Direcția de Asistență Socială Târgu Mureș anunță organizarea procedurii de selecție a partenerilor privați pentru încheierea unui Acord de Parteneriat, în vederea elaborării şi depunerii cererii de finanțare aferente unui proiect în cadrul Programului Operațional Capital Uman (POCU) 2014-2021, Axa prioritară – nr. 6, Educație și competențe;

Prioritatea de investiții – 10.i. Reducerea și prevenirea abandonului școlar timpuriu și promovarea accesului egal la învățământul preșcolar, primar și secundar de calitate, inclusiv la parcursuri de învățare formale, nonformale și informale pentru reintegrarea în educație și formare;

Obiective Specifice:

− O.S.6.3. - Reducerea părăsirii timpurii a școlii prin măsuri integrate de prevenire și de asigurare a oportunităților egale pentru elevii aparținând grupurilor vulnerabile, cu accent pe elevii aparținând minorității roma și elevii din mediul rural/comunitățile dezavantajate socio-economic;

− O.S.6.6. - Îmbunătățirea competențelor personalului didactic din învățământul preuniversitar în vederea promovării unor servicii educaţionale de calitate orientate pe nevoile elevilor și a unei școli inclusive;

Apelul de proiecte Educație nonformală în sistem outdoor, în conformitate cu prevederile:

* O.U.G. nr. 64/2009 cu modificările şi completările ulterioare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009;

* H.G. nr. 218/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă;

* OUG nr. 40/2015 privind gestionarea financiara a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020;

* METODOLOGIA DE SELECŢIE A PARTENERILOR în vederea depunerii unor cereri de finanţare pentru proiecte implementate în cadrul Programului Operaţional Capital Uman 2014 -2021.

Cerinţele generale pe care trebuie să le îndeplinească partenerul pentru a fi selectat în vederea constituirii parteneriatului pentru depunerea cererii de finanţare pentru viitorul proiect, precum si Criteriile de eligibilitatesunt specificate în Ghidul Solicitantului - Condiţii Generale POCU 2014 - 2021 şi în Ghidul Solicitantului -  Condiții Specifice – „Educație nonformală în sistem outdoor",  publicate pe pagina Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene http://mfe.gov.ro în cadrul secțiunii „autorități de management" (https://mfe.gov.ro/programe/autoritati-de-management/am-pocu/).

1. Obiectivul specific al programului
„Reducerea părăsirii timpurii a școlii prin măsuri integrate de prevenire și de asigurare a oportunităților egale pentru elevii aparținând grupurilor vulnerabile, cu accent pe elevii aparținând minorității roma și elevii din mediul rural/comunitățile dezavantajate socio-economic" și „Îmbunătățirea competențelor personalului didactic din învățământul preuniversitar în vederea promovării unor servicii educaţionale de calitate orientate pe nevoile elevilor și a unei școli inclusive".

2. Obiectivul general al proiectului
Prevenirea abandonului școlar a copiilor romi și cu cerințe educaționale speciale

3. Scopul cererii de finanţare:
Obţinerea finanţării nerambursabile în vederea prevenirii abandonului școlar printr-un program complex de dezvoltare participativă, creativ-recreativă, centrată pe copii, bazată pe valorizare și întărirea competențelor școlare, sociale și emoționale ale copiilor romi și cu cerințe educaționale speciale.

4. Principalele activităţi ale proiectului sunt:

Activitatea I: Informarea publicului cu privire la acțiunile derulate în cadrul proiectului;

Activitatea II: Selectarea grupului țintă ce va participa la acțiunile de sprijin organizate;

Activitatea III: Activități de bază pentru programe de educație nonformală  în sistem outdoor;

Activitatea IV: Activități activ-participative, interactive, centrate pe copii;

Activitatea V: Programe socio-educaționale de dezvoltare cognitivă;

Activitatea VI: Activități educaționale orientate către dezvoltarea/obținerea de competențe;

Activitatea VII: Activități interdisciplinare pentru prevenirea/tratarea analfabetismului functional;

Activitatea VIII: Activități de prevenire a părăsirii timpurii a școlii prin, artă, educație în aer liber și alte activități care dezvoltă talentele copiilor, spiritul de echipă, creativitatea;

Activitatea IX: Activități care vizează desegregarea școlară, creșterea stimei de sine, educație interculturală;

Activitatea X: Activități și inițiative inovative care vizează creșterea participării la învățământul primar.

Detaliile privind activităţile cadru şi acţiunile aferente acestora, care vor face obiectul proiectului dezvoltat în parteneriat se găsesc în GHIDUL SOLICITANTULUI–CONDIȚII SPECIFICE – „Educație nonformală în sistem outdoor".

5. Activităţile în care va/vor fi implicat/implicati partenerul/partenerii:
Ofertanții vor descrie activitățile cuprinse în Anexa nr. 2.
Partenerii selectați în cadrul proiectului se vor implica în realizarea principalelor activități:

Activitatea I: Informarea publicului cu privire la acțiunile derulate în cadrul proiectului;

Activitatea II: Selectarea grupului țintă ce va participa la acțiunile de sprijin organizate;

Activitatea III: Activități de bază pentru programe de educație nonformală sau în sistem outdoor;

Activitatea IV: Activități activ-participative, interactive, centrate pe copii;

Activitatea V: Programe socio-educaționale de dezvoltare cognitivă;

Activitatea VI: Activități educaționale orientate către dezvoltarea/obținerea de competențe;

Activitatea VII: Activități interdisciplinare pentru prevenirea/tratarea analfabetismului functional;

Activitatea VIII: Activități de prevenire a părăsirii timpurii a școlii prin, artă, educație în aer liber și alte activități care dezvoltă talentele copiilor, spiritul de echipă, creativitatea;

Activitatea IX: Activități care vizează desegregarea școlară, creșterea stimei de sine, educație interculturală;

Activitatea X: Activități și inițiative inovative care vizează creșterea participării la învățământul primar.

6. Valoarea proiectului
Valoarea totală a proiectului este de minimum 101.000 euro si maximum 350.000 euro, calculat la cursul Inforeuro aferent lunii octombrie 2021, respectiv 1 EURO = 4,9460 lei. Detaliile privind Cofinanţarea proiectului sunt specificate în Ghidul Solicitantului.  Bugetul estimativ  al proiectului este de max. 350.000 euro euro (se va definitiva ulterior valoarea cererii cu partenerii din proiect in funcție de activităţi) .

7. Criteriile de selecţie a partenerului/partenerilor şi grila de evaluare (inclusiv punctajul stabilit pentru fiecare criteriu în parte)

Selectarea partenerilor se va face pe baza următoarelor documente pe care candidaţii le vor depune la sediul Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș, str. Gheorghe Doja, nr. 9 – camera 8:

* Scrisoarea de intenţie (Anexa 1)

* Fişa partenerului (Anexa 2)

Cele 2 documente trebuie să respecte modelul publicat, iar rubricile Fişei partenerului să fie integral completate.

În Scrisoarea de intenţie şi în Fişa parteneruluicandidaţii vor menţiona activitățiile pentru care dispun de resursele materiale şi umane necesare şi vor furniza o scurtă descriere a acţiunilor propuse în cadrul acestei activităţi cu prezentarea aspectelor considerate esenţiale pentru obţinerea rezultatelor aşteptate şi atingerea obiectivelor şi a contribuţiei în parteneriat: plus valoarea adusă proiectului.  

Candidaţii vor prezenta și documente prin care să facă dovada veridicităţii celor declarate pe proprie răspundere în Scrisoarea de intenţie şi Fişa partenerului, după cum urmează:

a. Statutul organizaţiei/actul constitutiv prin care se face dovada că are în obiectul de activitate prestarea de servicii de natura celor care sunt necesare implementării proiectului.

b. Situaţiile financiar - contabile (balanţă, bilanţ contabil) pe ultimii 4 ani din care să rezulte veniturile pentru a proba că are capacitatea financiară de realizare a activităţilor din proiect.

Aceste documente se prezintă în copie, semnate, ştampilate şi certificate conform cu originalul de către reprezentantul legal

c. Declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal (semnată şi ştampilată de către acesta) că respectă Regulile generale privind partenerii în cadrul cererilor de finanţare nerambursabilă prin POCU

d. Declaraţie pe propria răspundere (semnată şi ştampilată de către reprezentantul legal) prin care îşi asumă să depună toate diligenţele pentru a asigura resursele financiare şi umane necesare pe toată durata de implementare a proiectului şi susţinerea cofinanţării;

e. Declarație pe propria răspundere din  care sa reiasă îndeplinirea obligaţiilor de plată a impozitelor şi taxelor locale, precum și obligațiile de plată la bugetul general consolidat;

f. Nota justificativă privind valoarea adăugată a parteneriatului.

Aceste documente se prezintă în original.

Candidaţii vor depune documentele la sediul Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș, str. Gheorghe Doja, nr. 9 – camera 8, în termen de 10 zile lucrătoare de la data publicării anunțului, în următorul interval orar: luni-vineri 08:00-12:00.

Toate documentele solicitate vor fi prezentate în limba română şi vor fi depuse în forma precizată şi în termenul solicitat, asumate de reprezentantul legal (semnătură şi ştampilă), după caz.

Pe baza documentaţiei depuse de candidaţi, Comisia de selectare a ofertelor de parteneriat va verifica calificarea candidaţilor conform Anexei 3.

Evaluarea candidatilor:

Candidatii declarati admiși vor trece în etapa de evaluare, etapă în care se va folosi Grila de evaluare (Anexa 4). Dosarele vor fi punctate de la 1 la 100 conform grilei. Vor fi declaraţi admişi candidaţii care întrunesc un punctaj egal cu sau mai mare de 65 de puncte. Vor fi declaraţi respinşi candidaţii care întrunesc mai puţin 65 de puncte.

8. Depunerea documentelor

Organizaţiile interesate să participe la selecţie vor depune documentele solicitate, în plic închis cu menţiunea: "Pentru selecţia de partener POCU, Apelul de proiecte Educație nonformală în sistem outdoor, la sediul Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș, str. Gheorghe Doja, nr. 9 – camera 8.

9. Rezultatul procedurii

Rezultatul procedurii de selecţie se va publica pe site-ul Municipiului Târgu-Mureș printr-un anunţ (în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la termenul limită pentru depunerea dosarelor), care va conţine informaţiile cuprinse în anunţul de selecţie şi informaţii privind candidaţii/ofertanţii participanţi la procedură admişi şi respinşi şi punctajul obţinut de fiecare dintre aceştia, iar partenerii selectaţi vor fi contactaţi direct, la datele de contact furnizate în Fişa partenerului.

10. Soluţionarea contestaţiilor

Ofertanţii care nu au fost selectaţi ca parteneri în vederea aplicării cererii de finanţare pentru proiectul care face obiectul Anunţului de selecţie pot depune, în termen de 1 zi lucrătoare de la data publicării listei pe site-ul Municipiului Târgu Mureș, contestaţii care se soluţionează de comisia de contestaţii în termen de 2 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a contestaţiilor.

11. Informații suplimentare

Informații suplimentare privind procedura de selecţie pot fi obţinute direct de la sediul Direcției de Asistență Socială Târgu-Mureș sau la email: social1@tirgumures.ro sau telefon 0365-430859 int.108.

Anexe:

Anexa 1 - model Scrisoare de intenţie
Anexa 2 - model Fișa partener
Anexa 3 - Grilă de evaluare etapa de calificare a ofertanţilor
Anexa 5- Grila evaluare și selectare a ofertanților

 

Director Executiv
Andreia Moraru

 

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com