DOCUMENTE NECESARE
- cererea tip pentru eliberarea actului de identitate;
- certificatul constatator eliberat de Ministerul Justiţiei ori de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României în străinătate, original şi 2 copii; în cazul minorilor care au împlinit vârsta de 14 ani şi nu sunt înscrişi în certificatul constatator care atestă dobândirea cetăţeniei de către unul dintre pârinţi, aceştia sunt îndrumaţi pentru clarificarea cetăţeniei către Ministerul justiţiei;
- certificatul de naştere original şi copie (eliberat de autorităţile române);
- certificatul de casatorie, dacă este cazul, original şi copie (eliberat de autorităţile române);
- certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani care dobândesc cetăţenia română împreună cu părinţii, original şi copie (eliberate de autorităţile române);
- documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original şi copie*
- un document cu fotografie cu care solicitantul poate face dovada identităţii( paşaport, permis de conducere sau act de identitate străin), original şi copie
- chitanţa reprezentând contravaloarea carţii de identitate - 7 lei (platită la ghişeul nr.5);
- timbru fiscal sau chitanţa reprezentând contravaloarea taxei extrajudiciare de timbru - 4 lei (plătită la ghişeul nr.5);
La eliberarea actului de identitate, solicitantul va preda permisul de şedere eliberat de Autoritatea pentru străini.
IMPORTANT
*Daca solicitantul nu este proprietarul spaţiului de locuit, este necesară declaraţia scrisă a găzduitorului, care se consemnează pe cererea pentru eliberarea actului de identitate, în prezenţa lucrătorului de evidenţă a persoanelor.
În situaţia în care găzduitorul nu se poate prezenta, declaraţia poate fi dată la notarul public, la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate ori în prezenţa poliţistului de la postul de poliţie, pentru mediul rural
DOVADA ADRESEI DE DOMICILIU SE POATE FACE CU UNUL DIN URMATOARELE DOCUMENTE
1. Contractul de vânzare - cumpărare încheiat în formă autentică şi întabulat sau nu;
2. Contractul de vânzare - cumpărare sau contractul de donaţie cu clauză de uzufruct viager – caz în care este necesar acordul persoanei care are clauza;
3. Contract de donaţie a unui imobil tip locuinţă;
4. Contractul de schimb de locuinţă;
5. Contractul de partaj voluntar;
6. Contract de întreţinere sau contractul de rentă viageră;
7. Contractul de închiriere - accesoriu al contractului de muncă însoţit de acordul angajatorului;
8. Contractul de construţie însoţit de procesul - verbal de predare – primire a locuintei;
9. Autorizaţia de construcţie a unui imobil tip locuinţă, însoţită de procesul - verbal de predare - primire a locuintei;
10.Titlul de proprietate;
11. Certificatul de moştenitor;
12. Extrasul de carte funciară cu termen de valabilitate 30 zile;
13. Hotărârea judecătorească definitivă şi irevocabilă prin care se constată existenţa unui drept de proprietate asupra unui imobil;
14. Adeverinţa eliberată de primariile din mediul rural, din care să rezulte că solicitantul figurează în registrul agricol cu caă de locuit si teren;
15. Contractul de închiriere (locatiune):
- din fondul locativ de stat;
- proprietate a unei persoane juridice - dacă sunt mai mulţi asociati (actionari) este necesar acordul dat de adunarea generală a asociaţilor sau de consiliul de administraţie;
Inapoi