ROMÂNIA

JUDEȚUL MUREȘ                                                                                                   

CONSILIUL LOCAL MUNICIPAL TÎRGU  MUREȘ

 

 

 

 

H O T Ă R Â R E A    nr. 63

din 27 martie 2003

 

 

privind aprobarea Regulamentului cu privire la realizarea dezvoltării rețelei de distribuție apă potabilă și canalizare în municipiul Tîrgu Mureș

 

 

Consiliul local al municipiului Tîrgu Mureș, întrunit în ședință ordinară de lucru,

Văzând expunerea de motive prezentată de consilier ing. Torzsok Sandor,

Având în vedere Referatul nr. 166/23.01.2003, întocmit de Direcția Tehnică și Administrarea Patrimoniului, Serviciul tehnico-edilitar și rutier,

Conform prevederilor O.G. nr. 32/2002, privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de alimentare cu apă și canalizare, modificată prin Legea nr. 634/2002,

În baza prevederilor art. 38, lit. f și art. 46 din Legea nr. 215/2001, privind administrația publică locală,

 

h o t ă r ă ș t e :

 

Art. 1. Se aprob㠓Regulamentul cu privire la realizarea dezvoltării rețelei de distribuție apă potabilă și canalizare în municipiul Tîrgu Mureș“, prezentat în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

 

Art. 2. Cu data prezentei se abrogă Hotărâreea Consiliului Local nr. 137/2000.

 

Art. 3. Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredințează Primarul municipiului Tîrgu Mureș, dr. Dorin Florea, și Executivul Consiliului local prin Direcția Tehnică și Administrarea Patrimoniului și R.A. Aquaserv Tîrgu Mureș.

 

 

 

 

 

   Președinte de ședință

        Contrasemnează                                                                  ing. David Csaba

Secretarul municipiului Tîrgu Mureș                                    ______________________

          Maria Cioban

 

 

REGULAMENT

 

cu privire la realizarea dezvoltării rețelei publice de alimentare cu apă și de  canalizare în municipiul Tîrgu Mureș

 

 

 

Cap.I. SCOPUL ȘI UTILIZATORII REGULAMENTULUI

 

 

1.1.(a.) Scopul regulamentului este de a crea cadrul organizatoric și de a asigura metodologia unitară de realizare a dezvoltării rețelei publice de alimentare cu apă  și canalizare în municipiul Tg Mureș.

 

       (b.) Regulamentul se referă la:

 

-          dezvoltări din fonduri publice sau din sursele proprii de dezvoltare ale Operatorului;

-          dezvoltări din sursele agenților economici, instituțiilor publice sau utilizatorilor casnici

 

      (c.) Regulamentul asigură respectarea cadrului legislativ în vigoare și creează condițiile de realizare la un nivel tehnic calitativ ridicat și unitar al rețelelor noi de apă și canalizare

 

1.2. Utilizatorii regulamentului sunt :

         

 

-         Consiliul local -  în calitate de proprietar  al rețelelor publice de alimentare cu  apă și  canalizare

 

-    Primăria - în calitate de organ executiv al Consiliului local  

                           

-          R.A.Aquaserv  - în calitate de operator care   administrează

     și exploatează sistemul public de alimentare cu apă și canalizare și asigură prestarea serviciilor de apă și canalizare la utilizatori

 

-                                                         agenți economici, instituții publice și utilizatori casnici ( persoane fizice și asociații de proprietari / locatari ) – denumiți utilizatori , care realizează din surse proprii  dezvoltări de rețele de apă și canalizare în vederea racordării unor imobile la sistemul public de alimentare  cu apă și de canalizare existent

 

-         Antreprenor -  entitatea care realizează execuția lucrării de dezvoltare a rețelelor de apă și canalizare         

 

                                                                                   

1.3.         Delimitarea proprietăților

 

(a)  Branșamentul până la contor, inclusiv căminul de branșament și contorul, aparține rețelei publice de distribuție a apei, indiferent de modul de finanțare a realizării acestuia;

 

(b)Racordul de la cămin spre rețea, inclusiv căminul de racord , aparține rețelei publice de canalizare, indiferent de modul de finanțare a realizării acestuia;

 

(c) În situația în care rețelele publice  de  alimentare cu apă și canalizare, inclusiv instalațiile și construcțiile speciale aferente, sunt amplasate în terenuri proprietăți private sau aparținând agenților economici sau instituții, operatorul va avea acces pentru intervenții sau în orice situație impusă de buna funcționare a sistemului.

 

1.4.         Autorizarea lucrărilor

 

(a)  Executarea oricăror lucrări de dezvoltare a rețelei publice de alimentare cu apă și canalizare sau a modificării instalației interioare de apă și canalizare se poate realiza numai cu respectarea autorizației de construcție, eliberată în conformitate cu dispozițiile legale.

 

(b) Autorizația de construcție constituie actul de autoritate  al administrației locale pe baza căruia se asigură aplicarea  măsurilor prevăzute de lege, referitoare la amplasarea, proiectarea, executarea și funcționarea construcțiilor.

 

(c)  Autorizația de construcție se eliberează în temeiul și cu respectarea documentațiilor de urbanism și amenajarea teritoriului.

 

(d) În cazul modificării instalațiilor interioare de apă  și canalizare, Primăria  la autorizare va solicita  avizul operatorului în acest sens acordat în baza proiectului de modificare.

 

(e)  Primăria va elibera autorizație de construcție numai pentru acele obiective  de investiție/construcții pentru care sunt condiții de asigurare a tuturor utilităților necesare funcționării normale.

 

(f)   În cazul utilităților de apă potabilă și canalizare, solicitantul/beneficiarul autorizației de construcție va face dovada existenței condițiilor de asigurare a acestora prin Avizul de racordare/branșare definitiv emis de către operator.

 

1.5.          Termenii tehnicii utilizați în Regulament sunt definiți în Anexa nr. 1.

 

 

Cap.II. REALIZAREA INVESTIȚIILOR PUBLICE PENTRU   DEZVOLTAREA REȚELELOR DE APĂ ȘI CANALIZARE

 

 

2.1. Investițiile publice pentru dezvoltarea rețelelor  de distribuție a apei și  canalizare reprezintă cheltuieli de capital pentru proiectarea și executarea acestor obiective noi de investiții și pot fi finanțate integral   sau parțial din transferuri de la bugetul de stat, din bugetul local, din fondurile special constituite prin lege în afara  acestor bugete, din credite externe sau interne angajate de către Consiliul local sau Operator sau din sursele proprii de dezvoltare ale Operatorului.

 

2.2. Pornind de la Planul Master al apei și al canalizării din Tg. Mureș pe perioada 2001-2020, aprobat prin HCL 57/29 martie 2001, sau din alte cerințe, Primăria, în colaborare cu Operatorul, formulează Nota de fundamentare privind necesitatea și oportunitatea investiției de dezvoltare a rețelei publice de distribuție  a apei potabile   și de canalizare.

În baza Notei de fundamentare, Consiliul local decide asupra includerii obiectivului în Listele anuale de investiții ale Operatorului cu posibilele surse de finanțare enunțate la art. 2.1.

 

2.3. R.A.Aquaserv răspunde de următoarele:

 

a.                              adjudecarea și contractarea elaborării studiilor de prefezabilitate , fezabilitate, proiecte tehnice și detalii de execuție, adjudecarea, contractarea și administrarea contractelor de proiectare;

b.                             obținerea tuturor avizelor și acordurilor prevăzute de lege (avize de la deținătorii de alte rețele edilitare, certificate de urbanism, avize sanitare, de mediu etc.);

c.                             avizarea documentațiilor în Consiliul tehnico - economic al regiei;

d.                             supunerea spre aprobare a investiției conform competențelor prevăzute de lege;

e.                              supunerea la verificare a documentației de către verificatorii atestați;

f.                               solicitarea și obținerea autorizației de construcție;

g.                             adjudecarea și contractarea execuției lucrărilor și administrarea acestor contracte;

h.                             supravegherea tehnică a execuției;

i.                                decontarea lucrărilor;

j.                                recepția la terminarea lucrărilor și punerea în funcțiune;

k.                             preluare în administrare, exploatare și întreținere;

l.                                luarea în evidență contabilă a noului mijloc fix realizat;

m.                           recepția finală.

 

2.4. Consiliul local va asigura, prin grija Primăriei, alocarea, conform graficelor de eșalonare, până la nivelul aprobat în listele de investiții, a surselor de finanțare din bugetul local necesare derulării normale a promovării și realizării investițiilor.

 

 

2.5. Primăria va lua toate măsurile organizatorice necesare pentru eliberarea într-un termen de maxim 15 zile calendaristice a Certificatelor de urbanism și a Autorizațiilor de construcție solicitate de către R.A.Aquaserv pentru investițiile publice.

 

2.6. Primăria va nominaliza președintele și un membru din cadrul personalului propriu, în comisia de recepție a investiției și va participa la recepția obiectivelor de investiție, la convocarea R.A.Aquaserv.

 

2.7. R.A.Aquaserv va prezenta, la solicitarea Consiliului local rapoarte periodice privind stadiul de realizare a investițiilor.

 

 

CAP.III. LUCRĂRI DE DEZVOLTARE A REȚELELOR DE APĂ ȘI CANALIZARE FINANȚATE DIN SURSELE PROPRII ALE AGENȚILOR ECONOMICI, ORGANIZAȚII SAU PERSOANE FIZICE

 

3.1.În vederea racordării unor utilizatori la sistemul public de alimentare cu apă și de canalizare, agenții economici, organizații sau persoane fizice pot realiza lucrări de dezvoltare a rețelelor de apă și canalizare din sursele lor proprii, în calitate de Investitori, respectând normele tehnice în vigoare și strategia de dezvoltare și extindere a rețelelor edilitare de apă-canal din Planul Master aprobat.

 

3.2.(a) În situația în care, în urma solicitării  de la R.A.Aquaserv a unor Avize de branșare/racordare la sistemul public de alimentare cu apă și de canalizare  a unor noi utilizatori, această  branșare/racordare  se poate realiza numai prin extinderea  rețelelor de apă-canal, în baza prezentului regulament (deci cu finanțare din sursele utilizatorilor). R.A.Aquaserv, pe cheltuială proprie, se va îngriji de elaborarea documentațiilor tehnico-economice sub formă de proiect tehnic, urmărirea execuției lucrărilor, întocmirea formelor de recepție a acestora și de transferare a noului mijloc fix creat.

 

(b) În situația în care aceste extinderi de rețele urmează a se executa pe străzi cu structura drumului și a trotuarelor neamenajată, Investitorul care solicită Avizul  de branșare/ racordare are obligația prezentării la R.A.Aquaserv a documentației tehnice pentru realizarea drumului (memorii, desene, planuri, secțiuni).

 

3.3. Investitorul se va îngriji de obținerea avizelor, acordurilor și a autorizațiilor prevăzute de lege și va suporta costul acestora.

 

3.4. (a) Investitorul are obligația de a angaja Antreprenorul lucrării.

 

(b) Cu cel puțin 5 (cinci) zile înainte de începerea execuției, Investitorul va anunța în scris R.A.Aquaserv, indicând firma și persoana responsabilă cu execuția. Urmare acestui anunț, R.A.Aquaserv va nominaliza un diriginte de șantier în vederea urmăririi execuției.

 

3.5.(a) R.A.Aquaserv are dreptul și obligația de a stopa continuarea  execuției lucrărilor în cazul constatării unor deficiențe calitative ale materialelor sau ale  procedurilor utilizate sau neconformărilor cu  documentația tehnică.

 

(b.) În cazul în care, după notificarea Antreprenorului și a Investitorului privind stoparea execuției, acesta nu întrerupe lucrările, operatorul își rezervă dreptul de a nu recepționa și pune în funcțiune noua rețea de apă și a nu încheia contract de branșare/racordare.

 

(c)                                 Investitorul poartă întreaga răspundere față de operator privind calitatea lucrărilor executate.

 

(d) Obligațiile R.A.Aquaserv și ale Antreprenorului pe parcursul executării lucrării sunt cuprinse în Anexa nr. 2 la prezentul Regulament.

 

3.6 Din Comisia de recepție la terminarea lucrărilor vor face parte, în   mod obligatoriu, reprezentanții Investitorului, ai Primăriei Tg Mureș , ai R.A.Aquaserv și ai Antreprenorului (în calitate de specialiști).

 

3.7. După terminarea lucrărilor și recepționarea noului mijloc fix, Investitorul îl va transfera cu titlu gratuit în proprietatea Consiliului local Tg Mureș , în baza unui Protocol de predare-primire și a unei Hotărâri a Consiliul local.

 

3.8. Noul mijloc fix creat în urma dezvoltări rețelei publice de apă/canalizare va fi predat de către Consiliul Local Municipal Tg. Mureș la R.A.Aquaserv, cu titlu de drept de administrare și gestionare  pentru exploatare și întreținere, în baza unei Hotărâri.

 

3.9. Valoarea noului mijloc fix va cuprinde toate cheltuielile efectuate pentru realizarea dezvoltării în cauză. Cheltuielile efectuate de către Investitor vor fi stabilite în baza declarației pe proprie răspundere a acestuia.

 

3.10. Toate formele (Procese verbale de recepție, Protocoale, Expuneri de motive, Proiecte de Hotărâri) vor fi întocmite prin grija operatorului.

 

3.11.(a) Nu se vor emite Avize de branșare/ racordare definitivă la rețelele noi, nerecepționate,  pentru utilizatori de rețele noi de apă-canal.

 

(b) Avizele de branșare/racordare pentru terțe persoane care se emit între data recepției și data preluării mijlocului fix în evidențele contabile R.A. Aquaserv se vor emite cu acceptul scris al Investitorului.

 

3.12. În cazul nerespectării de către Investitor a prevederilor de la cap.III., R.A.Aquaserv își rezervă  dreptul de a nu prelua noua rețea de apă/canalizare executată, până la remedierea deficiențelor constatate și de a nu încheia contractele de branșare/racordare și utilizare a serviciilor publice de alimentare cu  apă și de canalizare.

 

 

CAP.IV. SANCȚIUNI

4.1. Sancțiunile în domeniul autorizațiilor de construcții se vor aplica în conformitate cu Legea nr.453/2001, de modificare și completare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea construcțiilor.

 

 

 

4.2. Branșamentele de apă și racordurile de canalizare realizate pe rețelele nepreluate se consideră clandestine și se sancționează cu de zece ori prețul de livrare a apei potabile și/sau tariful de canalizare – în consum paușal -, calculate de la data branșării ilegale. Dacă această dată nu poate fi stabilită, atunci se va calcula pe 3 ani retroactiv de la data descoperării branșării clandestine.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ANEXA NR. 1

la Regulamentul cu privire la realizarea dezvoltării rețelei de distribuție apă potabilă și de canalizare în municipiul Tg Mureș

 

 

     Definiții  :

(a) Rețea publică de alimentare cu apă sau de canalizare – partea din sistemul public de alimentare cu apă, respectiv din sistemul public de canalizare, alcătuită din rețeaua de conducte, armături și construcții - anexe care asigură distribuția apei potabile, respectiv preluarea, evacuarea și transportul apelor de canalizare la sau de la doi ori mai mulți utilizatori independenți, respectiv de la două sau mai multe persoane fizice ce locuiesc în case individuale  ori de  la două sau mai multe persoane juridice ce administrează câte un singur condominiu, astfel cum este el definit de lege.

 

(b) Branșament ap㠖 partea din rețeaua publică de distribuție a apei care asigură legătura între rețeaua publică și rețeaua interioară a unei incinte sau clădiri aparținând utilizatorilor. Branșamentul deservește un singur utilizator.

 

(c) Racord de canalizare – partea din rețeaua publică de canalizare care asigură legătura dintre utilizator și canalizarea publică.

 

(d) Instalații interioare de apă potabilă - totalitatea instalațiilor aflate în proprietatea sau administrarea utilizatorului, amplasate după apometrul /contorul de branșament în sensul de curgere a apei, sau, dacă branșamentul nu este contorizat , după punctul de delimitare dintre rețeaua publică și instalația interioară de utilzare a apei și care asigură transportul apei potabile preluate din rețeaua publică la punctele de consum și/sau la instalațiile de utilizare.

 

(e) Instalații interioare de canalizare – totalitatea instalațiilor aflate în proprietatea sau administrarea utilizatorului, care asigură preluarea și transportul apei uzate de la instalațiile de utilizare a apei până la căminul de racord din rețeaua publică.

 

 (f)Utilizator al serviciilor publice de alimentare cu apă și de canalizare poate fi orice persoană fizică sau juridică proprietară sau cu împuternicire dată de proprietarul unui imobil având branșament propriu de apă și /sau racord de canalizare și care beneficiază  pe bază de contract de serviciile operatorului.

(g)   Operator  - persoană juridică titulară a unei licențe de furnizare-prestare , emisă de A.N.R.S.C. care asigură furnizarea apei potabile și/sau industriale respectiv preluarea , epurarea și deversarea în emisar a apelor uzate.

 

 

 

 

 ANEXA nr. 2

 

la Regulamentul cu privire la realizarea dezvoltării rețelei  publice  de alimentare cu apă și canalizare în municipiul Tg Mureș

 

 

               

 

1.     Obligațiile Antreprenorului

 

a.      Antreprenorul va executa și va întreține toate lucrările, va asigura forța de muncă competentă, inclusiv pentru supraveghere, materialele, utilajele de construcții și obiectele cu caracter provizoriu pentru executarea lucrărilor.

Antreprenorul își va asuma întreaga responsabilitate pentru toate operațiunile executate pe șantier și pentru procedeele de execuție utilizate, cu respectarea prevederilor și a reglementărilor legii calității în construcții și potrivit dispozițiilor scrise ale Operatorului.

 

b.     Antreprenorul garantează față de Investitor că, la data recepției, lucrarea executată are calitățile din Caietul de sarcini, corespunde tuturor reglementărilor tehnice în vigoare și nu este afectată de vicii care ar diminua sau chiar anula valoarea sau posibilitatea de utilizare conform condițiilor normale de folosire.

 

c.      Antreprenorul și/sau Investitorul are obligația ca, în perioada de garanție de 2 ani (24 luni calendaristice), înlăture pe cheltuiala sa toate defecțiunile apărute din culpa sa, în urma unei notificări transmite de către Operator.

Perioada de garanție începe cu data recepției efectuate la punerea în funcțiune a lucrărilor și se termină la data recepției finale.

 

d.     Antreprenorul răspunde, potrivit obligațiilor care îi revin, pentru viciile ascunse ale construcției ivite într-un interval de 10 ani de la recepția lucrării și, după împlinirea acestui termen, pe toată durata de existență a construcției pentru viciile structurii de rezistență, urmare a nerespectării normelor de execuție în vigoare la data realizării ei.

 

e.      Antreprenorul are obligația respecte documentația de execuție și reglementările tehnice în construcții. De asemenea, are obligația de a conduce execuția lucrării și de a veghea asupra menținerii ordinii la locul unde își desfășoară activitatea. Antreprenorul are obligația stabilească toate relațiile care reglementează raporturile cu contractanții de specialitate (subantreprenori) sau cu organele administrației publice locale.

 

f.       Antreprenorul este obligat, conform prevederilor legale, la plata daunelor  pentru încălcarea  sau deteriorarea drumurilor de acces  sau a rețelelor de utilități, a terenurilor limitrofe prin depozitarea de pământ , materiale sau alte obiecte , precum și ca urmare a unor îngrădiri sau limitări din vina proprie.

 

g.      La terminarea lucrărilor Antreprenorul va evacua de pe șantier toate utilajele de construcții, surplusuri de materiale, deșeurile și lucrările provizorii.

 

h.      Dacă nerespectarea de către Antreprenor a prevederilor oricărui regulament sau hotărâri ale unor organe locale, legal constituite, și care au caracter obligatoriu la executarea lucrărilor, provoacă pagube pentru Operator, acesta va fi despăgubit de Antreprenor cu suma cuvenită.

 

i.        Antreprenorul are obligația verifice documentele primite și să înștiințeze Operatorul cu privire la erorile și inexactitățile constatate sau presupuse.

 

j.       Materialele vor fi de calitatea prevăzută în documentația de execuție, urmând a fi supuse periodic la diverse probe pe care proiectantul sau Operatorul le va solicita. Antreprenorul va asigura, la cerere, manopera, instrumentele, utilajele și materialele necesare pentru examinarea, măsurarea și testarea lucrărilor.

 

k.     Costul probelor și încercărilor va fi suportat de Antreprenor, dacă acesta este prevăzut în documentație, în caz contrar cheltuielile fiind suportate de Operator.

 

l.        Probele de presiune/etanșeitate se vor desfășura astfel :

 

Antreprenorul, în mod opțional, își va efectua propria probă urmând să convoace factorii implicați pentru verificarea probei de presiune / etanșeitate care constituie “Fază determinantă”. Vor fi convocați reprezentantul proiectantului, al Investitorului și dirigintele de șantier. Convocarea se va efectua în scris cu cel puțin 48 ore înainte de efectuarea probei.

 

m.   Lucrările care devin ascunse nu vor fi acoperite fără aprobarea Operatorului, Antreprenorul asigurând posibilitatea acestuia să examineze  și să urmărească lucrarea care urmează să fie ascunsă. Antreprenorul are obligația să anunțe Operatorul cu 24 ore înainte, ori de câte ori astfel de lucrări urmează să devină ascunse. Proiectantul va participa la examinarea și măsurarea lucrărilor de mai sus. Antreprenorul va dezveli orice parte sau părți de lucrare, la dispoziția Operatorului și va reface această parte sau părți din lucrare, dacă este cazul. Dacă se constată că lucrările au fost de calitate corespunzătoare și realizate conform documentației de execuție, dezvelirea, refacerea și/sau repararea vor fi suportate de Operator, iar în caz contrar de Antreprenor.

 

n.     Costul pentru consumul de utilități pentru organizare de șantier, precum și cel al contoarelor sau al altor aparate de măsurat, se suportă de către Antreprenor.

 

o.     La terminarea lucrărilor, Antreprenorul va notifica Operatorul și Investitorul că sunt îndeplinite condițiile de recepție, solicitând convocarea Comisiei de recepție. În baza acestei notificări, Operatorul convoacă Comisia de recepție. Comisia de recepție va constata realizarea lucrărilor în conformitate cu documentația de execuție și cu reglementările în vigoare. În funcție de constatările făcute, Operatorul va aproba sau va respinge recepția. Recepția poate fi făcută și pentru părți din construcție distincte fizic și funcțional. Antreprenorul va prezenta Comisiei de recepție toate documentele care cad în sarcina sa în vederea întocmirii Cărții tehnice a construcției, conform reglementărilor legale în vigoare odată cu notificarea Operatorului pentru convocarea Comisiei. Completările la Cartea tehnică a construcției care apar eventual în urma observațiilor Comisiei de recepție vor fi prezentate de către Antreprenor până la data recepției. În cazul în care Antreprenorul nu prezintă documentele în vederea completării Cărții tehnice a construcției sau dacă completările solicitate nu au fost puse la dispoziția Operatorului până la data recepției, atunci Operatorul va respinge recepția până la data când acestea vor fi efectuate.

 

p.     Înlocuirea oricărui material prevăzut în proiect cu altul similar se va face numai cu acordul scris al proiectantului și al Operatorului.

 

2.              Obligațiile Operatorului

 

a.     Întreaga documentație necesară pentru executarea lucrărilor va fi pusă la dispoziția Investitorului de Serviciul dezvoltare investiții al Operatorului, fără plată, în două exemplare, după obținerea Avizului de branșare/racordare de principiu.

 

b.     Operatorul va supraveghea desfășurarea lucrărilor. Acestuia i se va asigura accesul la locul de muncă, în ateliere, depozite și oriunde desfășoară activități legate de realizarea lucrărilor.

 

 

a.     Pe parcursul executării lucrărilor, Operatorul are dreptul să dispună, în scris :

-         îndepărtarea de pe șantier a oricăror materiale care sunt calitativ    necorespunzătoare;

-         înlocuirea materialelor necorespunzătoare calitativ cu altele corespunzătoare;

-         îndepărtarea  sau refacerea oricărei lucrări sau părți de lucrare necorespunzătoare  din punct de vedere calitativ

 

b.     Operatorul nu va fi responsabil pentru nici un fel de daune-interese, compensații plătibile, prin lege, în privința sa ca urmare a unui accident sau prejudiciu adus unui muncitor sau altei persoane angajate de Antreprenor ,  cu excepția unui accident sau prejudiciu rezultând din vina  Operatorului, a agenților sau a angajaților acestora.

 

c.     Operatorul are obligația de a respecta următoarele:

 

-         asigurarea verificării execuției corecte a lucrărilor de construcții prin    diriginții de specialitate;

-         acționarea în vederea  soluționării neconformităților, a defectelor   apărute pe parcursul execuției lucrărilor, precum și a deficiențelor proiectelor;

-         asigurarea recepției lucrărilor de construcții la terminarea lucrărilor la punerea în funcțiune și la expirarea perioadei de garanție;

întocmirea Cărții tehnice a construcției;

-                                 asigurarea prin proiecte și detalii de execuție a nivelului de calitate corespunzător , cu respectarea reglementărilor tehnice;

-                                 elaborarea caietelor de sarcini, a instrucțiunilor tehnice privind execuția lucrărilor, exploatarea , întreținerea construcțiilor.

 

d.     Operatorul va convoca comisia de recepție care va efectua recepția cantitativă și calitativă a lucrărilor executate.