/abitație viager/ă este necesar acordul persoanei care are clauza

• În situația în care părinții divorțați exercită autoritatea părintească comună cu privire la minor, iar locuința acestuia este stabilită la unul dintre părinți cu menționarea adresei de domiciliu, dacă părintele în cauză solicită schimbarea domiciliului, minorul își schimbă domiciliul odată cu acesta în condițiile art. 497 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare

 

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
buton MOL
buton rabla
buton masuri covid19
buton dfltgm
buton prog sitpf

Noutăți

BP
buton birou unic
buton parcare
buton prog acte identitate online
buton prog casatorii online2
buton prog transc online2
buton recomandari sezon estival
buton harta targu mures
buton program transport local

Posturi vacante

buton posturi vacante

Proiecte. Strategii

Banner planificare strategica
Banner SIPOCA
Banner POCA
BannerMyCity - RO3
Concurs AMSP3
buton strategia smart city
buton plan mobilitate urbana
buton sidu
buton calea verde
buton paed
buton gal
buton orasul eco
buton plan urbanistic general
buton puzcp
buton atelier urban peisagistica
buton proiectele orasului
buton digital mures
buton cetatea medievala

Secțiune RUTI conform SNA

banner anticor.fw 

Rețele sociale

FacebookTwitterYoutube

Vizitatori

Azi:144
Ieri:1849
Săptămânal:6612
Lunar:38055
Toate4282337