Contact
Sef serviciu: jr.Stavilă Natalia
Tel: 0724247533
Tel.fix: 0265/268330 interior 204, 109, 289
E-mail:
Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza
Specificul activităţii serviciului (Profil)
Desfăşurarea de activităţi specifice în domeniul autorităţii tutelare, reglementate de Codul civil, Codul de procedură civilă şi alte legislaţii, concretizate în următoarele obiective:
1. Întocmirea acţiunii de instituire tutelă, pe seama minorilor rămaşi fără ocrotire părintească şi reprezentarea acestora la termenele de judecată;
2.Întocmirea acţiunii pentru înlocuire tutore în dosarul interzisului judecătoresc rămas fără ocrotitor legal, ca urmare a decesului, respectiv în situaţia în care tutorele nu mai poate exercita calitatea de tutore datorită problemelor medicale grave sau datorită vârstei înaintate ale tutorelui;
3.Reprezentarea în faţa instanţelor judecătoreşti a intereselor instituţiei în litigiile în care aceasta este parte în calitate de Autoritate tutelară, inclusiv în cauzele având ca obiect numirea tutorilor pe seama minorilor, respectiv în faţa notarilor publici;
4.Întocmirea de referate şi proiecte de dispoziţii pentru numirea de curatori speciali, pe seama minorilor în vederea încheierii unor acte de dispoziţie sau pentru dezbaterea succesiunii, la solicitarea notarilor publici;
5. Întocmirea de referate şi proiecte de dispoziţii pentru numirea de curatori speciali pe seama bolnavilor psihici, care urmează să fie puşi sub interdicţie judecătorească;
6. Întocmirea inventarului privind bunurile ocrotitului, în baza prevederilor Codului Civil şi în baza Acordului de colaborare încheiat cu Judecătoria Tg-Mureş;
7. Efectuarea şi întocmirea de anchete sociale la solicitarea Instanţelor Judecătoreşti în cauzele de divorţ cu minori, reîncredinţare minori, stabilire pensie de întreţinere;
8. Efectuarea şi întocmirea de anchete sociale la solicitarea Notarilor Publici, în cauzele de divorţ prin acordul soţilor cu minori;
9. Efectuarea de anchete sociale în cauzele având ca obiect divorţ, la solicitarea Mediatorului Public;
10. Asistarea persoanelor vârstnice la Notarul Public în vederea încheierii contractelor de întreţinere, la cererea acestora;
11. Întocmirea de anchete sociale din oficiu, la solicitarea persoanelor vârstnice care au încheiat contracte de întreţinere, precum şi la sesizarea de către orice persoană fizică sau juridică interesată, pentru situaţii de neexecutare a obligaţiei de întreţinere;
12. Efectuarea şi întocmirea de anchete sociale la solicitarea Penitenciarelor;
13. Asistare/reprezentare minori la audierea acestuia de către Organul de cercetare penală;
14. Înştiinţare, preluare şi verificare preliminara, în termenele prevăzute de Codul civil şi în baza Acordului de colaborare încheiat cu Judecătoria Tg-Mureş, a dărilor de seamă anuale ale curatorilor speciali, tutorilor, pentru persoanele ocrotite;
15.Preluare şi verificare preliminară, în termenele prevăzute de Codul civil a dărilor de seamă generale ale tutorilor şi în baza Acordului de colaborare încheiat cu Judecătoria Tg-Mureş, pentru interzişii majori, respectiv pentru minori;
16.Înaintarea către Instanţa de tutelă a dărilor de seamă depuse de curatori, tutori însoţite de înscrisuri justificate şi propunerile formulate, în baza Acordului de colaborare încheiat cu Judecătoria Tg-Mureş,;
17. Va efectua controlul efectiv şi continuu asupra modului în care ocrotitorii şi consiliul de familie îşi îndeplinesc atribuţiile, la solicitarea Instanţei de tutelă, conform Acordului de colaborare încheiat cu Judecătoria Tg-Mureş;
18. Întocmire anchetă socială necesară la solicitarea Scolii, respectiv a Inspectoratului Şcolar;
19. Întocmire anchetă socială la sesizarea S.M.U.R.D.-sesizare şi comunicare către D.G.A.S.P.C.Mureş ancheta socială;
20. Efectuarea şi întocmirea de anchete sociale la solicitarea Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Mureş, precum şi sesizarea direcţiei cu privire la situaţiile de abandon a minorului;
21. Monitorizarea şi analizarea situaţiei minorilor, întocmind rapoarte lunare pe o perioadă de minim trei luni, respectiv şase luni, conform solicitării D.G.A.S.P.C.;
22. Efectuarea şi întocmirea de anchete sociale la solicitarea părinţilor copilului care nu sunt căsătoriţi, în vederea obţinerii indemnizaţiei lunare pentru creşterea copilului;
23. Întocmirea de anchete sociale în vederea efectuării expertizei psihiatrice a minorului la solicitarea unităţii sanitare de specialitate care efectuează expertiza -IML;
24. De asemenea, întocmirea de anchete sociale necesare completării dosarelor în cadrul programului naţional “Bani de liceu”, Bani de rechizite”, Bani pentru calculator”, Burse sociale pentru studenţi”, Burse Sociale, Burse medicale”,etc.
25.Întocmirea de anchete sociale pentru profesor de sprijin în cazul elevilor cu cerinţe educaţionale speciale;
26.De asemenea, se efectuează şi o serie de alte acte ce rezultă din specificul activităţii serviciului.
Legislație
1. Legea nr. 71/2011 pentru punerea în aplicare a Legii nr. 287/2009 privind Codul civil
2. Legea nr. 287/2009 –Republicată, privind Codul Civil;
3. Legea nr. 134/2010 - Republicată privind Codul de procedură civilă
4. O.U.G. nr.57/2019 – privind Codul Administrativ
5. Legea nr.7/2004-privind Codul de Conduită a funcţionarilor publici, republicat
6. Legea nr.544/2001 privind Liberul acces la informaţiile de interes public,
7. Legea nr. 17/2000- Republicată, privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice;
8. Legea nr. 272/2004 – Republicată-privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului;
9. Ordinul nr.95/2006 ptr. aprobarea metodologiei de lucru privind colaborarea dintre D.G.A.S.P.C.şi S.P.A.S./persoane cu atribuţii în domeniul protecţei drepturilor copilului;
10. Ordinul nr. 286/2006 pentru aprobarea normelor metodologice privind întocmirea Planului de servicii
11. Legea nr. 61/1993 Republicată, privind alocaţia de stat pentru copii;
12. OUG nr. 111/2010 privind concediul şi indemnizatia lunara ptr.creşterea copilului,
13. Legea nr. 554/2004 Legea contenciosului administrativ ;
14. Legea nr. 269 din 16 iunie 2004 privind acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziţionării de calculatoare, cu modificările şi completările ulterioare;
15. Hotărârea nr. 1488 din 9 septembrie 2004 privind aprobarea criteriilor şi a cuantumului sprijinului financiar ce se acordă elevilor în cadrul Programului naţional de protecţie socială "Bani de liceu",
16. Ordin nr.5574/2011pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea serviciilor de sprijin educational pentru copii, elevii şi tinerii cu cerinte educaţionale speciale,
17. Ordin nr.1134/C/2000 al Ministerului Justitiei-pentru aprobarea Normelor procedurale privind efectuarea expertizelor a constatărilor şi a altor lucrări medico-legale;
18. Ordinul Ministerului Sănătăţii şi Familiei nr.255/2000- pentru aprobarea Normelor procedurale privind efectuarea expertizelor, a constatărilor şi a altor lucrări medico-legale
19. Ordin nr. 6552 din 13 decembrie 2011 pentru aprobarea metodologiei privind evaluarea, asistenţa psihoeducaţională şi orientare şcolară a copiilor şi a tinerilor cu cerinţe educaţionale speciale;
Acte necesare și cereri tipizate
Inapoi