I. Având în vedere contextul pandemiei COVID-19 și nevoile comunității în aceste momente, Primăria Municipiului Târgu Mureș aduce la cunoștința cetățenilor faptul că toate serviciile oferite de către Direcția fiscală locală Târgu Mureș se pot realiza de acum și în mod electronic prin Ghișeul Online Impozite și taxe - platforma online de comunicare cu contribuabilii.

Prin accesarea de pe site-ul www.tirgumures.ro a butonului Ghișeul Online – impozite și taxe se pot efectua următoarele operații:

- Depunerea, consultarea și eliberarea declarațiilor fiscale și alte acte administrative fiscale

Sistemul de depunere și consultare declarații online are ca scop diminuarea interacțiunii dintre cetățean și instituție și facilitarea unui acces permanent la obținerea de informații despre bunurile impozabile înscrise în baza de date și transmiterea de declarații despre bunurile nou apărute in patrimoniul contribuabilului.

Comunicarea actelor administrative fiscale se poate face prin e-mail sau prin intermediul platformei online de comunicare cu contribuabilii.

 

- Arhiva personală (dosar fiscal personal)

Prin intermediul platformei online de comunicare cu contribuabilii se poate vizualiza dosarul personal la orice oră.

Modulul afișează toate actele fiscal emise și scanate/atașate pe rolul utilizatorului

 

- eliberarea on-line a Certificatelor fiscale

Eliberarea certificatului de atestare fiscală se face cu descărcare imediată.

Certificatul fiscal se poate obține online numai dacă persoana care îl solicită are toate obligațiile achitate.

Conform HCL nr.229/2020 pentru certificatele de atestare fiscală emise online nu se datorează taxa de urgență.

 

- efectuarea de plăți

Plata impozitelor și taxelor se poate face atât prin accesarea platformei online de comunicare cu contribuabilii, cât și simplificat prin introducerea CNP/CUI

Toate documentele eliberate vor fi semnate electronic, aflându-se sub protecția Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată și vor produce aceleași efecte ca și actul în formă fizică.

 

Accesul la serviciile Ghișeului Online – Impozite și taxe se poate face:

- Limitat – pe bază de CNP/CUI sau fără autentificare – caz în care nu sunt accesibile serviciile de depunere declarații fiscale, eliberare certificate fiscale și acces la dosarul fiscal personal

- Complet – pe bază de user și parolă

Pentru a obține user-ul și parola trebuie să completați Cererea- acord, care se va descărca în momentul accesării butonului Ghișeul Online Impozite și taxe  https://platformacetateni.targumures.globalpay.ro/cetatean-login și, împreună cu copia cărții de identitate, să le depuneți la sediul Primăriei sau să le transmiteți pe adresa de email itl@tirgumures.ro

 

II. Plata impozitelor și taxelor prin intermediul aparatelor de plata SelfPay

· Plata tuturor impozitelor și taxelor locale cu debit, datorate bugetului local al Municipiului Târgu Mureș,  se poate face la aparatele SelfPay amplasate în întreaga țară. În Municipiul Târgu Mureș sunt amplasate 29 de astfel de stații de plată, dintre care unul la sediul Primăriei Targu Mures și unul este amplasat pe str. Călărașilor la sediul SEIP. Accesarea contului contribuabilului se face prin simpla tastare a CNP- ului sau scanarea codului de bare de pe actul administrativ.

· Pe lângă taxele cu debit se mai pot plăti și taxele pentru eliberarea certificatelor de urbanism, autorizații de construire precum și a unor avize ADP.

 

IMPORTANT

Nu se percep comisioane la taxele locale plătite prin aparatele Selfpay.

 

III. Înștiințări trimise prin SMS

Primăria municipiului Târgu Mureș înștiințează contribuabilii prin mesaje SMS asupra modificărilor operate pe rolul fiscal sau plățile efectuate.

De asemenea cetățenii sunt înștiințați și despre faptul că pe numele lor a fost înregistrat un proces verbal de contravenție.

 

DIRECTOR EXECUTIV,
Szövérfi László

 

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com