Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Proiecte Europene

buton proiecte europene

Proiecte PNRR

buton pnrr

POIM 2014 - 2020

buton poim

EU4Business

eu4business

Iaz Batal

banner iazbatal fazare

Protecția consumatorilor

InfoCons

Serviciul de urgență 112

112 logo

Ziua informării preventive

ziua inform preventive

fiipregatit.ro

fiipregatit.ro

Calendarul evenimentelor

<<  Aprilie 2024  >>
 Lu  Ma  Mi  Jo  Vi  Sâ  Du 
  1  2  3  4  5  6  7
  8  91011121314
15161718192021
22232425262728
2930     
Urmatoarele evenimente:

No current events.

Bilete online

buton teatrul national

Salvați copiii

salvati-copiii-logo

Autoritatea Națională Turism

banner aut nat.fw

SIS II

sis2 

Wikipedia:

wikipedia
ORAȘUL MEU

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 



 

 

     Pe bună dreptate, mulți târgumureșeni sunt deranjați de îngreunarea circulației auto în oraș. Pentru a lămuri situația, vă rugăm să judecați dumneavoastră toate faptele și argumentele expuse:

     Prevăzând că în 10 ani traficul auto din oraș va crește, Primăria Tîrgu Mureș, la inițiativa primarului Dorin Florea depunea în anul 2004 la Alba Iulia, prima (!) solicitare de finanțare a drumului de legătură prin pădure care urma să unească două cartiere ale orașului Tudor Vladimirescu – 7 Noiembrie între strada Livezeni și Spitalul Județean de Urgență Mureș - 4,5 milioane de euro, din fonduri PHARE. Proiectul a fost blocat. În 2009, a reînceput procedura de accesare a fondurilor europene. ATENȚIE! Acceptul de finanțare a fost PRIMIT de către Primărie, fiind necesară doar depunerea documentației complete! Banii au existat, finanțarea era aprobată! Însă Primăria și Agenția de Protecție a Mediului Mureș au fost date în judecată în februarie 2010, de Centrul de Resurse Juridice și Asociația pentru Ocrotirea Orașului Tîrgu Mureș Civitas Nostra – Marosvasarhelyi Varosvedo Egyesulet, cerându-se anularea acordului de mediu emis pentru drum. Procesul a durat până în martie 2011, atunci când Curtea de Apel București a dat câștig de cauză Primăriei prin sentință definitivă!

     Blocajul împotriva Primăriei a continuat, prin Ordinul Ministrului Mediului și Dezvoltării Durabile, de la acea vreme, Borbely Laszlo, nr.2387/20.09.2011, care în mod și abuziv și nedrept a pedepsit orașul printr-o hotărâre unilaterală, incluzând traseul drumului într-o ARIE PROTEJATĂ “NATURA 2000”. În urma unui proces, măsura a fost anulată de Curtea de Apel Tîrgu Mureș în data de 6 noiembrie 2012! Atenție! De două ori, în două procese lungi s-a dovedit în fața Justiției că Primăria avea dreptate. Dar din păcate Tîrgu Mureșul a fost pedepsit și a pierdut 3 ani în care aceste proiecte au fost blocate!

     Pentru a nu pierde banii europeni destinați acestei investiții importante pentru Tîrgu Mureș, Primăria a decis în 2013 actualizarea tuturor studiilor și proiectelor, iar în 2014, într-un timp record, a demarat procedurile pentru implementarea proiectului.

     Pe 16 ianuarie 2015, licitația pentru desemnarea executantului lucrării, varianta II, a fost publicată pe platforma SEAP - Sistem Electronic de Achiziţii Publice. Pe 12 martie 2015, s-a procedat la deschiderea ofertelor și evaluarea lor având observatori din partea Unității de Coordonare și Verificare a Achizițiilor Publice. Licitația a avut trei participanți. Pe 22 iulie 2015, respectând toate termenele legale, s-a anunțat atribuirea execuției lucrărilor firmelor câștigătoare. Pe 06 august 2015, s-a semnat contractul cu câștigătorii licitației iar pe 15 august 2015, s-a procedat la predarea amplasamentelor și deschiderea fronturilor de lucru.

Întrebări primite de la cetățeni

     Întrebarea 1Aceste străzi se repară din banii orașului sau din fonduri europene?

     Răspuns – Niciodată Municipiul Tîrgu Mureș nu ar fi putut singur să își asume o astfel de investiție uriașă! Valoarea proiectului este de 45.301.817 de lei (peste 10 milioane de euro).

     Întrebarea 2 - De ce nu au început lucrările din timp, din primăvara anului 2015?

     Răspuns – Atunci când lucrezi cu fonduri europene, trebuie să respecți niște reguli stricte, după îndeplinirea tuturor criteriilor legale. Licitația a început în ianuarie 2015, iar semnarea contractului s-a făcut în august 2015, începându-se imediat lucrările.

     Întrebarea 3 De ce s-a ajuns ca doar în ianuarie 2015 să se organizeze licitația pentru această mare investiție din fonduri europene ?

     Răspuns – Pentru că din 2004 s-a tot blocat acest proiect. În 2010, Primăria a fost dată în judecată de ONG. În noiembrie 2012, Primăria a câștigat procesul cu Ministerul Mediului. În 2013, s-a redepus într-o formă nouă proiectul la Ministerul Dezvoltării. În decembrie 2014, noile planuri, proiecte, avize, studii erau finalizate. Astfel că doar în ianuarie 2015 au fost întrunite condițiile de începere a licitației.

     Întrebarea 4 – Nu ar putea muncitorii Primăriei să lucreze mai repede?

     Răspuns – Primăria nu are muncitori, care să lucreze pe aceste șantiere. Muncitorii de pe aceste șantiere sunt angajații firmelor de construcție ce au câștigat licitația. Inițial, durata de execuție a acestor lucrări a fost de 14 luni. Pentru că aceste lucrări trebuie finalizate OBLIGATORIU până pe 31 decembrie 2015, termenul de execuție a lucrărilor a scăzut la 4 luni - 15 august – 15 decembrie 2015, fără a fi afectată CALITATEA lucrărilor. Se lucrează intens și în zilele de sâmbătă și duminică. Atenție, angajații sunt plătiți pe lucrare, nu pe zile muncite. Cu toate acestea, au și termene pentru lucrările asumate.

     Întrebarea 5 – Nu s-ar putea avansa mai repede, pentru că e vorba doar de o simplă asfaltare?

     Răspuns – Nu e vorba numai de lucrări de asfaltare. Pe anumite străzi, după 80 de ani se schimbă complet rețelele de apă, canalizare, gaz, electrice, fibră optică. Ex: - pe strada Gh. Marinescu, canalizarea se fixează la peste trei metri sub pământ. Important! Și în cazul realizării trotuarelor și a carosabilului trebuie respectate niște norme tehnologice prevăzute în STAS-uri. Ex: stratul suport de asfalt trebuie lăsat să se maturizeze 12 ore, gulerul de beton din jurul canalelor trebuie lăsat să se maturizeze cel puțin 7 zile, stratul de uzură de asfalt trebuie să se maturizeze 12 ore etc… În plus, mare parte din lucrări se realizează în condiții de trafic intens. Termenul de execuție ar fi redus la jumătate, dacă s-ar închide complet strada, dar nu întotdeauna se poate acest lucru.

     Întrebarea 6 – De ce nu se lucrează noaptea, ca și în occident, pentru ca traficul să nu fie deranjat?

     Răspuns – Pentru că activitatea de noapte are o reglementare mai strictă din punct de vedere a legislației muncii aflată în vigoare în România. În plus, temperaturile scăzute creează probleme. Iar dacă s-ar lucra noaptea cu mașinile și utilajele specifice acestor șantiere, locatarii din zonă nu s-ar putea odihni deloc, în condițiile în care și ziua sunt înregistrate sute de reclamații.

     Întrebarea 7 - Ce interes are Primăria de a folosi dale de beton “pișcoturi” în pavajul trotuarelor?

     Răspuns – Primăria nu are nici un interes și nu poate recomanda/impune această soluție. Această soluție a “pișcoturilor” a fost prevăzută de PROIECTANȚII INDEPENDENȚI, arhitecții și inginerii care au realizat proiectele tehnice, date fiind intervențiile la rețelele de apă-canal-gaz ce se pot face mai ușor. În plus, un metru pătrat de “pișcoturi” este mai ieftin de două-trei ori decât un metru pătrat de asfalt!

     Întrebarea 8 – De ce nu se face proiectul inițial, drumul prin pădure?

     Răspuns – În situația în care proiectul inițial a fost blocat prin procese, în 2010, 2011, 2012, pentru a nu pierde banii europeni Primăria a decis refacerea proiectului în forma actuală.

     Întrebarea 9 – De ce nu avem drum de centură?

     Răspuns – Centurile ocolitoare ale orașelor se fac din fonduri centrale, guvernamentale. Banii care se duc la București din Tîrgu Mureș ar fi trebuit să fie alocați unor astfel de proiecte importante, dar orașul nostru nu a primit niciodată bani de la Bugetul de Stat pentru investiții de acest fel. Să ne amintim totuși că, în pofida tuturor acestor piedici, Primăria Tîrgu Mureș a finalizat în anul 2007 din fonduri proprii calea Sighișoarei, o stradă care a fluidizat mult traficul auto în oraș.

     Întrebarea 10 – De ce nu s-au prevăzut în noul proiect piste pentru biciclete?

     Răspuns – Unul din principalele criterii ale acestei investiții cu finanțare europeană a fost conceptul de proiect unitar. Proiectanții nu au găsit nicio soluție viabilă de a trasa o pistă de biciclete pe tot traseul investiției, iar amenajarea unor piste de biciclete doar pe anumite segmente din proiect (unde permite spațiul) nu a fost eligibilă, nu a fost acceptată de autoritățile decidente și nu a putut fi luată în calcul.


Claudiu Maior
viceprimar al municipiului Tîrgu Mureș

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com


Inapoi

Alegeri2024

buton MOL

buton program transport local

buton program multianual sustinere familii

Grafic lunar colectare deseuri

buton spclep
buton weekend ro
seretirgumures
dastgmures ro
buton dfltgm
buton prog sitpf

Noutăți

BP
buton birou unic
buton parcare
buton prog acte identitate online
buton prog casatorii online2
buton prog transc online2
buton recomandari sezon estival
buton harta targu mures

Posturi vacante

buton posturi vacante

Proiecte. Strategii

Banner planificare strategica
Banner SIPOCA
Banner POCA
buton strategia smart city
buton plan mobilitate urbana
buton sidu
buton calea verde
buton paed
buton gal
buton orasul eco
buton plan urbanistic general
buton puzcp
Concurs CIPS ro 180
Banner PtaCuzaVodaRO 180
BannerMyCity - RO3
Concurs AMSP3
buton atelier urban peisagistica
buton proiectele orasului
buton digital mures
buton cetatea medievala

Secțiune RUTI conform SNA

banner anticor.fw 

Rețele sociale

FacebookTwitterYoutube

Vizitatori

Azi:20
Ieri:1265
Săptămânal:2628
Lunar:18955
Toate5053967