DIRECŢIA JURIDICĂ, CONTENCIOS ADMINISTRATIV ŞI ADMINISTRAŢIE PUBLICĂ LOCALĂ 
 
Serviciul Juridic, Contencios Administrativ
 
ŞEF SERVICIU: Bîndilă Nadia
Camera: 53
Telefon: 0265/268.330 int. 166 şi 209
E-mail: Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza

Programul cu publicul

zilnic: 10.00-12.00 si 14.00-15.00

 
Atribuţiile  serviciului :   
 

- Asigură asistenţa juridică a Municipiului Tîrgu-Mureş, şi a autorităţilor administraţiei publice locale.

- Asigură reprezentarea şi apărarea intereselor Municipiului Tîrgu-Mureş şi ale autorităţii administraţiei publice locale în faţa instanţelor de judecată, a organelor cu activitate jurisdicţională, a organelor de urmărire penală, a notarilor publici, a altor instituţii şi autorităţi publice.

 - La solicitarea autorităţii pe care o reprezintă, promovează cereri în justiţie, căi de atac ordinare şi extraordinare, redactează plângeri, memorii, şi alte acte în timp util, depunând toată diligenţa în acest sens.

- Formulează întâmpinări, cereri reconvenţionale şi alte acţiuni şi acte procedurale în cauzele în care Municipiul  Tîrgu-Mureş sau autoritatea  administraţiei publice locale este parte.

- Asigură evidenţa cauzelor, prin registrul de cauze şi condica de termene.

- Răspunde solicitărilor instanţelor judecătoreşti de diferite grade, cu privire la comunicarea unor acte necesare în soluţionarea diferitelor litigii.

- Asigură rezolvarea reclamaţiilor, sesizărilor, cererilor adresate serviciului sau repartizate acestuia, cu aplicarea corectă a dispoziţiilor legale

- Solicită efectuarea unor lucrări de carte funciară: dezmembrări, comasări, intabulări imobile, radieri procese înscrise in cărţile funciare.

- Verifică sub aspectul legalităţii contractele încheiate de autoritate, prin aplicarea vizei juridice. 

- Participă la şedinţele Consiliului local municipal, atunci când acest lucru se impune. 

- Îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite prin lege sau prin alte acte normative.

 


Legislaţie:

 

 

  1. Constituţia României;
  2. Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate abuziv în perioada 06 martie 1945 – 22 decembrie 1989, republicată;
  3. Legea nr.247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată;
  6. Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată;
  7. Legea nr. 7/2004 privind Codul de conduită a funcţionarilor publici, republicată;
  8. Legea nr.213/1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
  9. Decretul 167/1958 privitor la prescripţia extinctivă, republicat;
  10. Codul civil;
  11. Codul de procedură civilă;
  12. Codul fiscal;
  13. Legea nr.544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare;
  14. Legea nr.52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, cu modificările şi completările ulterioare;
  15. Legea nr.189/1999, privind exercitarea iniţiativei legislative de către cetăţeni, republicată;
  16. O.G.nr.27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, cu modificările şi completările ulterioare;
  17. O.U.G.nr.27/2003 privind procedura aprobării tacite, cu modificările şi completările ulterioare;


Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com