PRINCIPALELE ACTIVITĂŢI DESFĂŞURATE DE CĂTRE SPCLEP
TÂRGU MUREȘ ÎN LUNA FEBRUARIE 2019

Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Târgu Mureş deserveşte pe linie de stare civilă și evidență a persoanelor, municipiul Târgu Mureş și următoarele 17 de localităţi arondate: Band, Băla, Ceuaşu de Câmpie, Corunca, Crăciuneşti, Cristeşti, Ernei, Glodeni, Gorneşti, Grebenişu de Câmpie, Hodoşa, Livezeni, Mădăraş, Pănet, Sîncraiu de Mureş, Sîngeorgiu de Mureş, Sîntana de Mureş, ceea ce reprezintă 231177 de locuitori (situaţie valabilă la 28.02.2019).

ACTIVITĂŢI PE LINIE DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR. Au fost puse în legalitate cu acte de identitate 1866 de persoane, dintre care pentru 1761 de persoane au fost emise cărţi de identitate, iar pentru 105persoane cărţi de identitate  provizorii. Au fost puse în legalitate cu acte de identitate eliberate pentru prima dată după împlinirea vârstei de 18 ani, un număr de 5 persoane; 430 de persoane au solicitat înscrierea în actul de identitate a menţiunii de stabilire a reşedinţei. Au fost luate în evidenţă 216 persoane, dintre care:

- 171- la naştere,
- 11- la schimbarea domiciliului din străinătate în România.
- 34 de alte cazuri.

Au fost înregistrate în registrul național de evidență a persoanelor datele privind decesul pentru 268 persoane. Pentru 13 persoane a fost actualizat Registrul național de evidență a persoanelor cu mențiunea privind stabilirea domiciliului în străinătate. A fost actualizat registrul național de evidență a persoanelor cu 100 de mențiuni privind modificările intervenite în statutul civil al persoanelor, astfel: persoane pentru care s-a operat modificarea statutului civil ca urmare a căsătoriei 60, ca urmare a divorțului 31 și ca urmare a rectificării actelor de stare civilă sau schimbarea numelui cu ortografia limbii materne, 9. Au fost înregistrate și soluționate 8 solicitări ale persoanelor care au dorit schimbarea domiciliului din străinătate în România și soluționate 3 solicitări ale persoanelor care au obținut cetățenia română prin emiterea și eliberarea actului de identitate. Pentru punerea în legalitate cu acte de identitate a persoanelor netransportabile, la solicitarea persoanelor fizice, a unităților sanitare și a celor de protecție socială au fost efectuate 18 deplasări în teren cu stația mobilă şi au fost puse în legalitate 43 de persoane (unități sanitare 7 deplasări și 7 cărți de identitate provizorii eliberate, căminele de persoane vârstnice, 2 deplasări și au fost puse în legalitate 23 de persoanecu vize de reședință sau cărți de identitate, în unitățile de ocrotire o deplasare și 5 cărți de identitate emise).  Au fost emise 6 cărți de identitate provizorii pentru persoanele lipsite de adăpost. Au fost preluate și soluționate 105 cereri privind emiterea cărții de identitate provizorii, dintre care 24 de solicitări sunt pentru persoanele care au domiciliul în străinătate și reședința în România. La solicitarea instituţiilor publice cu atribuţii în domeniul apărării, ordinii publice, justiţiei, instituţiilor cu atribuţii în domeniul drepturilor copilului, altor persoane juridice, precum şi la solicitarea persoanelor fizice, au fost verificate și furnizate date cu caracter personal, în conformitate cu prevederile Regulamentului European 2016/679,  pentru un număr de 196 de solicitări. În ceea ce priveşte punerea în legalitate cu acte de identitate a elevilor din şcoli, în luna februarie au fost emise 114 cărți de identitate. Pentru diminuarea numărului de persoane care nu au solicitat punerea în legalitate cu acte de identitate în termenul prevăzut de lege, au fost desfăşurate activităţi de colaborare cu structurile de ordine publică, deplasări cu staţia mobilă în teren, s-a colaborat cu poliţia locală pentru distribuirea invitaţiilor persoanelor care au în posesie acte de identitate cu termen de valabilitate expirat şi care nu au solicitat eliberarea unui nou document în termenul prevăzut de lege şi persoanelor care nu au solicitat niciodată eliberarea unui act de identitate, au fost efectuate informări în mass-media locală.  Astfel, SPCLEP Tg Mureş a desfăşurat activităţi specifice, care s-au finalizat prin:

- emiterea unui număr de  1009 cărți de identitate ca urmare a expirării termenului de valabilitate a actului de identitate deţinut anterior, 192 cărți de identitate emise pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 -17 ani şi 5 cărți de identitate eliberate pentru prima dată după împlinirea vârstei de 18 ani;

- actualizarea Registrului Național de Evidență a Persoanelor cu număr de 82 menţiuni operative.

ACTIVITĂŢI PE LINIE DE STARE CIVILĂ. Au fost primite, verificate şi înregistrate în registrul de intrare-ieşire documentele justificative, care au stat la baza întocmirii a 319 acte de naștere. Dintre acestea, 5 sunt întocmite ca urmare a transcrierii actelor de stare civilă pronunțate în străinătate, 42 de acte transcrise ca urmare a dobândirii/redobândirii cetățeniei române și 38 sunt acte de naștere înregistrate tardiv, după depășirea termenului legal de 30 de zile. Pentru 27 cazuri au fost primite, verificate, înregistrate dosarele de căsătorie și oficiată căsătoria. Au fost întocmite 49 de acte de căsătorie din care, 22 transcrieri ale actelor de căsătorie întocmite în străinătate și ca urmare a dobândirii/redobândirii cetățeniei române. Oficierea căsătoriei s-a efectuat într-un cadru festiv și solemn pentru toate cele 27 căsătorii, s-au înmânat certificatele de căsătorie și livrete de familie, întocmite. Au fost întocmite 264 de acte de deces, din care 3 transcrieri ale actelor de deces întocmite în străinătate. Au fost întocmite și eliberate 266 de adeverințe de înhumare. Au fost soluționate 4 dosare de schimbare a numelui sau prenumelui pe cale administrative. Au fost soluționate 5 solicitări de rectificare a actelor de stare civilă, exemplarele I și II.

Au fost întocmite şi eliberate la cerere, în locul celor pierdute, furate sau deteriorate:

- 563 de certificate de stare civilă dintre care:

o 448 de certificate de naștere, dintre care 89 au fost transmise prin corespondență la Serviciul stare civilă de la locul de domiciliu al solicitantului.

o 65 de certificate de căsătorie, dintre care 5 au fost transmise prin corespondență la Serviciul stare civilă de la locul de domiciliu al solicitantului.

o 50 de certificate de deces, dintre care 35 au fost transmise prin corespondență la Serviciul stare civilă de la locul de domiciliu al solicitantului.

- 10 Extrase multilingve:

o de naștere

o 1 de deces

- 14 adeverințe de stare civilă (anexa 9)

A fost soluţionat 1 caz privind recunoaşterea paternităţii și încuviințarea purtării numelui. Au fost soluționate 12 solicitări de schimbare a numelui cu ortografia limbii materne, prin operarea mențiunii pe marginea actelor de stare civilă, întocmirea și eliberarea certificatelor de stare civilă, informare SPCLEP de la locul de domiciliu pentru operare RNEP. Au fost operate:

- 378 menţiuni  în actele de stare civilă;

- 1 convenție  matrimonială;

- 1 interdicție pe actele de  naștere;

- 5 rectificări de CNP-uri.

Au fost soluționate prin solicitarea avizului DEPABD București pentru operarea mențiunii de căsătorie/desfacere a căsătoriei produse în străinătate și schimbare a numelui/ prenumelui în străinătate în 7 cazuri. Au fost întocmite şi transmise 119 extrase de uz oficial la solicitarea instituțiilor abilitate sau întocmite operării în urma divorţului.

ACTIVITĂŢI PE LINIE DE INFORMATICĂ. Zilnic, se actualizează RNEP cu data înmânării cărților de identitate și a cărților de identitate provizorii emise și eliberate titularilor. În luna februarie au fost emise și eliberate un total de 1685 acte de identitate dintre care 1594 cărți de identitate și 91 cărți de identitate provizorii. La nivelul serviciului Stare civilă au fost culese în aplicația informatică 1195 de acte, care au stat la baza eliberării certificatelor de stare civilă (319 acte de naștere, 49 de acte de căsătorie, 264 de acte de deces, 563 de certificate de stare civilă eliberate la cerere, în locul celor pierdute furate, deteriorate). Zilnic, se conduce situația nașterilor înregistrate în baza constatatoarelor eliberate de cele 3 maternități existente la nivelul municipiului Târgu Mureș, iar lunar se întocmeşte situația statistică pe maternități; au fost efectuate verificări în evidenţele serviciilor de stare civilă în cazul identificării unor neconcordanţe între actele de stare civilă anexate la cererea de solicitare a actului de identitate și RNEP. În baza verificărilor efectuate se remediază neconcordanțele iar, după caz, se solicită sprijin BJABDEP Mureș. Au fost transmise la BJABDEP solicitări pentru actualizarea corectă a RNEP 400 de corecții.

Director executiv,
Claudia Trif

 

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com