Direcția de Asistență Socială Târgu Mureș anunță organizarea procedurii de selecție a partenerilor privați pentru încheierea unui Acord de Parteneriat, în vederea elaborării şi depunerii cererii de finanțare aferente unui proiect în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență;

Componenta 13 – Reforme Sociale

Investiția I1: Crearea unei rețele de centre de zi pentru copiii expuși riscului de a fi separați de familie în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR);

în conformitate cu prevederile:

Ghid Specific - Condiții de accesare a fondurilor europene aferente Planului Național de Redresare și Reziliență.

Cerinţele generale pe care trebuie să le îndeplinească partenerul pentru a fi selectat în vederea constituirii parteneriatului pentru depunerea cererii de finanţare pentru viitorul proiect, precum si Criteriile de eligibilitate sunt specificate în Ghidul Specific - Condiții de accesare a fondurilor europene aferente Planului Național de Redresare și Reziliență, în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C13/I1, aprobat și publicat pe site-ul Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse (MFTEȘ).

1. Obiectivul specific al programului

„ Investiția are în vedere crearea a aproximativ 150 de servicii sociale de prevenire a separării copilului de familia sa, dintre care cel puțin 10% să se afle în comunitățile cu o populație romă semnificativă, la nivelul municipiilor, oraşelor şi comunelor, respectiv:

- Centre de zi pentru copii aflați în situație de risc de separare de părinți;

- Centre de zi de recuperare pentru copii cu dizabilități;

- Centre de zi pentru consiliere și sprijin pentru părinți și copii.

Centrele de zi nou înființate vor asigura accesul la servicii sociale de sprijin de prevenire a separării copilului de familia sa pentru un număr de maxim 4 500 de copii. Prezentul apel se adresează furnizorilor publici de servicii sociale acreditați de la nivelul municipiilor, orașelor și comunelor, care pot înființa centre de zi individual sau în parteneriat cu furnizori privați de servicii sociale acreditați din toate regiunile țării."

2. Obiectivul general al proiectului

Obiectivul general este creșterea gradului de integrare și de acces la serviciile sociale a unor categorii defavorizate prin înființarea unui centru de zi pentru copii aflați în situație de risc de separare de părinți prin ale cărui activități va fi prevenită separarea copilului de familie și abandonul școlar.

3. Scopul cererii de finanţare:

Prin proiect se creează cadrul necesar dezvoltării serviciilor sociale destinate sprijinirii creșterii și îngrijirii copiilor în familie creându-se un mecanism integrat de sprijin al părinților în vederea asigurării unui echilibru între viața de familie și cea profesională, prin furnizarea serviciilor de îngrijire pe timp de zi a copiilor (Centrul de zi pentru copii), prevenirii abandonului școlar printr-un program complex de dezvoltare participativă, creativ-recreativă, centrată pe copii, bazată pe valorizare și întărirea competențelor școlare, sociale și emoționale ale copiilor romi și cu cerințe educaționale speciale.

4. Principalele activităţi ale proiectului sunt:

· Activitatea de pregătire a PT și obținere avize/acorduri/AC pentru amenajare locație necesară

· Realizarea lucrărilor de amenajare spațiu

· Prestarea serviciilor de asistență tehnică din partea proiectantului și dirigenție de șantier

· Activitatea de pregătire a documentaţiilor de achiziţie, precum şi încheierea contractelor cu operatorii economici

· Activitatea de monitorizare a contractelor de achiziție încheiate și management de proiect

· Achiziție dotări/mobilier etc.

· Activitatea de management de proiect și management financiar în cadrul proiectului

· Activitatea de informare și publicitate în cadrul proiectului

· Selecție și angajare personal

· Realizare proceduri și set documente interne: ROI, ROF, Dosare lunare liste prezență zilnică, Dosarele persoanele ale beneficiarilor, Dosarele de servicii ale copiilor

· Selectarea grupului țintă ce va participa la acțiunile de sprijin organizate

· Activități de bază pentru programe de educație de tip afterschool 

· Activități activ-participative, interactive, centrate pe copii

· Activități de prevenire a părăsirii timpurii a școlii prin, artă, educație în aer liber și alte activități care dezvoltă talentele copiilor, spiritul de echipă, creativitatea

· Activități de servire a mesei

· Activități recreativ-educative de tip outdoor

5. Activităţile în care va/vor fi implicat/implicați partenerul/partenerii:

Ofertanții vor descrie activitățile cuprinse în Anexa nr. 2.

Partenerii selectați în cadrul proiectului se vor implica în realizarea principalelor activități:

· În vederea înființarea serviciilor sociale menționate, partenerii vor fi în măsură să pună la dispoziția proiectului spațiul necesar aflat în zonele marginalizate ale municipiului Târgu Mureș sau în proximitatea acestora, așa cum sunt acestea definite prin SDL https://galtirgumures.ro/wp-content/uploads/2021/02/SDL-varianta-revizuita-2020.pdf

· Activitatea de pregătire a PT și obținere avize/acorduri/AC pentru amenajare locație necesară

· Realizarea lucrărilor de amenajare spațiu

· Prestarea serviciilor de asistență tehnică din partea proiectantului și dirigenție de șantier

· Activitatea de pregătire a documentaţiilor de achiziţie, precum şi încheierea contractelor cu operatorii economici

· Activitatea de monitorizare a contractelor de achiziție încheiate și management de proiect

· Achiziție dotări/mobilier etc.

· Activitatea de informare și publicitate în cadrul proiectului

· Selecție și angajare personal

· Realizare proceduri și set documente interne: ROI, ROF, Dosare lunare liste prezență zilnică, Dosarele persoanele ale beneficiarilor, Dosarele de servicii ale copiilor

· Selectarea grupului țintă ce va participa la acțiunile de sprijin organizate;

· Activități de bază pentru programe de educație de tip afterschool  ;

· Activități activ-participative, interactive, centrate pe copii;

· Activități de prevenire a părăsirii timpurii a școlii prin, artă, educație în aer liber și alte activități care dezvoltă talentele copiilor, spiritul de echipă, creativitatea;

· Activități de servire a mesei

· Activități recreativ-educative de tip outdoor;

6. Valoarea proiectului

Valoarea totală a proiectului este de maximum 330.000 euro, calculat la cursul Inforeuro aferent lunii august 2022, respectiv 1 EURO = 4,9342 lei. Detaliile privind Cofinanţarea proiectului sunt specificate în Ghidul Solicitantului.  Bugetul estimativ  al proiectului este de max. 330.000 euro (se va definitiva ulterior valoarea cererii cu partenerii din proiect in funcție de activităţi) .

7. Citeriile de selecţie a partenerului/partenerilor şi grila de evaluare (inclusiv punctajul stabilit pentru fiecare criteriu în parte)

Selectarea partenerilor se va face pe baza următoarelor documente pe care candidaţii le vor depune la sediul Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș, str. Gheorghe Doja, nr. 9 – camera 8:

* Srisoarea de intenţie (Anexa 1)

* Fşa partenerului (Anexa 2)

Cele 2 documente trebuie să respecte modelul publicat, iar rubricile Fişei partenerului să fie integral completate.

În Scrisoarea de intenţie şi în Fişa parteneruluicandidaţii vor menţiona activitățile pentru care dispun de resursele materiale şi umane necesare şi vor furniza o scurtă descriere a acţiunilor propuse în cadrul acestei activităţi cu prezentarea aspectelor considerate esenţiale pentru obţinerea rezultatelor aşteptate şi atingerea obiectivelor şi a contribuţiei în parteneriat: plus valoarea adusă proiectului.  

Candidaţii vor prezenta și documente prin care să facă dovada veridicităţii celor declarate pe proprie răspundere în Scrisoarea de intenţie şi Fişa partenerului, după cum urmează:

a. Copia certificatului de acreditare ca furnizor de servicii sociale.

b. Situaţiile financiare - contabile (bilanţ contabil cu balanța la 31 decembrie) pe ultimii 3 ani din care să rezulte veniturile pentru a proba că are capacitatea financiară de realizare a activităţilor din proiect.

Aceste documente se prezintă în copie, semnate, ştampilate şi certificate conform cu originalul de către reprezentantul legal

c. Declaraţie pe propria răspundere (semnată şi ştampilată de către reprezentantul legal) prin care îşi asumă să depună toate diligenţele pentru a asigura resursele financiare şi umane necesare pe toată durata de implementare a proiectului şi susţinerea cofinanţării;

d. Declarație pe propria răspundere din  care sa reiasă îndeplinirea obligaţiilor de plată a impozitelor şi taxelor locale, precum și obligațiile de plată la bugetul general consolidat;

e. Nota justificativă privind valoarea adăugată a parteneriatului;

f. Dovada deținerii/administrării unui spațiu în care se poate implementa proiectul in discuție

Aceste documente se prezintă în original.

Candidații vor depune documentele la sediul Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș, str. Gheorghe Doja, nr. 9 – camera 8, în termen de 10 zile de la data publicării anunțului, în următorul interval orar: luni-vineri 08:00-12:00.

Toate documentele solicitate vor fi prezentate în limba română şi vor fi depuse în forma precizată şi în termenul solicitat, asumate de reprezentantul legal (semnătură şi ștampilă), după caz.

Pe baza documentației depuse de candidați, Comisia de selectare a ofertelor de parteneriat va verifica calificarea candidaților conform Anexei 3.

Evaluarea candidatilor:

Candidații declarați admiși vor trece în etapa de evaluare, etapă în care se va folosi Grila de evaluare (Anexa 4). Dosarele vor fi punctate de la 1 la 100 conform grilei. Vor fi declarați admiși candidații care întrunesc un punctaj egal cu sau mai mare de 65 de puncte. Vor fi declarați respinși candidaţii care întrunesc mai puţin 65 de puncte.

8. Depunerea documentelor

Organizaţiile interesate să participe la selecţie vor depune documentele solicitate, în plic închis cu menţiunea: "Pentru selecţia de partener PNRR, Componenta 13, Investiția I1: Crearea unei rețele de centre de zi pentru copiii expuși riscului de a fi separați de familie", la sediul Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș, str. Gheorghe Doja, nr. 9 – camera 8.

9. Rezultatul procedurii

Rezultatul procedurii de selecţie se va publica pe site-ul Municipiului Târgu-Mureș printr-un anunţ (în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la termenul limită pentru depunerea dosarelor), care va conţine informaţiile cuprinse în anunţul de selecţie şi informaţii privind candidaţii/ofertanţii participanţi la procedură admişi şi respinşi şi punctajul obţinut de fiecare dintre aceştia, iar partenerii selectaţi vor fi contactaţi direct, la datele de contact furnizate în Fişa partenerului.

10. Soluţionarea contestaţiilor

Ofertanţii care nu au fost selectaţi ca parteneri în vederea aplicării cererii de finanţare pentru proiectul care face obiectul Anunţului de selecţie pot depune, în termen de 1 zi lucrătoare de la data publicării listei pe site-ul Municipiului Târgu Mureș, contestaţii care se soluţionează de comisia de contestaţii în termen de 2 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a contestaţiilor.

11. Informații suplimentare

Informații suplimentare privind procedura de selecţie pot fi obţinute direct de la sediul Direcției de Asistență Socială Târgu-Mureș sau la email: social1@tirgumures.ro sau telefon 0365-430859 int. 135.

Anexe:

Anexa 1 - model Scrisoare de intenţie

Anexa 2 - model Fișă partener*

Anexa 3 - Grilă de evaluare etapa de calificare a ofertanţilor

Anexa 4 - Grilă evaluare și selectare a ofertanților

Director Executiv,
Andreia-Ligia Moraru

 

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com