DIRECŢIA JURIDICĂ, CONTENCIOS ADMINISTRATIV ŞI ADMINISTRAŢIE PUBLICĂ LOCALĂ
Serviciul Fond Funciar şi Registru Agricol
Şef serviciu: Laszlo Ottilia Zsofia
Adresa: Târgu Mureş, P-ţa Victoriei nr.3, cam.14
Telefon: 0265-268330 interior 118; 190
Email: agricol@tirgumures.ro
Audiente: marti si joi 14:00-16:00
Componeţă: 7 functionari publici de execuţie
OBIECTUL DE ACTIVITATE:
- culegerea şi înscrierea de date în registru agricol, ţinerea la zi a registrelor pe suport de hârtie şi în format electronic
- verificarea în teren a deţinerii şi folosirii suprafeţelor de teren, existenţa produselor, producţiilor estimate şi cantităţilor destinate comercializării pentru încheierea procesului-verbal de constatare în vederea emiterii Certificatului de producător agricol, în urma cererii(Anexa 1 şi 2).
- eliberarea Atestatului de producător agricol şi vizarea semestriala a acestuia
- eliberarea Declaraţiei de impunere pentru stabilirea impozitului pe teren în cazul persoanelor fizice(Anexa 3)
- eliberarea biletelor de adeverire a proprietăţii animalelor (Anexa 4)
- încheierea Contractelor de păşunat cu deţinătorii de animale pe păşunea municipiului
- înregistrarea Contractelor de arendare încheiate între arendatori şi arendaşi pentru bunurile agricole aflate pe raza Mun.Tg.Mureş(Anexa 6)
- administrarea şi gospodărirea în bune condiţii a păşunii – proprietatea municipiului
- colaborarea cu organele sanitar-veterinare pentru prevenirea epidemiilor şi combaterea bolilor apărute la animale.
- participă la întocmirea proceselor-verbale de evaluare a pagubelor produse de animale pe culturile agricole
- ajută producătorii agricoli să întocmească documentaţia în scopul acordării sprijinului financiar – subvenţii agricole
- eliberarea adeverinţelor după registru agricol pentru obţinerea ajutorului de încalzire (Anexa 7), şcoală/facultate, evidenţa populaţiei (Anexa 8)
- întocmeşte dări de seamă statistice cu privire la modul de folosire a terenurilor agricole ale gospodăriilor populaţiei, efectivelor de animale, producţiilor obţinute, construcţii gospodăresti, maşini agricole, conform formularisticii transmise de Directia judeşeană de statistică
- furnizarea de informaţii cu caracter specific către persoanele fizice şi juridice conform legii
- întocmeşte răspunsuri la diferite sesizări, reclamaţii, solicitări ale persoanelor fizice şi juridice în termen legal
- întocmeşte diferite referate, proiecte de hotărâri, procese-verbale de constatare, de tabele centralizatoare privind stadiul aplicării legilor fondului funciar etc.
- participă efectiv la punerea în aplicare a prevederilor Legilor fondului funciar prin:
- - verificarea dosarelor
- - verificarea situaţiei juridice a ternurilorsolicitate
- - punerea în posesie a persoanelor îndreptăţite
- - clarificarea problemelor legate de modul de aplicare a legilor fondului funciar
- - preluarea şi analizarea cererilor depuse în conformitate cu prevederile legii,
- - pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi forestiere, cele aferente caselor de locuit şi apartamentelor din blocurile de locuinţe
- verifică în mod riguros actele doveditoare anexate la cererea de reconstituire a dreptului de proprietate în ceea ce priveste pertinenta, verosimilitatea, autenticitatea şi concludenţa lor
- stabileşte mărimea şi amplasamentul suprafeţei de teren pentru care se reconstituie dreptul de proprietate sau care se atribuie potrivit legii
- completează în urma verificărilor efectuate anexele la Regulamentul privind procedura de constituire/reconstituire a dreptului de proprietate
- primeşte şi transmite către Comisia judeţeană de fond funciar contestaţiile formulate de cei interesaţi
- înaintează către Comisia judeţeană de fond funciar spre aprobare şi validare situaţii definitive, împreună cu documentaţia necesară
- punerea în posesie, prin delimitare în teren, a persoanelor îndreptăţite să primească teren
- completează fişele de punere în posesie după validarea făcută de Comisia judeţeană de fond funciar
- înmânează Titlurile de proprietate identifică terenurile atribuite ilegal şi sesizează primarul
- întocmeşte listele cu propunerile pentru atribuirea de terenuri în proprietate în baza art.36 din Legea nr.18/1991, republicată şi le înaintează Prefecturii spre aprobare
- întocmeşte şi eliberează decizii de atribuire conform Ordinelor Prefectului
- întocmeşte planuri de situaţie, stabileşte amplasamente şi identifică terenuri
- efectuează punerea în posesie a beneficiarilor prevederilor Legilor fondului funciar: nr.18/1991 republicată, nr.169/1997, nr.1/2000 cu modificările şi completările aduse de Legea nr.247/2005, precum şi cu modificările şi comp letările ulterioare, potrivit documentaţiei tehnice întocmite în acest sens
- controlează modul de exploatare a terenului agricol
- participă la întocmirea planurilor de întreţinere, îmbunătăţire şi folosire raţională a păşunilor municipiului în baza Legii nr.72/2002 – Legea zootehniei
- stabileşte taxa de păşunat pentru păşunile aparţinătoare Mun.Tg.Mureş
- reprezentare în instanţă a intereselor Comisiei locale de aplicare a legilor fondului funciar a Mun. Tg.Mureş
- colaborează cu O.C.P.I. Mureş - Serviciul de carte funciară pentru eliberarea de extrase C.F. de informare, acte şi schiţe C.F.
- colaborează cu societăţi comerciale specializate în întabulari, dezmembrări, în vederea elaborării documentaţiilor, conform legii. -
-
Legislaţie:
Legea nr.18/1991
Legea nr.169/1997
Legea nr.18/1991, republicată
Legea nr.1/2000
Legea nr.247/2005
Legea nr.98/2009
Legea nr.158/2010
Legea nr.160/2010
H.G. nr.1832/2005
H.G. nr.890/2005
H.G.nr.1632/2009
Legea nr. 165/2013 cu modificarile si completarile ulterioare
H.G. nr.401/2013
Legea nr.145/2014
H.G. nr.218/2015
Inapoi