Întrucât la punctele de depozitare a deşeurilor menajere în cartierele din  Tg.Mureş zilnic sunt depistate probleme legate de administrarea lor şi pentru mai buna desfăşurare a salubrizării municipiului nostru, vă reamintim unele prevederi din Hotărârea Consiliului Local nr.20/2008 pentru aplicarea şi respectarea ei:

Cap.I.art.1, alin.1 Locuitorii municipiului au obligaţia de a asigura curăţenia şi buna gospodărire a imobilelor în care locuiesc sau îşi desfăşoară activitatea, precum şi a zonelor aferente acestora:curţi, grădini, trotuare, zone verzi, străzi, alei, etc., precum şi a gardurilor, porţilor şi faţadelor clădirilor pe care le folosesc cu orice titlu-proprietari, administratori sau chiriaşi.

alin.2. În cazul imobilelor locuite de mai mulţi locatari principali, se va întocmi un tabel privind repartizarea pe săptămâni sau luni a acestora pentru a răspunde de exercitarea obligaţiilor ce le revin prin prezenta hotărâre.Tabelul se afişează la loc vizibil de către preşedintele sau administratorul as.de prop., respectiv de către locatarul principal care conduce cartea de imobil.

Cap.II., art.5., alin.1. Deşeurile menajere din blocurile de locuinţe se depozitează în locurile special amenajate(platforme betonate, în incinta boxelor) de unde se ridică de către agenţii economici abilitaţi cu lucrări de salubritate, conform graficului anexat la contractul de prestări servicii.

alin.2 Asociaţiile de locatari au obligaţia să efectueze curăţenia pe teritoriul asociaţiei, inclusiv în preajma şi la locul de păstrare(boxe, platforme) a pubelelor, eurocontainerelor, care trebuie spălate şi dezinfectate lunar prin grija asociaţiei.

Art.6, alin.1. Deşeurile vegetale rezultate din curăţirea şi întreţinerea zonelor verzi aparţinând as. de prop., precum şi cele provenite din lucrări de construcţii( ferestre, uşi, mobilă, instalaţii sanitare, moloz, etc.) vor fi depozitate separat şi transportate în termen de 48 de ore pe baza unei comenzi către agentul economic abilitat cu lucrări de salubrizare. alin.2  Persoanele fizice şi juridice care efectuează lucrări de reparaţii şi reamenajare în blocurile de locuinţe, lucrări care nu necesită eliberarea unei autorizaţii de construire, au obligaţia ca înainte de începerea lucrărilor să anunţe în scris as.de prop. din care face parte, asupra naturii şi duratei lucrărilor.

Nerespectarea normelor stabilite prin articolele de mai sus constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenzi conform legii.

Director ADP,
Ing.Moldovan Florian

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com