ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE PE BAZĂ DE PROCURĂ

DOCUMENTE NECESARE

• CERERE tip pentru eliberarea actului de identitate se listează față verso, se completează cu majuscule și se semnată la ghișeu de către împuternicit;
• procură specială eliberată de autoritatea română din ţara respectivă certificată cu timbru sec, pe care este aplicată fotografia solicitantului și în cuprinsul căreia se regăsește în mod obligatoriu scopul pentru care aceasta a fost eliberată (depunerea cererii pentru eliberarea actului de identitate și ridicarea actului de identitate emis) și motivul pentru care se solicită eliberarea actului de identitate (expirare, pierdere, schimbare domiciliu, schimbare nume, etc); la procură se atașează o fotografie identică cu ceea de pe procură;
actul de identitate al solicitantului
certificatul de naştere, original;
certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soțului supraviețuitor, original;
hotărârea judecătorească de divorţ definitivă/irevocabilã sau certificat de divorț însoțit de convenția cu privire la minori, în cazul persoanelor divorțate, original;
certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta de până la 14 ani care îți schimbă domiciliul împreună cu părintele;
extrasul de carte funciară (obținut cu cel mult 30 de zile anterior datei depunerii cererii) sau documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original (aici);
actul de identitate al persoanei împuternicite
chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate – 7 lei.

LOCUL, ADRESA ŞI DATELE DE CONTACT

• cererea pentru eliberarea actului de identitate, însoțită de documentele necesare, se depune la Serviciul de Evidenţă a Persoanelor din cadrul Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Târgu Mureș situat în municipiul Târgu Mureș, Str. Călărașilor nr. 26-28, telefon: 0265/250391, 0265/210678.
Preluarea documentelor se face doar în baza programării online efectuată accesând www.tirgumures.ro sau telefonic la nr de telefon: 0265 250 391

PROGRAM DE LUCRU CU PUBLICUL

 

PRIMIRI CERERI   INFORMAŢII ŞI ELIBERĂRI 
ACTE DE IDENTITATE
LUNI 8,00-15,00     LUNI 8,00-16,00
MARȚI 8,00-15,00     MARȚI 8,00-16,00
MIERCURI 8,00-15,00     MIERCURI 8,00-16,00
JOI 8,00-18,00     JOI 8,00-18,00
VINERI 8,00-12,00     VINERI 8,00-16,00

TERMENUL DE SOLUȚIONARE

Termenul legal este de 30 de zile de la data înregistrării cererii pentru eliberarea actului de identitate. În situații deosebite, termenul poate fi prelungit cu cel mult 15 zile de către șeful serviciului public comunitar local de evidență a persoanelor;

În prezent termenul de eliberare este de:

- maxim 5 zile lucrătoare pentru eliberarea cărții de identitate*;
- o zi lucrătoare pentru eliberarea cărții de identitate provizorii* ;
- o zi lucrătoare pentru înscrierea în actul de identitate a vizei de reședință*;
* (cu excepția cazurilor în care sunt necesare verificări suplimentare);

Reducerea termenului de eliberare se poate face doar pentru situațiile temeinic justificate cu documente, pe bază de audiență (sens în care va depune o CERERE în acest scop);

NU se percepe TAXĂ pentru reducerea termenului efectiv de eliberare a actului de identitate.

TERMENUL DE VALABILITATE AL CĂRȚII DE IDENTITATE

• 7 ani pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18-25 ani;
• 10 ani după împlinirea vârstei de 25 ani;
• permanent după împlinirea vârstei de 55 ani.

IMPORTANT

• Eliberarea primului act de identitate nu se poate face pe bază de procură specială!
• Dacă solicitantul nu este proprietarul spaţiului de locuit, este necesară declaraţia scrisă a găzduitorului legitimat cu actul de identitate, care se consemnează pe cererea pentru eliberarea actului de identitate, în prezenţa lucrătorului de evidenţă a persoanelor.
În situaţia în care găzduitorul nu se poate prezenta la momentul depunerii cererii, împreună cu solicitantul, declaraţia de primire în spaţiu poate fi dată cu cel mult 90 de zile înainte de data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate la notarul public din ţară ori în faţa poliţistului din structurile teritoriale ale Poliţiei Române şi, cu cel mult 6 luni înainte de această dată, la misiunea diplomatică sau oficiul consular de carieră al României din străinătate ori la autorităţile străine competente. În acest ultim caz, declaraţia de primire în spaţiu va fi prezentată tradusă şi legalizată potrivit normelor legale în vigoare. Declaraţia găzduitorului, se prezintă de solicitant odată cu depunerea documentelor pentru eliberarea cărţii de identitate și se reține în original.
• În cazul contractelor cu clauză de uzufruct/abitație viager/ă este necesar acordul persoanei care are clauza

• În situația în care părinții divorțați exercită autoritatea părintească comună cu privire la minor, iar locuința acestuia este stabilită la unul dintre părinți cu menționarea adresei de domiciliu, dacă părintele în cauză solicită schimbarea domiciliului, minorul își schimbă domiciliul odată cu acesta în condițiile art. 497 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare

LOCUINŢA FAMILIEI

art. 321 alin. (2) din Codul Civil
Oricare dintre soţi poate cere notarea în cartea funciară, în condiţiile legii, a unui imobil ca locuinţă a familiei, chiar dacă nu este proprietarul imobilului.

art. 322 alin. (1) din Codul Civil
Fără consimțământul scris al celuilalt soț, niciunul dintre soți, chiar dacă este proprietar exclusiv, nu poate dispune de drepturile asupra locuinței și nici nu poate încheia acte prin care ar fi afectată folosința cesteia

Dacă imobilul a fost notificat în cartea funciară ca locuinţă a familiei este necesar consimţământul de primire în spaţiu al ambilor soţi, împreună cu documentul justificativ (ex. extrasul de carte funciară)!

Găzduitorul are obligația de a informa funcționarul de evidență a persoanelor cu privire la faptul că imobilul a fost notificat în cartea funciară ca locuință a familiei!

 

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com