|
Începând cu data de 6 iunie 2025, Serviciul de Evidență a Persoanelor va elibera Cartea Electronică de Identitate.
Important de știut:
• Pentru a obține cartea electronică de identitate, este obligatoriu să vă programați online, în prealabil.
• Programul pentru preluarea cererilor este:
• Luni – Joi: între orele 08:00 – 15:00
• Vineri: între orele 08:00 – 12:00
• Pentru programări se va accesa LINK
Cine poate obține cartea electronică de identitate:
• Prima carte electronică de identitate se eliberează gratuit pentru persoanele care au împlinit 14 ani, în limita fondurilor disponibile prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
• Pentru copiii sub 14 ani sau în caz de eliberare a unei noi cărți electronice de identitate (ex: în cazul pierderii), se percepe o taxă de 67 lei.
Atenție!
• La cartea electronică de identitate, adresa de domiciliu NU este tipărită, ci este inclusă doar în format electronic.
Doriți o carte de identitate simplă (cu adresa tipărită)?
• Puteți opta pentru cartea de identitate simplă, caz în care trebuie să prezentați:
- documente care dovedesc identitatea, cetățenia română și domiciliul sau reședința din România;
- dovada plății unei taxe de 37 lei.
Modalități de plată a taxelor pentru actele de identitate:
1. Direct la stația SELF-PAY aflată în incinta instituției – pentru toate tipurile de cărți de identitate;
2. La ghișeele CEC Bank – doar pentru cartea electronică de identitate și cartea de identitate simplă.
De ce să solicităm o carte electronica de identitate?
Pentru principalele sale beneficii:
1. Dimensiunea standardizată, similară cardurilor bancare, conform normelor europene.
2. Elemente avansate de securitate, care asigură protecție împotriva falsificării și a furtului de identitate.
3. Posibilitatea utilizării ca document de călătorie
4. Acces facil la servicii electronice și posibilitatea utilizării pentru semnătura electronică.
De ce optăm pentru cartea electronică de identitate la copii cu vârsta sub 14 ani?
În cazul acestora, cartea electronică de identitate va fi utilizată:
• ca document de călătorie,
• pentru stabilirea identității în cadrul unor proceduri administrative (o soluție eficientă).
Ce date sunt înscrise în cartea electronica de identitate?
În format tipărit: nume, prenume, cetățenie, data nașterii, sexul, imaginea facială, CNP, semnătura olografă.
În format electronic: toate datele tipărite (nume, prenume, cetățenie, data nașterii, sexul, imaginea facială, CNP, semnătura olografă), la care se adaugă prenumele părinților, locul nașterii titularului, domiciliul, datele biometrice ale titularului - constând în imaginea facială și impresiunile papilare a două degete ale titularului și certificate digitale pentru autentificare sau semnătură electronică.
Impresiunile papilare înscrise în cartea electronică de identitate sunt șterse ireversibil, ulterior, din baza de date a autorității care realizează imprimarea, procedură similară cu cea aplicată în cazul pașaportului electronic.
Inapoi