Serviciul Public de Asistenţă Socială din cadrul Primăriei Tîrgu Mureş identifică şi soluţionează problemele sociale ale comunităţii din domeniul protecţiei persoanelor vârstnice, persoanelor  cu  handicap, copilului, familiei, persoanelor singure, persoanelor fără adăpost, precum şi a altor persoane aflate în  dificultate. „Prin intermediul acestui serviciu se acordă diferitelor categorii sociale ajutor social (venitul minim garantat) în baza Legii nr.416/2001, cu modificările şi completările ulterioare, cantină socială în baza Legii nr.208/1997, ajutor de înmormântare pentru beneficiarii de ajutor social în baza Legii nr.416/2001 cu modificările şi completările ulterioare, alocaţie pentru susţinerea  familiei în baza Legii nr.277/2010, indemnizaţie lunară pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau în cazul copilului cu handicap până la 3 ani (sau până la 7 ani, în baza Legii nr. 448/2007. De asemenea, oferim servicii sociale la domiciliu şi ajutor material, în colaborare cu organizaţii neguvernamentale, în baza Legii nr.34/1998, transport urban gratuit pentru persoane cu handicap şi însoţitorii acestora, pentru elevi, studenţi, pensionari, revoluţionari, veterani de război, persecutaţi politic şi deportaţi, donatori de sânge. Nu în ultimul rând, suntem preocupaţi să înlesnim cazarea persoanelor adulte şi a familiilor fără adăpost, asistenţă medicală, servicii de consiliere, sprijin pentru refacerea actelor de identitate, găsirea unui loc de muncă şi reintegrare în mediul familial natural şi în comunitate; prevenirea abandonului familial si şcolar prin Centrul de zi Rozmarin, unde se asigură pentru 102 de copii preşcolari şi şcolari din familii cu risc de marginalizare socială (cu vârsta cuprinsă între 3 şi 9 ani), transport, hrană, program educaţional şi consiliere atât pentru copii, cât şi pentru părinţi;  ajutor pentru încălzirea locuinţei cu gaze naturale, energie electrică şi lemne; tichete sociale etc. Trebuie să reţinem din toate cele enumerate că Primăria Tîrgu Mureş urmăreşte şi pe viitor comunicarea continuă şi transparentă cu cetăţenii, în vederea soluţionării eficiente şi oportune a problemelor de la nivelul individului, grupului sau comunităţii, eliminarea birocraţiei, scurtarea timpului de soluţionare a cererilor, precum şi aplicarea unei strategii de relaţii publice care să conducă la percepţia unei imagini oneste şi pozitive a tuturor serviciilor din cadrul instituţiei", a opinat Claudiu Maior, consilierul primarului.

Serviciul relaţii publice interne şi internaţionale

 

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com