R O M Â N I A                                                                                                                                      

JUDEȚUL MUREȘ

CONSILIUL LOCAL MUNICIPAL TÎRGU MUREȘ

 

 

 

H  O T Ă R Â R E A    nr. 54

din 07 octombrie 2004

 

privind reactualizarea  componenței Comisiei  de specialitate pentru

                                repartizatea spațiilor cu altă destinație decât locuință

 

Consiliul Local municipal Tîrgu-Mureș întrunit în ședință ordinară de lucru.

Având în vedere prevederile Legii nr. 215/2001, legea administrației publice locale,

Văzând expunerea de motive nr.1622B/09.07.2004 privind reactualizarea Comisiei pentru spații cu alt destinație decât locuință și aprobarea Regulamentului de funcționare a acesteia elaborat de Direcția activități social-culturale și patrimoniale, prin compartimentul locativ și având avizul favorabil al Comisiilor de specialitate

În temeiul prevederilor art.38, alin 2, lit f, g, h, precum și a art.46 alin 1, din Legea nr.215/2001, Legea administrației publice locale, republicată,

 

H o t ă r ă ș t e :

 

Art. 1. Se aprobă reactualizarea componenței Comisiei de specialitate care se ocupă cu repartizarea  spațiilor cu altă destinație decât locuință, după cum urmează:    

1.Dl dr. Dorin Florea     primar……………  președinte

                        2.Dl. Csegzi Sandor         viceprimar……….    membru

                        3.D-na Maria Cioban      secretar…………..  membru

                        4.Dl Bakó László Attila director D.A.S.C.P.     membru

                        5.Fekete Attila consilier municipal………..       membru

                        6.Nemes Pall consilier municipal….……….      membru

                        7.Dane Karoly consilier municipal…………     membru

                        8.Pop Liviu consilier municipal……………      membru

                        9.Pop Mirceaconsilier municipal…………..      membru

                      10. Director S.C. LOCATIV S.A…………… membru

                          11. Comp. Locativ…………………………..   membru

Art. 2. Se aprobă Regulamentul de funcționare, al Comisiei de specialitate, pentru repartizarea spațiilor cu altă destinație decât locuință, care face parte integrantă din prezenta hotărâre. (Anexa 1)

Art. 3. Pe data întrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Consiliului local municipal nr. 127/2001.

Art. 4. Cu aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri se încredințează Direcția activități social-culturale și patrimoniale, precum și Comisia de specialitate pentru repartizarea spațiilor cu altă destinație decât locuință.

 

 

 

                                                                            Președinte de ședință

                                                                                          dr. ing. Kolozsvari Zoltan Csaba

 

                  Contrasemnează

Secretar municipiului Tîrgu Mureș

                   Maria Cioban

 

 

ROMÂNIA                                                                                                    Anexa 1

JUDEȚUL MUREȘ                                                                                 

CONSILIUL MUNICIPAL TÎRGU-MUREȘ

 

 

 

REGULAMENTUL

de funcționare a Comisiei de specialitate pentru soluționarea problemelor privind repartizarea spațiilor cu altă destinație decât locuințe, precum și pentru alte reglementări referitoare la solicitanți de asemenea spații

 

I. DENUMIREA COMISIEI:

  

          Comisia de specialitate pentru repartizarea spațiilor cu altă destinație decât locuințe, atribuite fără licitație.

 

II. COMPONENȚA COMISIEI

 

1. Comisia este compusă din personal de specialitate al Executivului, cât și din consilieri ai fiecărei comisii de specialitate ale Consiliului Local Municipal. Componența efectivă este  următoarea:

 

1.Dl dr. Dorin Florea,  primar …………………….președinte

                        2.Dl. Csegzi Sandor         viceprimar………………..membru

                        3.D-na Maria Cioban      secretar……………………membru

                        4.Dl Bakó László Attila director D.A.S.C.P………..    membru

                        5.Fekete Attila consilier municipal…………………     membru

                        6.Nemes Pall consilier municipal…………………..      membru

                        7.Dane Karoly consilier municipal…………………     membru

                        8.Pop Liviu consilier municipal…………………….     membru

                        9.Pop Mirceaconsilier municipal……………………membru

10 Comp. Locativ……………………………………membru

                        11 Director S.C. LOCATIV S.A…………………… membru

2. Comisia se reactualizeză la nevoie, dacă componența acesteia scade sub jumătate plus unu.

 

III. SCOPUL COMISIEI 

 

1. Comisia analizează și soluționează problemele specifice, ridicate de solicitanții de spații, face propuneri pentru aprobare, către Consiliul Local Municipal, a “Listei de priorități” privind ordinea de atribuire a spațiilor altele decât cele, cu destinația de locuință.

2. Comisia face propuneri de atribuire directă, fără licitație.

 

IV. BAZA LEGALĂ A FUNCȚIONĂRII COMISIEI

 

1.  Componența  comisiei de specialitate pentru repartizarea  spațiilor cu altă destinație decât locuință împreună cu “Regulamentul” aferent în baza căruia funcționează, se aprobă de către Consiliul Local Municipal.

2. Orice modificări ale componenței comisiei sau ale “Regulamentului” se pot face numai cu aprobarea Consiliului Local Municipal, printr-o nouă hotărâre a acestuia.

3. Comisia a luat ființă și își desfășoară activitatea în baza prevederilor legale, conform:

-         Legii nr. 215/2001 – Legea administrației publice locale

-         Legii nr. 341/2004 -   Legea recunoștinței față de eroii-martiri și luptătorii care au contribuit la victoria Revoluției române din decembrie 1989

-         Ordonanței nr. 26/2000 – Cu privire la asociații și fundații.

-         Legii nr. 14/2003         -Legea partidelor politice

-         HCLM nr. 62/2001 privind atribuirea de spații mici în scopuri lucrative în vederea închirierii beneficiarilor Legii nr. 341/2004

-         HCLM nr. 127/2001

 

V.                 ATRIBUȚIILE ȘI ACTIVITĂȚIILE COMISIEI

 

a.     Atribuțiile

a/1 -  respectarea strictă și în totalitate a prezentului “Regulament”

a/2 – se ocupă numai de repartizarea spațiilor cu altă destinație decât locuință închiriate direct, fără licitație

a/3 – comisia nu i-a hotărâri, ci face doar propuneri, care urmează a fi aprobate de către Consiliul Local Municipal, sau Primar și confirmate, în ambele cazuri, de către Prefectură.

a/4 – execută verificarea, completarea și avizarea anuală a Criteriilor pentru solicitanții de spații cu altă destinație decât locuințe, aceștia făcând parte din următoarele categorii:

-         instituții publice descentralizate ale guvernului, fie de interes județean, fie de interes local

-         partide și formațiuni politice

-         organizații neguvernamentale

-         beneficiarii Legii nr 341/2004

a/5 – stabilește perioada de depunere a solicitărilor (de regulă 15.10-15.11).

a/6 – analizează solicitările de spații cu altă destinație decât locuință, actele depuse la dosar, precum și calcularea punctajului făcut de compartimentul de specialitate, în baza “Criteriilor” aprobate.

a/7 – finalizează, “Listele de priorități” pe baz㠓Criteriilor” aprobate (după depunerea contestațiilor) și a punctajului calculat

a/8 – supune spre aprobare la Consiliul Local Municipal “Listele de priorități”

a/9 – lunar analizează spațiile disponibile primite de la S.C. LOCATIV S.A.

 și în funcție de categoria solicitanților avizează propunerile de închiriere fără licitație, a spațiilor în concordanță cu “Listele de priorități” aprobate de Consiliul Local Municipal.

 

Activitățile

 

b/1 – face propuneri, către consiliul Local Municipal, privind destinația unor spații (transformare în locuință, închiriere prin licitație publică etc).

b/2- la solicitarea Consiliului Local municipal, prezintă informare privind problemele dezbătute în cadrul comisiei.

b/3 – urmărește reactualizarea anuală a “ Listelor de priorități” până la 31.12. ale fiecărui an pentru anul care urmează

 

VI. FUNCȚIONAREA COMISIEI (probleme tehnice)

 

1 Comisia se va întrunii lunar, de regulă în prima săptămână din lună

2 Lucrările comisiei vor fi consemnate într-un proces-verbal. care va fi întocmit de secretarul tehnic al comisiei.

3 Procesele-verbale vor cuprinde: ordinea de zi, participanții și discuțiile purtate

 4 Ședința comisiei se poate ține numai cu prezența a 2/3 din numărul membrilor comisiei.

5 Avizul comisiei este valabil cu majoritate simplă din numărul total al membrilor comisiei (inclusiv președintele)

6 Votul comisiei se consemnează în procesul-verbal, pentru fiecare spațiu discutat și propus pentru aprobare.

7. În cazul existenței divergențelor, voturile se vor consemna (cele contra și abținerile).

8. La lucrările comisiei pot fi invitați solicitanții de spații, aceea a căror prezență se consideră necesară

9 Data și ora ședinței se va anunța cu 48 de ore înaintea datei ținerii acestora

10.Proiectele de Hotărâri vor fi întocmite în baza proceselor-verbale semnate de membrii comisiei.

 

VI.A. FUNCȚIONAREA COMISIEI PENTRU FINALIZAREA

“LISTEI DE PRIORITĂȚI”

 

A/1. “Listele de priorități” se reactualizează anual, până la data de 31 decembrie, pe baza actelor și a”Criteriilor” aprobate de Consiliul Local Municipal.

A/2. “Listele de priorități” ca propuneri se întocmesc pentru fiecare categorie de solicitanți.

A/3. Membrii Comisiei (inclusiv președintele) vor primi cu două zile înainte de data ținerii ședinței “ Listele de priorități”, acestea fiind întocmite de compartimentul de specialitate, în baza actelor de la dosare și a “Criteriilor” aprobate.

A/4 “Listele de priorități” devin valabile numai după aprobarea de către Consiliul Local Municipal și confirmarea acestora de către Prefectura Județului Mureș.

A/5. Valabilitatea “Listelor de priorității” este de un an de zile, respectiv până la apariția unor noi “Liste “.

 

VI.            B. FUNCȚIONAREA LUNARĂ A COMISIEI

 

B/1. Membrii comisiei, (inclusiv președintele) vor primi înainte de data ținerii ședinței “Referatul” întocmit de compartimentul de specialitate, referat care poate cuprinde simultan sau separat următoarele probleme:

-         lista cu spațiile disponibile

-         solicitări închirieri de spații

-         solicitări recazări

-         prelungiri de contracte

-         contestații la ordinea de pe “Lista de priorității”

-         diverse (exp. analize mod folosire spații)

B/2. Comisia pe baza materialelor primite, analizează situația de moment (la acea dată) și face propuneri privind închirierea de spații fără licitații, recazări, prelungiri de contarcte, propuneri care urmează a fi prezentate spre aprobare Consiliului Local Municipal.

B/3. La închirieri de spații fără licitații, comisia va ține cont de procentul aprobat, prin hotărârea anterioară.

B/4. După aprobarea, de către Consiliul Local Municipal, a propunerilor făcute de comisie (închirieri, prelungiri etc) și confirmarea acestora de către Prefectură, compartimentul de specialitate va elibera “Ordine de Repartizare”

B/5. Soluțiile propuse de comisie, vor fi aduse la cunoștința petenților în cauză.

 

VII. REGLEMENTĂRI PENTRU SOLICITANȚII DE SPAȚII

 

1.     În cazul în care, solicitantul îndreptățit, refuză nejustificat spațiul care i se oferă, nu mai are dreptul la alt spațiu timp de un an de zile

2.     Spațiul oferit și neacceptat de solicitant se oferă conform ordinei de

    prioritate.

3.     Dacă un solicitant acceptă inițial spațiul oferit, pe urmă renunță la acesta sau

nu folosește concomitent trei luni de zile se procedează conform prevederilor punctelor VII.1 și VII.2.

 

 VIII. DISPOZIȚII FINALE

 

1.Toți deținătorii de spații, au obligația de a prezenta “Raport de activitate” semestrial sau la solicitarea compartimentului de specialitate. În cazul constatării de nefolosință sau folosință necorespunzătoare a spațiului închiriat,  comisia face propuneri către Consiliul Local Municipal pentru rezilierea “Contractului de închiriere” iar spațiul în cauză să fie repartizat altui solicitant.

2. Pentru spațiile repartizate și nepuse în funcțiune, în timp de 3 luni de la data primirii “Repartiției”, această se anulează iar spațiul în cauză se repartizează următorului solicitant.

3. Prezentul “Regulament” intră în vigoare după confirmarea de către Prefectură a Hotărârii Consiliului Local Municipal prin care acesta a fost aprobat.