Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Proiecte Europene

buton proiecte europene

Proiecte PNRR

buton pnrr

POIM 2014 - 2020

buton poim

EU4Business

eu4business

Iaz Batal

banner iazbatal fazare

Protecția consumatorilor

InfoCons

Serviciul de urgență 112

112 logo

Ziua informării preventive

ziua inform preventive

fiipregatit.ro

fiipregatit.ro

Calendarul evenimentelor

<<  Martie 2024  >>
 Lu  Ma  Mi  Jo  Vi  Sâ  Du 
      1  2  3
  4  5  6  7  8  910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Urmatoarele evenimente:

No current events.

Bilete online

buton teatrul national

Salvați copiii

salvati-copiii-logo

Autoritatea Națională Turism

banner aut nat.fw

SIS II

sis2 

Wikipedia:

wikipedia


Direcția Impozite și Taxe Locale

Serviciul: Impozite și Taxe Persoane Fizice
Șef serviciu: jrs. Gólya Csaba Levente
Camere: 1, 2, 3 și 4
Telefon: 0265268330, interior: 133, 173 și 277 (inspectori - persoane fizice)
e-mail: Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza

Profil: stabilire și încasare impozite și taxe – persoane fizice

Atribuțiile serviciului:

- constată, stabileşte şi urmăreşte impozitele şi taxele locale, datorate de persoanele fizice şi persoanele juridice;
- urmăreşte întocmirea şi depunerea în termenele prevăzute de lege a declaraţiilor de impunere de către persoanele fizice şi persoane juridice şi prelucrarea acestor declaraţii;
- întocmeşte borderourile de debite şi scăderi şi urmăreşte operarea lor;
- asigură gestionarea documentelor referitoare la impunerea fiecărui contribuabil;
- verifică periodic persoanele fizice şi persoanele juridice aflate în evidenţă ca deţinătoare de bunuri sau venituri supuse impozitelor  şi taxelor locale şi a altor impozite sau taxe ce constituie venit al bugetului local, în legătură cu sinceritatea declaraţiilor făcute, cu modificările intervenite operând, după caz, diferenţele faţă de impunerile iniţiale şi ia măsuri pentru încasarea acestora la termen;
- urmăreşte achitarea de către persoanele fizice şi persoane juridice a taxelor pentru ocupare a terenului aparţinând domeniului public cu garaje, boxe, chioşcuri şi rulote prin verificarea după caz a documentelor primare doveditoare, în colaborare cu Administraţia domeniului public;
- aplică sancţiunile prevăzute de actele normative tuturor contribuabililor care încalcă legislaţia fiscală şi ia măsurile ce se impun pentru înlăturarea deficienţelor constatate;
- supune impunerii bunurile identificate ale contribuabililor, prin acţiuni proprii dar şi în colaborare cu celelalte compartimente din cadrul Municipiului;
- ține evidenţa debitelor din impozite şi taxe şi modificările debitelor iniţiale;
- înregistrează biletele prezentate de organizatorii de spectacole, vizează cererea de declarare a biletelor puse în vânzare, urmăreşte încasarea de la organizatorii de spectacole de orice tip a impozitelor datorate;
- analizează, cercetează şi propunere soluţionarea cererilor şi contestaţiilor cu privire la stabilirea impozitelor şi taxelor de la persoanele fizice şi persoanele juridice;
- întocmeşte şi gestionează dosarele fiscale pentru contribuabili persoane fizice şi persoane juridice care datorează impozite şi taxe bugetului local;
- asigură prezentarea tuturor documentelor necesare ordonatorului principal de credite şi Consiliului local municipal, în vederea întocmirii bugetului local, precum şi a modului de execuţie a bugetului local;
- asigură arhivarea actelor pe care le instrumentează;
- verifică, la persoanele fizice şi juridice deţinătoare de bunuri supuse impozitelor şi taxelor, sinceritatea documentelor şi declaraţiilor privitoare la impunere şi sancţionează nedeclararea în termenul legal a acestor bunuri supuse impozitării sau taxării;
- asigură evidenţa plăţilor de impozite şi taxe pe baza declaraţiilor depuse de persoanele juridice, care se completează cu procesele-verbale de control ale inspectorilor de specialitate;
- verifică modul în care agenţii economici persoane juridice, calculează şi virează la termenele legale sumele cuvenite bugetului local, cu titlu de impozite şi taxe;
- colaborează cu Serviciul Executare Silită Persoane Fizice şi Juridice în vederea desfăşurării activităţii de urmărire silită a bunurilor şi veniturilor persoanelor juridice şi fizice pentru realizarea creanţelor băneşti constând în impozite şi taxe neachitate în termen bugetului local şi accesoriilor aferente către bugetul local;
- evidenţiază şi urmăreşte debitele restante şi face propuneri pentru urmărirea lor, a suprasolvirilor pentru care face propuneri de compensare a plusurilor cu sumele restante;
- întocmeşte dosare pentru debitele primite de la alte unităţi şi asigură respectarea prevederilor legale privind identificarea debitelor şi confirmarea preluării în evidenţă fiscală a acestor debite;
- primeşte şi asigură rezolvarea corespondenţei;
- întocmeşte materiale la obiecţiunile şi contestaţiile formulate la actele de control sau de impunere, conform legislaţiei în vigoare;
- colaborează cu celelalte servicii pentru întocmirea raportului anual ce se prezintă Consiliului local municipal;
- îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite prin legi, hotărâri ale Consiliului local municipal, dispoziţii ale primarului sau  primite de la şefii ierarhici.

Legislație:

1. Constituția României, republicată în Monitorul Oficial al României nr. 767 din 31 octombrie 2003;
2. Ordonanța de Urgență nr. 57/2019 din 3 iulie 2019 privind Codul administrativ, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 555 din 5 iulie 2019;
3. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 din 31 august 2000 privind prevenirea și sancționarea  tuturor formelor de discriminare, republicată în Monitorul Oficial al României nr. 166 din 7 martie 2014, cu modificările și completările ulterioare;
4. Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 2 din 12 iulie 2001 privind regimul juridic al contravențiilor, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 410 din 25 iulie 2001, cu modificările și completările ulterioare;
5. Legea nr. 544 din 12 octombrie 2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 663 din 23 octombrie 2001, cu modificările și completările ulterioare;
6. Ordonanța Guvernului nr. 27 din 30 ianuarie 2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 84 din 1 februarie 2002, cu modificările și completările ulterioare;
7. Legea nr. 273 din 29 iunie 2006 privind finanțele publice locale, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 618 din 18 iulie 2006, cu modificările și completările ulterioare;
8. Legea nr. 227/2015 din 8 septembrie 2015 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 688 din 10 septembrie 2015, cu modificările și completările ulterioare;
9. Hotărârea Guvernului nr. 1/2016 din 6 ianuarie 2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 22 din 13 ianuarie 2016, cu modificările și completările ulterioare;
10. Legea nr. 207 din 20 iulie 2015 privind Codul de procedură fiscală, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 547 din 23 iulie 2015, cu modificările și completările ulterioare;
11. Hotărârile Consiliului Local al Municipiului Târgu Mureș anuale privind impozitele și taxele locale;

 

Program de lucru cu publicul persoane fizice

 

Luni              08-14:30

Marti             08-16

Miercuri         08-14:30

Joi                08-16

Vineri            08-14

 

Zilnic pauza de la 12-12:30

 

          Program de lucru cu publicul la punctele de lucru din str. Cutezantei nr.19 –tel .0365-430887

 

Luni              08-14:15

Marti             08-15:30

Miercuri         08-14:15

Joi                08-15:30

Vineri            08-13:15

                                     

Program de lucru cu publicul la punctele de lucru SPLECP-str. Calarasilor nr. 26-28-tel.0265-250889

 

Luni              08:30-14:30

Marti             08:30-15:45

Miercuri         08:30-14:30

Joi                08:30-18:00

Vineri            08:30-13:00

 

 

Telefon: 0265-268330

          -pentru casieri persoane fizice, interioarele: 188, 203, 128

          -pentru inspectori persoane fizice cazuri noi, eliberare certificate fiscale, interioarele:130,129

          -pentru isncpectorii de sector persoane fizice, interioarele: 133, 173,277

 

Acte necesare si Fomulare tipizate pentru:: <- click aici
Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com


Inapoi

Alegeri2024

buton MOL

 

buton program transport local

buton program multianual sustinere familii

Grafic lunar colectare deseuri

buton spclep
buton weekend ro
seretirgumures
dastgmures ro
buton dfltgm
buton prog sitpf

Noutăți

BP
buton birou unic
buton parcare
buton prog acte identitate online
buton prog casatorii online2
buton prog transc online2
buton recomandari sezon estival
buton harta targu mures

Posturi vacante

buton posturi vacante

Proiecte. Strategii

Banner planificare strategica
Banner SIPOCA
Banner POCA
buton strategia smart city
buton plan mobilitate urbana
buton sidu
buton calea verde
buton paed
buton gal
buton orasul eco
buton plan urbanistic general
buton puzcp
Concurs CIPS ro 180
Banner PtaCuzaVodaRO 180
BannerMyCity - RO3
Concurs AMSP3
buton atelier urban peisagistica
buton proiectele orasului
buton digital mures
buton cetatea medievala

Secțiune RUTI conform SNA

banner anticor.fw 

Rețele sociale

FacebookTwitterYoutube

Vizitatori

Azi:1564
Ieri:1641
Săptămânal:6195
Lunar:34902
Toate5032329