R O M Ā N I A                                                                                                                     

JUDEŢUL MUREŞ

CONSILIUL MUNICIPAL TĪRGU MUREŞ

 

H O T Ă R Ā R E A  nr. 42

din 22 februarie 2001

 

 privind aprobarea reorganizării Regiei Autonome Energomur īn societate pe acţiuni

 

 

            Consiliul Municipal Tg. Mureş, īntrunit īn şedinţă ordinară de lucru,

            Avānd īn vedere prevederile :

 - Ordonanţei de Urgenţă nr. 30/1997 a Guvernului Romāniei, privind reorganizarea regiilor autonome, aprobată prin Legea nr. 207/1997, cu modificările aduse prin Legea nr. 103/1998;

- Legii nr.213/1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic      al acesteia

 - Legii nr.219/1998 privind regimul concesiunilor

 - Legii nr 189/1998 privind finanţele publice locale

Văzānd expunerea de motive nr.466 din 15.02.2001 a Direcţiei Tehnice şi Administrarea Patrimoniului privind aprobarea reorganizării R.A. ENERGOMUR  Tīrgu-Mureş īn societate comercială şi implicit a trecerii īn patrimoniul  privat a Consiliul local Tīrgu Mureş a centralelor termice, a punctelor termice precum şi a instalaţiilor aferente, situate pe raza municipiului Tīrgu Mureş, cāt şi avizul favorabil al comisiilor de specialitate;

Potrivit dispoziţiilor art. 20, alin.2 lit.”g”,”h”,”i”, ale art. 28, art. 79 şi ale art.84 din Legea nr.69/1991 privind administraţia publică locală, republicată.

 

h o t ă r ă ş t e :

 

Art.1. Se aprobă cu data de 1 martie 2001, reorganizarea Regiei Autonome Energomur Tīrgu Mureş īn societate comercială pe acţiuni, cu acţionar unic Consiliul local municipal Tīrgu Mureş.

 

Art.2. Se aprobă Actul constitutiv al Societăţii Comerciale Energomur S.A. cuprins īn anexa nr.1, care face parte integrantă din prezenta hotărāre.

 

Art.3. Se aprobă componenţa Consiliului de administraţie al Societăţii comerciale pe acţiuni şi a comisiei de cenzori şi cenzori supleanţi conform anexei 2.

 

Art.4. Se aprobă emblema S.C. ENERGOMUR S.A., prezentată īn anexa nr.3, care face parte integrantă din prezenta hotărāre.

 

Art.5. Se aprobă cu data de 1 martie 2001 evidenţierea īn patrimoniul privat al Consiliului local Tīrgu Mureş, la valoarea de inventar, conform anexei nr.4 a centralelor termice, a punctelor termice precum şi a instalaţiilor aferente, cāt şi imobilul din str. Kos Karoly nr.1/B, clădire corp ”C”, situate pe raza municipiului Tīrgu Mureş.

 

Art.6. Mijloacele fixe care aparţin domeniului public cuprinse īn anexa nr.5 şi bunurile din domeniul privat, prevăzute īn anexa nr.4. vor fi predate prin Protocol de predare-primire de către R.A. Energomur către Consiliul local Tīrgu Mureş, conform anexei nr.6.

 

 

 

 

Art.7. Prin contract de concesiune, īn termen de 30 zile de la reorganizarea R.A. Energomur īn societate comercială, Consiliul local Tīrgu Mureş īi va atribui acesteia activitatea de producere, furnizare şi distribuţie pe plan local a energiei termice, precum şi centralele termice, a punctele termice, reţelele, instalaţiile, imobilul din str. Kos Karoly nr.1/B, clădire corp ”C”, şi terenurile aferente acestora.

 

Art.8. Se aprobă īn principiu contractul de concesiune, prezentat īn anexa nr.7.

 

Art.9. Anexele la contractul de concesiune se vor supune aprobării la proxima şedinţă a Consilului local Tīrgu Mureş.

 

Art.10. Cu aducerea la īndeplinire a prevederilor prezentei Hotărāri se īncredinţează Executivul Consiliului Local Municipal prin Direcţia Tehnică şi Administrarea Patrimoniului şi echipa managerială a RA Energomur Tīrgu-Mureş.

 

 

 

 

Contrasemnează,

p. Secretar Consiliul Local Municipal                                  Preşedinte de şedinţă

          jrs. Puni Gabriela                                           ing. Ştefanovici Mircea

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\vechi\CONSILIERI\HCLM2001\hclm 42 2202.doc

                                                                                   

           ACT CONSTITUTIV ENERGOMUR                                           Anexa 1         

Proiect

CAPITOLUL I.

Denumirea, sediul şi naţionalitatea asociaţilor

 

Art.1.  Consiliul local al Municipiului Tīrgu-Mureş, reprezentant legal al statului īn domeniul administraţiei publice locale, este acţionar unic.

 

Art.2.  Sediul Consiliului local al Municipiului Tīrgu-Mureş este īn Tīrgu-Mureş, P-ţa Victoriei nr.3, judeţul Mureş, Romānia.

 

Art.3.  Consiliul local al Municipiului Tīrgu-Mureş are cont bancar nr. ……………………………….. deschis la Trezoreria Tīrgu-Mureş

 

CAPITOLUL II

Forma, denumirea , sediul, durata şi emblema societăţii

 

Art.4. Denumirea societăţii comerciale este S.C. ,,ENERGOMUR” S.A. Īn toate actele facturile, anunţurile, publicaţiile şi alte acte emanānd de la societatea comercială, denumirea acesteia va fi precedată sau urmată de cuvintele societate pe acţiuni sau de iniţialele ,,S.A.", de capitalul social, de numărul de īnmatriculare la Oficiul Registrului Comerţului şi codul fiscal.

 

Art.5.      Societatea comercială ,,ENERGOMUR” S.A.. este persoană juridică romānă, avānd forma de societate pe acţiuni, care īşi desfăşoară activitatea īn conformitate cu legile romāne şi cu prezentul act constitutiv.

 

Art.6. Sediul societăţii comerciale este īn Municipiul Tīrgu-Mureş, str. Kós Kįroly nr.1/B, judeţul Mureş, Romānia.

 

Societatea, la data constituirii sale, nu are sucursale, filiale, agenţii sau reprezentanţe, dar va putea să le īnfiinţeze īn viitor, īn ţară sau/şi īn străinătate, pe baza hotărārii adunării generale ale acţionarilor, conform legii.

 

Art.7. Durata societăţii este nedeterminată, cu īncepere de la data īnmatriculării la Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură a judeţului Mureş.

 

Art.8. Emblema societăţii va avea următoarea reprezentare grafică: īntr-o literă Q, trasat cu  roşu şi negru pe fond alb, apare īnscris cu majuscule, negre de tipar, īn partea de sus a literei, la mijloc ,,S.C."; īn mijlocul literei ,,Q", apare īnscris cu majuscule negre de tipar ,,ENERGOMUR", litera E fiind majorată faţă de mărimea restului literelor din cuvānt şi accentuată cu rosu; dedesubtul literei ,,R" din cuvāntul ,,ENERGOMUR" apare īnscris cu majuscule negre de tipar ,,S.A."; īn partea de jos a literei Q, la mijloc apare īnscris cu  majuscule negre de tipar ,,TĪRGU-MUREŞ".

CAPITOLUL III

Scopul şi obiectul de activitate al societăţii comerciale

 

Art.9. Scopul societăţii este:

            -producerea, furnizarea şi distribuirea energiei termice şi electrice;

            -efectuarea - cu respectarea legislaţiei romāne īn vigoare - de acte de comerţ, corespunzătoare şi necesare realizării obiectului de activitate, stabilit prin prezentul act constitutiv.

 

Art.10.            Obiectul de activitate al societăţii este:

 

1.      Producţia, furnizarea şi distribuţia energiei termice, electrice şi apei calde.- 40

-         Producţia de energie electric㠖 4011

-         Furnizarea şi distribuţia de energie electric㠖 4012

-         Producţia, furnizarea şi distribuţia energiei termice şi a apei calde - 403

2.      Fabricarea elementelor de dulgherie şi tāmplărie pentru construcţii – 2030

3.      Ridicarea presiunii apei reci prin staţiile de hidrofor - 4100

4.      Lucrări de tāmplarie şi dulgherie – 4542

5.      Extracţia nisipului - 1421

6.      Turnătorie –275 –    font㠖2751

-         oţel – 2752

-         metale neferoase – 2753

-         alte metale neferoase - 2754

7.      Construcţii metalice.- 2811

8.      Producţia de cazane pentru īncălzire centrală - 2822

9.      Import-export de materiale, aparataj, maşini, utilaje şi instalaţii specifice activităţii.

10. Producţia şi repararea de materiale, aparataj, maşini, utilaje şi instalaţii specifice activităţii.

11. Comerţ cu materiale , aparataj, maşini, utilaje şi instalaţii specifice activităţii.

12. Activitate de īncercare, reparare şi verificare metrologică pentru aparataje, maşini, utilaje şi instalaţii specifice activităţii.

13. Turism, servicii publice şi de agrement şi alimentaţie publică.

14. Consulting economic, juridic şi tehnic de specialitate īn domeniul activităţii.

15. Īntreţinere şi reparaţii mijloace de transport. - 5021

16. Manipulări de materiale – 6311

17. depozitări de materiale. - 6312

18. Expertize tehnice, juridice şi contabile specifice activităţii.

19. Consulting de orice natură.

20. Transfer de know-how.

21. Intocmirea de bilanturi de mediu

22. Īnchirierea şi subīnchirierea bunurilor imobiliare proprii sau īnchiriate - 7020

23. Īnchirierea utilajelor de construcţii şi demolare, cu personal de deservire aferent – 4550

24. Īnchirierea altor maşini şi echipamente - 7134

25. Activităţi de coşerit, de īntreţinere şi curăţare a clădirilor - 7470

26. Servicii de īntreţinere şi exploatare centrale şi puncte termice.

27. Īntocmirea de bilanţuri energetice.

28. Instalare sisteme de măsurare energie termică şi apă caldă de consum

29. Analize de laborator specifice activităţii

30. Producţia de echipamente energetice şi componente ale acestora.

31. Activităţi de īncasare a debitelor de la clienţi

32. Consultaţii īn domeniul echipamentelor de calcul – 7210

33. Realizarea şi furnizarea de programe - 7220

34. Realizarea şi furnizarea de software – 7236

35. Prelucrarea datelor – 7230

36. Activităţi legate de bănci de date -7240

37. Alte activităţi legate de informatic㠖 7460

38. Activităţi juridice – 7411

39. Activităţi de contabilitate, revizie contabilă, consultaţii īn domeniul fiscal – 7412

40. Activităţi de studiere a pieţei şi de sondaj – 7413

41. Activităţi de consultare pentru afaceri şi management – 7414

42. Activităţi de proiectare – 7420 

43. Activităţi de secretariat, dactilografiere, multiplicare şi traduceri – 7483

44. Alte activităţi de servicii - 9305

45. Activităţi de testări şi analize tehnice - 7430

46. Derularea investiţiilor pentru ordonatorul principal de credite

47. Prelucrarea brută a lemnului şi impregnarea lemnului – 2010

48. Fabricarea elementelor din beton pentru construcţii – 2661

49. Fabricarea betonului – 2663

50. Fabricarea mortarului – 2664

51. Construcţii metalice şi părţi componente – 2811

52. Structuri şi tāmplării metalice – 2812

53. Fabricarea articolelor de feronerie – 2863

54. Fabricarea altor articole din metal – 2875

55. Demolarea construcţiilor, terasamente şi organizare de şantier – 4511

56. Lucrări de construcţii, inclusiv lucrări de art㠖 4521

57. Lucrări de īnvelitori, sarpante şi terase la construcţii – 4522

58. Lucrări specifice pentru construcţii – 4526

59. Lucrări de instalaţii electrice – 4531

60. Lucrări de instalaţii sanitare şi de īncălzire centrală şi de montaj de echipamente şi utilaje tehnologice la clădiri şi construcţii inginereşti – 4533

61. Lucrări de instalaţii şi de construcţii auxiliare – 4534

62. Lucrări de pardosire şi placare a pereţilor - 4543

63. Lucrări de vopsitorie, zugrăveli şi de montări de gemuri – 4544

64. Lucrări de finisare – 4545

65. Īntreţinerea şi repararea autovehiculelor (fără reparaţiile executate īn īntreprinderi organizate de tip industrial) – 5021

66. Comerţ intermediar cu material lemnos şi de construcţii – 5113

67. Comerţ intermediar cu mobila, articole de menaj şi de fierărie – 5115

68. Comerţ intermediar cu produse diverse – 5119

69. Comerţ cu amănuntul al fructelor şi legumelor – 5221

70. Comerţ cu amănuntul al produselor lactate şi al ouălelor - 5227

71. Comerţ cu amănuntul al cărnii şi produselor din carne - 5222

72. Comerţ cu amănuntul al pāinii, produselor de patiserie şi zaharoase – 5224

73. Comerţ cu amănuntul al băuturilor – 5225

74. Cantine - 5551

 

CAPITOLUL IV

Capitalul social

 

Art.11.            Capitalul social al societăţii comeciale este fixat la suma de 8.466.250 mii lei, la care corespund un număr de 338.650 acţiuni nominative īn valoare de 25.000 lei fiecare.

                        Capitalul social al societăţii comerciale se constituie din aport īn numerar rezultat din contul nr. …………., Banca …………., īn sumă totală de 515.245.478 lei, īn procent de 6 % din totalul capitalului social.

                        Aportul īn natură se formează din bunurile conform listei anexe īn valoare totală de 7.951.004.522 lei, aşa cum s-a stailit prin raportul de expertiză nr……… din…….., care reprezintă 94 % din totalul capitalului social.

 

Art.12.            Capitalul social iniţial este īn īntregime subscris de statul romān, īn calitate de acţionar unic, reprezentat de Consiliul local al Municipiului Tīrgu-Mureş, şi vărsat īn īntregime la data constituirii societăţii comerciale.

 

Art.13.            Capitalul social iniţial este deţinut de statul romān, ca acţionar unic, reprezentat de Consiliul local al Municipiului Tīrgu-Mureş, pānă la transmiterea acţiunilor proprietatea statului către persoane fizice sau juridice romāne sau străine, īn condiţiile legii.

 

Art.14.       Modificarea capitalului social se face pe baza hotărārii Adunării Generale Extraordinare a Acţionarilor şi trebuie publicată īn Monitorul Oficial.

Art.15.      Capitalul social poate fi majorat prin emisiune de noi acţiuni īn cazul īn care majorarea are loc prin aport īn natură sau īn numerar, prin reevaluarea patrimoniului sau prin repartizarea de profit.

 

Art. 16.    Majorarea capitalului social se face total sau parţial īn natură, pe baza evaluării efectuate de experţi desemnaţi, cu respectarea dispoziţiilor legale.

 

Art. 17.    Dacă se constată o micsorare a capitalului social, acesta va trebui reīntregit sau redus mai īnainte de a se putea face orice repartizare sau distribuire de profit.

 

Art. 18.    Reducerea capitalului social se poate face cu limitarea capitalului la suma rămasă, cu respectarea minimului de capital legal. Reducerea capitalului social va putea fi făcută numai după legile privind societăţile comerciale īn vigoare.

 

CAPITOLUL V.

Bunurile mobile şi imobile

 

Art.19.  Cantitatea şi valoarea bunurilor constituind aport īn natură īn societatea comercială, este cea rezultată din inventarierea acestora şi din ultima reevaluare a patrimoniului considerat, conform Hotărārea Guvernului nr. 304 /2000 şi care sunt īnregistrate īn evidenţa contabilă.

 

 

CAPITOLUL VI

Acţiunile

 

Art.20.            Acţiunile societăţii comerciale vor cuprinde toate elementele prevăzute de lege.

 

Art. 21.           Acţiunile societăţii comerciale sunt nominative īn număr de 338.650, cu o valoare nominală de 25.000 lei fiecare.

 

Art.22.            Societatea comercială va ţine evidenţa acţiunilor īntr-un registru numerotat, sigilat şi parafat de preşedintele Consiliului de administraţie, care se păstrează la sediul societăţii comerciale, prin grija preşedintelui Consiliului de administraţie.

 

Art.23.            (1)  Deţinerea acţiunii implică adeziunea de drept la actul constitutiv.

(2) Drepturile şi obligaţiile conferite de acţiuni urmează acţiunile, īn cazul transmiterii lor īn proprietatea altor persoane , īn condiţiile legii.

 

 

Art.24.            Obligaţiile societăţii sunt garantate cu capitalul social al acesteia, iar acţionarul unic răspunde īn limita valorii acţiunilor pe care le deţine.

 

Art.25.            Patrimoniul societăţii comerciale nu poate fi grevat de datorii sau de alte obligaţii ale acţionarului unic.

Un creditor al unui acţionar poate formula pretenţii asupra părţii din profitul societăţii comerciale care i se va repartiza de către adunarea generală a acţionarilor sau asupra cotei părţi cuvenite acestuia la lichidarea societăţii comerciale efectuată īn condiţiile legii şi ale prezentului act constitutiv.

 

 

Art.26.            Acţiunile sunt indivizibile cu privire la societatea comercială, care nu recunoşte decāt un proprietar pentru fiecare acţiune.

 

Art. 27.. Acţiunile societăţii comerciale vor cuprinde toate elementele prevăzute de lege.

 

Art. 28. Acţiunile vor cuprinde :

            - Denumirea şi durata societăţii.

            - Data Actului Constitutiv , număr din Registrul Comerţului sub care se află īnmatriculată societatea şi nr.Monitor Oficial īn care s-a făcut publicarea;

            - Capitalul social, numărul de acţiuni, seria şi numărul de ordine a acţiunii, valoarea nominală.

-Denumirea şi sediul  acţionarului, şi numărul de īnmatriculare al acestuia.

 

Art. 29. Forma acţiunilor :

            - Acţiunile sunt emise īn forma materializată şi sunt evidenţiate īn Registrul consolidat al acţionarilor īn conformitate cu prevederile legale īn vigoare.

Art. 30. Acţiunile nou emise īn conformitate cu Art. 15,16 din statut  trebuie subscrise īn totalitatea lor libere de orice sarcini, iar valoarea lor trebuie vărsată īn termenul stabilit de Adunarea Generală a Acţionarilor.

Cesiunea totală sau parţială a acţiunilor īntre acţionari şi/sau către terţi se face īn condiţiile şi cu procedura prevăzute de lege.

Īn cazul pierdrii uneia sau mai multor acţiuni proprietarul va anunţa consiliul de administraţie şi va face publică īn presă pierderea acestora.

După 6 luni acţionarul va putea obţine un duplicat al acţiunilor pierdute.

 

 

CAPITOLUL VII

Conducerea, administrarea, controlul gestiunii şi funcţionarea societăţii

 

Art.31.            (1) Adunarea generală a acţionarilor este organul de conducere al societăţii comerciale S.C. Energomur S.A., care decide asupra politicii economice a acesteia şi asupra activităţii ei, īn conformitate cu mandatul primit de la acţionari.

(2) Adunările generale ale acţionarilor sunt ordinare şi extraordinare.

 

Art.32.            Īn perioada īn care statul este acţionar unic, atribuţiile adunării generale ale acţionarilor vor fi exercitate de către Consiliul local al Municipiului Tīrgu-Mureş.

 

Art.33.            Adunarea ordinară a acţionarilor se constituie din cel puţin 2/3 din membri şi se īntruneşte cel puţin odată pe an, īn cel mult trei luni de la īncheiarea exerciţiului financiar. Īn afară de dezbaterea altor probleme īnscrise la ordinea de zi, adunarea generală a acţionarilor este obligată:

 

a)                  Să discute, să aprobe sau să modifice bilanţul, după ascultarea raportului administratorilor şi cenzorilor şi să fixeze dividendele;

b)                 Să aleagă pe administratori şi cenzori;

c)                 Să se pronunţe asupra gestiunii administratorilor;

d)                 Să stabilească bugetul de venituri şi cheltuieli şi, după caz, programul de activitate pe exerciţiul financiar următor;

e)                 Să hotărască gajarea, īnchirierea sau vānzarea uneia sau mai multora dintre unităţile societăţii;

f)                  Să aprobe strategia de scurtă, medie şi lungă durată prezentată  de către Consiliul de administraţie;

g)                 Să aprobe politica economica, comerciala a societăţii;

h)                 Să aprobe politica investiţională a societăţii; dezvoltarea capacităţilor existente, modernizarea şi retehnologizarea sistemelor existente;

i)                   Să aprobe anual lista obiectivelor de investiţii pe care le va finanţa;

j)                   Să aprobe modul de amortizare īn condiţiile legii, casarea şi scoaterea din funcţiune a mijloacelor fixe din patrimoniul public şi privat al Consiliului local pe baza propunerii Consiliului de administraţie .

 

Art.34.            Adunarea generală extraodinară se īntruneşte ori de cāte ori este necesar a se lua o hotătāre pentru:

 

a)      Schimbarea formei juridice a societăţii comerciale;

b)     Mutarea sediului societăţii comerciale;

c)     Schimbarea obiectului de activitate al societăţii comerciale;

d)     Mărirea capitalului social;

e)     Reducerea capitalului social sau reīntregirea sa prin emisiune de noi acţiuni;

f)      Fuziunea cu alte societăţi sau divizarea societăţii;

g)     Dizolvarea anticipată a societăţii comerciale;

h)     Emisiunea de obligaţiuni;

i)       Orice altă modificare a actului constitutiv sau orice altă hotărāre pentru care este cerută aprobarea  adunării generale extraordinare.

 

Art.35.            Adunarea generală extraordinară poate delega Consiliului de administraţie exerciţiul atribuţiilor sale menţionate la art.35 lit.b, c, d, şi e.

 

Art.36.            Pentru validitatea deliberării adunării ordinare este necesară prezenţa acţionarilor care să reprezinte cel puţin jumătate din capitalul social, iar hotărārile să fie luate de acţionarii ce deţin majoritatea absolută din capitalul social reprezentat īn adunare.

 

Art.37.            Pentru validitatea deliberării adunării extraordinare este necesară, prezenţa membrilor Consiliului local reprezentānd 2/3 din capitalul social, iar hotărārile să fie luate cu votul unui număr de acţionari care să reprezinte cel puţin jumătate din capitalul social.

 

Art.38.            Adunarea generală va fi convocată de preşedintele Consiliului de administraţie sau de un alt administrator, pe baza īmputernicirii date de către preşedinte, de cāte ori va fi nevoie. Termenul de īntrunire nu poate fi mai mic de 15 zile de la publicarea convocării.

 

Convocarea va fi publicată īn Monitorul Oficial şi cel puţin īn două ziare locale, unul īn limba romānă şi celălalt īn limba maghiară. Convocarea pentru prima adunare generală va cuprinde locul şi data ţinerii adunării generale, precum şi ordinea de zi, cu arătarea explicită a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor adunării.

 

Art.39.            Īn īnştiinţarea pentru prima adunare generală se va putea fixa ziua şi ora pentru cea de a doua adunare, cānd cea dintāi nu s-ar putea ţine.

 

Art.40.            Societatea comercială ,,ENERGOMUR” S.A.. este administrată de către un consiliu de administraţie compus din 5 membri, după cum urmează:

NrCrt

Numele şi prenumele

Locul şi data naşterii

Domiciliul

Cetăţenia

1.

Socol Victor

 

 

romana

 

 

 

 

romana

 

 

 

 

romana

 

 

 

 

romana

 

 

 

 

romana

 

Art.41.            Consiliul de administraţie se numeşte, prin hotărāre, de către Adunarea generală a acţionarilor (Consiliul local al Municipiului Tīrgu-Mureş) pe o perioadă de 4 ani; pānă la jumătate din numărul membrilor acestuia putānd fi īnlocuiţi la 2 ani, din motive īntemeiate.

 

Art.42.    Preşedintele Consiliului de administraţie este desemnat de Adunarea generală a acţionarilor şi este si directorul  general al societăţii comerciale.

 

Art.43.            Consiliul de administraţie se īntālneşte ori de cāte ori este necesar, dar cel puţin o dată pe lună, la sediul societăţii.

 

Art.44.            La şedinţele Consiliului de administraţie vor fi convocaţi şi cenzorii.

 

Art.45.            Membrii Consiliului de administraţie:

 

a)         Īşi păstrează calitatea de angajaţi la instituţia sau agentul economic de la care provin;

 

b)         Sunt plătiţi pentru activitatea desfăşurată īn această calitate cu o indemnizaţie lunară de 20% din salariul directorului general;

 

c)         Nu pot fi membri īn Consiliul de administraţie persoanele care, potrivit legii, sunt incapabile sau au fost condamnate pentru gestiune frauduloasă, abuz de īncredere, fals şi uz de fals, īnşelăciune, delapidare, mărturie mincinoasă, dare sau luare de mită, precum şi alte infracţiuni de aceeaşi natură.

 

d)         Fiecare administrator va depune o garanţie, pentru perioada cāt īndeplineşte această calitate, īn valoare a cel puţin 10 acţiuni.

 

 

Art.46.            Pentru valabilitatea deciziilor Consiliului de administraţie este necesară prezenţa a cel puţin trei (3) din numărul administratorilor.

 

Deciziile īn Consiliul de administraţie se iau cu majoritatea membrilor prezenţi.

 

Art.47.            Ordinea de zi a şedinţelor, dezbaterile pe marginea acesteia, precum şi deciziile adoptate se consemnează īntr-un proces verbal de şedinţe, care se va īnscrie īntr-un registru special, numerotat şi parafat de preşedintele Consiliului de administraţie.

 

Art.48.         Membrii Consiliului de administraţie răspund individual sau solidar, după caz, faţă de societatea comercială pentru prejudiciile rezultate din infracţiuni sau abateri de la dispoziţiile legale. Īn astfel de situaţii, ei pot fi revocaţi de către Consiliul local municipal, respectiv adunarea generală..

 

Art.49.            Atribuţiile, răspunderile şi competenţele Consiliului de administraţie sunt următoarele:

a)      Asigură elaborarea bugetelor de venituri şi cheltuieli anuale, precum şi fundamentarea acestora şi le supune aprobării Consiliului local municipal, respectiv adunării generale.

b)     Stabileşte condiţiile generale de angajare şi concediere a personalului

c)     Aprobă operaţiunile de cumpărare şi vānzare de mijloace fixe, potrivit competenţelor acordate.

d)     Supune anual Consiliul local al municipiului Tīrgu-Mureş, īn termen de 60 zile de la īncheierea exerciţiului economico-financiar, raportul cu privire la activitatea societăţii, bilanţul şi contul de profit şi pierderi pe anul precedent, precum şi planul de afaceri pe anul īn curs.

e)     Rezolvă orice altă problemă stabilită de către Consiliul local municipal, respectiv adunarea generală.

f)      Propune strategia de durată scurtă, medie şi lungă a societăţii comerciale

g)     Elaborează politica economică, financiară şi comercială a societăţii comerciale

h)     Elaborează politica investiţională a societăţii; dezvoltarea capacităţilor existente şi retehnologizarea sistemelor existente

i)       Īntocmeşte anual lista obiectivelor de investiţii ce vor fi finanţate de Consiliul local municipal.

j)       Supune spre aprobarea Adunarii generale a acţionarilor, modul de amortizare īn condiţiile legii , casarea şi scoaterea din funcţiune a mijloacelor fixe concesionate, aferente patrimoniului public şi privat al Consiliului local.

k)     Stabileşte toate preţurile şi tarifele pentru toate domeniile de activitate īn afara celor aferente serviciilor de producerea şi distribuţia energiei termice .

 

Art. 50.  Atribuţiile Directorului general.

(1)  Directorul general reprezintă societatea comercială īn relaţiile cu terţii şi are īn principal, următoarele atribuţii:

a)      Aplică strategia şi politicile de dezvoltare ale societăţii comerciale;

b)     Angajează, promovează şi concediază personalul de execuţie şi de conducere al societăţii comerciale, cu excepţia directorilor executivi care se numesc de consiliul de administraţie;

c)     Propune numirea, suspendarea sau revocarea directorilor executivi al societăţii;

d)     Negociază contractul colectiv de muncă, īn limita mandatului dat de consiliul de administraţie;

e)     Īncheie acte juridice īn numele şi pe seama societăţii comerciale;

f)      Propune operaţiunile de vānzare şi cumpărare de bunuri;

g)     Aprobă operaţiunile de īncasări şi plăţi potrivit competenţelor;

h)     Īndeplineşte orice alte atribuţii potrivit competenţelor acordate;

(2)  Directorul general poate delega o parte din atribuţiile sale directorilor executivi sau oricărei alte persoane din cadrul societăţii comerciale.

(3)  Competenţele, atribuţiile şi răspunderile directorilor executivi sunt stabilite īn regulamentul de organizare şi funcţionare a societăţii comerciale.

 

Art. 51.           Gestiunea societăţii este controlată de o comisie de cenzori si cenzori supleanti formată din trei cenzori, după cum urmează:

 

 

                                                                                                                                  CENZORI

Nrcrt

Numele şi prenumele

Locul şi data naşterii

Domiciliul

Profesia

Locul de muncă

1.

 

 

 

Economist

 

2.

 

 

 

Economist

 

3.

 

 

 

Economist

 

 

                                                                                                            CENZORI SUPLEANTI

Nrcrt

Numele şi prenumele

Locul şi data naşterii

Domiciliul

Profesia

Locul de muncă

1.

 

 

 

Economist

 

2.

 

 

 

Economist

 

3.

 

 

 

Economist

 

 

Cenzorii sunt obligaţi să depună o garanţie reprezentānd valoarea a 5 acţiuni.

Cenzorii vor fi remuneraţi pentru activitatea lor cu o īndemnizaţie lunară egală cu 15% din salariul directorului general.

 

Art.52.            Cenzorii sunt obligaţi să supravegheze gestiunea societaţii , să verifice dacă bilanţul şi contul de profit şi pierderi sunt legal īntocmite şi īn concordanţă cu registrele, dacă acestea din urmă sunt regulat ţinute şi dacă evaluarea patrimoniului s-a făcut conform regulilor stabilite pentru īntocmirea bilanţului.

 

Cenzorii sunt obligaţi de asemenea :

a)      Să facă īn fiecare lună şi pe neaşteptate, inspecţii casei şi să verifice existenţa titlurilor sau valorilor ce sunt proprietatea societaţii, sau au fost primite īn gaj, cauţiune ori depozit;

b)     Să convoace adunarea ordinară sau extraordinară cānd n-a fost convocată de către administratori;

c)     Să ia parte la adunările ordinare şi extraordinare, putānd face să se insereze īn ordinea de zi propunerile pe care le vor crede necesare;

d)     Să constate depunerea regulată a garanţiei din partea administratorilor;

e)     Să vegheze ca dispoziţiile legii şi a actului constitutiv să fie īndeplinite de administratori şi lichidatori.

 

Cenzorii iau parte la adunarile administratorilor fără drept de vot .

 

Īntinderea şi efectele răspunderii cenzorilor sunt determinate de regulile mandatului .

 

Art.53.            Comisia de cenzori se īntruneşte la sediul societăţii şi ia decizii īn unanimitate. Dacă nu se realizează unanimitatea, raportul cu divergenţe se īnainteză Consiliului local municipal.

 

Art. 54. Comisia de cenzori va aduce la cunoştinţa Consiliului de administraţie neregulile īn administraţie şi īncălcările dispoziţiilor legale şi ale prevederilor actului constitutiv, pe care le constată, iar cazurile mai importante le va aduce la cunostinţa Consiliului local municipal.

 

Art.55.            Comisia de cenzori poate convoca adunarea generală extraordinară a acţionarilor  (Consiliul local muncipal), dacă aceasta nu a fost convocată de Consiliul de administraţie, īn cazul īn care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de doi ani consecutiv (cu excepţia primilor doi ani de la constituirea societăţii), precum şi ori de cāte ori consideră necesar pentru alte situaţii privind īncălcarea dispoziţiilor legale şi cele ale actului constitutiv.

Atribuţiile şi modul de funcţionare a Comisiei de cenzori, drepturile şi obligaţiile cenzorilor se completează cu prevederile legale īn acest domeniu.

 

Art.56.            Cenzorii şi cenzorii supleanţi se numesc pe o perioadă de 3 ani şi pot fi realeşi.

 

Art.57.            Sunt incompatibile cu calitatea de membri īn Comisia de cenzori persoanele care, potrivit Legii nr.31/1990, nu pot fi fondatori, precum şi cele care sunt rude sau afini pānă la gradul al patrulea sau soţii/soţiile administratorilor şi persoanele care primesc, sub orice formă, pentru alte funcţii decīt aceea de cenzor, un salariu sau o remuneraţie de la administrator sau de la societate.

 

 

 

CAPITOLUL VIII

Activitatea societăţii

 

Art.58.            Exerciţiul financiar īncepe la 1 ianuarie şi se īncheie la 31 decembrie ale fiecărui an. Primul exerciţiu financiar īncepe la data īnregistrării la Oficiul Registrului Comerţului.

 

Art.59.            Consiliul de administraţie stabileşte, īn condiţiile legii, modul de amortizare, scoatere din funcţiune a mijloacelor fixe aferente patrimoniului propriu.

 

Art.60.            Societatea comercială va ţine evidenţa contabilă īn lei, va īntocmi anual bilanţul şi contul de profit şi pierderi avānd īn vedere Normele metodologice elaborate de Ministerul finanţelor.

 

Art.61.            Bilanţul contabil şi contul  de profit şi pierderi, īmpreună cu raportul administratorilor şi cenzorilor, vor rămīne depuse la sediul societăţii īn cele 15 zile care preced īntrunirea adunării generale, pentru a fi cercetate de acţionari.

 

Art.62.            Consiliul de administraţie este obligat ca īn termen de 15 zile de la data ţinerii adunării generale a acţionarilor să depună o copie de pe bilanţul contabil, īnsoţită de contul de profit şi pierderi, la Administraţia financiară, anexānd raportul său, raportul cenzorilor şi procesul verbal al adunării generale.

Un exemplar al bilanţului contabil, vizat de Administraţia financiară, īmpreună cu actele menţionate la aliniatul precedent, vor fi depuse la Oficiul Registrului Comerţului Mureş. Un anunţ prin care se confirmă depunerea acestor acte va fi publicat īn Monitorul Oficial al Romāniei pe cheltuiala societăţii şi prin grija Oficiului Registrului Comerţului.

 

Art.63.            Profitul societăţii se stabileşte pe baza bilanţului aprobat de Adunarea generală a acţionarilor. Profitul impozabil se stabileşte īn condiţiile legii.

 

Art.64.            Din profitul rămas după plata impozitului pe profit, Societatea īşi va constitui fonduri, īn condiţiile legii.

 

Art.65.            Plata dividendelor cuvenite acţionarului/acţionarilor se face de societate īn condiţiile legii. Īn cazul inregistrării de pierderi, adunarea generală a acţionarilor va analiza cauzele şi va hotărā īn consecinţă.

 

Art.66.            Acţionarul unic va suporta integral pierderile īnregistrate de societate.

 

Art.67.            Societatea comercială ţine următoarele registre:

a)      un registru al acţionarilor;

b)     un registru al şedinţelor şi deliberărilor Adunărilor generale;

c)     un registru al şedinţelor şi deliberărilor Consiliului de administraţie;

d)     un registru al deliberărilor şi constatărilor făcute de cenzori īn exercitarea mandatului lor.

 

Registrele prevăzute la literele a,b şi c vor fi ţinute prin grija Consiliului de administraţie, iar cel prevăzut la litera d, prin grija cenzorilor.

 

CAPITOLUL IX

Modificarea formei juridice

 

Art.68 .           Societatea comercială va putea fi transformată īn altă formă de societate, prin Hotărārea adunării generale a acţionarilor. Noua societate va īndeplini formalităţile legale de īnregistrare şi publicitate cerute la īnfiinţarea societăţilor comerciale.

 

 

CAPITOLUL X

Dizolvarea şi lichidarea societăţii

 

Art.69.            Cazurile de dizolvare a societăţii sunt cele prevăzute īn Legea nr.31/1990, republicată.

Dizolvarea societăţii comerciale trebuie să fie īnscrisă la Oficiul Registrului Comerţului şi publicată īn Monitorul Oficial al Romāniei.

 

Art.70.            Īn caz de dizolvare, societatea va fi lichidată.

Lichidarea societăţii şi repartizarea partimoniului se fac īn condiţiile şi cu respectarea procedurii prevăzute de lege.

 

CAPITOLUL XI

Litigii

 

Art.71.            Litigiile de orice fel apărute īntre societatea comercială şi persoane fizice sau alte persoane juridice sunt de competenţa instanţelor judecătoreşti de drept comun.

 

Pentru soluţionarea litigiilor dintre ele societăţile comerciale pot apela şi la arbitraj, īn condiţiile legii.

 

CAPITOLUL XII

Dispoziţii finale

 

Art.72. Īn cazul privatizării societăţii comerciale sau desfinţării funcţionale a centralelor şi punctelor termice, clădirile īn care acestea funcţionează revin de drept īn patrimoniul privat al Consiliului local municipal.

 

Art.73.   Prevederile prezentului Act constitutiv se completează cu dispoziţiile legale referitoare la societăţile comerciale.

 

Art.74.   Societatea comercială preia toate drepturile şi obligaţiile regiei autonome din care s-a divizat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anexa 2

 

 

Componenţa membrilor Consiliului de Administraţie, a Comisiei de cenzori şi a cenzorilor supleanţi pentru

S.C. Energomur S.A.

 

 

1.      Pentru Consiliul de Administraţie al S.C. Energomur S.A., următorii membrii:

 

-         Socol Victor

-         Törzsök Sįndor

-         Oprişcan Mihai-Doru

-         Moraru Octavian

-         David Csaba

 

2. Pentru Comisia de cenzori al S.C. Energomur S.A., următorii membrii :

 

-         Bota Mărioara

-         Nagy Agnes

-         Bakos Levente

 

3. Ca cenzori suplenaţi al S.C. Energomur S.A., următorii membrii :

 

-         Matepiuc Ioan

-         SC ECO-CONSULT SA

-         Ioancio Nicolae

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anexa 6

 

CONSILIUL LOCAL MUNICIPAL                 R.A. ENERGOMUR TG.MUREŞ

          TĪRGU MUREŞ

 

 

 

PROTOCOL NR. ......... din .... 02.2001

privind predarea patrimoniului primit spre administrare de către R.A. ENERGOMUR TG.MUREŞ către Consiliul Local Municipal Tg.-Mureş.

 

 

Prezentul protocol de predare se īncheie astăzi ....... …….2001, īn baza Hotărārii nr. ........,  din 22 februarie 2001 privind aprobarea reorganizării Regiei Autonome Energomur īn societate pe acţiuni, īn vederea concesionării acestuia către viitoarea S.C. ENERGOMUR S.A., rezultată din reorganizarea R.A. ENERGOMUR TG. MUREŞ, conform art.40 din Legea nr.219/1998 privind regimul concesiunilor.

Obiectul protocolului reprezintă:

l. Predarea de către R.A. ENERGOMUR TĪRGU-MUREŞ a patrimoniului prevăzut īn anexele ........... din prezentul protocol.

Prezenta predare-primire, se face cu īncepere de la ..........……2001, conform anexelor nr.1 şi nr.2, care fac parte integrantă din prezentul protocol.

Anexele acestui protocol sunt următoarele:

- Anexa nr. 1- privind patrimoniul privat al Consiliului local Tīrgu Mureş, care reprezintă Anexa nr.4. din Hotărārea Consiliului local Tīrgu Mureş;

- Anexa nr. 2 - privind patrimoniul public al Consiliului local Tīrgu Mureş, care reprezintă Anexa nr.5. din Hotărārea Consiliului local Tīrgu Mureş.

Prezentul protocol s-a īncheiat īn trei exemplare, cāte unul pentru fiecare dintre şi un exemplar pentru Camera de Comerţ şi Industrie a Judeţului Mureş şi va intra īn vigoare la data īnmatriculării S.C. ENERGOMUR TĪRGU-MUREŞ S.A. la Registrul Comerţului Mureş.

 

         PREDARE,                                                              PRIMIRE,

Preşedintele Comisiei                                                Preşedintele Comisiei

Consiliului Municipal                                                     R.A. Energomur

      Tīrgu Mureş                                                                  Tīrgu Mureş

………………………                                               ………………………

 

                                                                                                                                                    Anexa 7

 

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI

                  TĪRGU MUREŞ

Nr. ……../…...02.2001

 

 

                              CONTRACT DE CONCESIONARE

                            Nr. ……… /………….

                

                                                                      PREAMBUL

 

Deoarece Consiliul local al municipiului Tīrgu Mureş a aderat la programul “Romanian district heating concessioning Programme-municipal services” privind concesionarea activităţii de producere, furnizare şi distribuţie a energiei termice īn municipiul Tīrgu Mureş prin Hotărārea Consiliului local nr.165/26.08.1999 şi ulterior prin Hotărārea Consiliului local nr……/…………, s-a aprobat implicarea sectorului privat prin metoda licitaţiei internaţionale deschise, urmată de concesiune către operatorul ales, prezentul contract de concesiune se īncheie pe perioada de tranziţie pānă la adjudecarea licitaţiei internaţionale.

 

CAPITOLUL I - PARŢILE CONTRACTANTE

 

Prezentul contract se īncheie īntre:

A. Consiliul local al municipiului Tīrgu Mureş, reprezentat prin Dr. FLOREA DORIN, īn calitate primar şi ec. GĮLL IMOLA, īn calitate de director economic, cu sediul īn Tīrgu Mureş, Piaţa Victoriei nr…., tel………, denumit īn continuare concedent, pe de o parte

şi 

B. S.C. “ENERGOMUR” S.A. Tīrgu Mureş, cu sediul īn Tīrgu Mureş, str.Kós Kįroly nr.1/B, reprezentată prin director general ing. SOCOL VICTOR şi ec. DENES OLGA, director economic, denumit īn continuare concesionar.

Şi celelalte date de identificare:cod, cont, nr. īnreg. fiscală!

 

Prezentul contract se īncheie īn temeiul prevederilor cuprinse īn art. 20, lit. h, art. 84 (1) şi art. 86 din Legea nr. 69/1991 privind administraţia publică locală, republicată, a Legii nr. 213/1998 art. 40 (1).

 

Īn baza Hotărārii Consiliului local al municipiului Tīrgu Mureş nr.__________ privind reorganizarea Regiei Autonome Energomur Tīrgu Mureş īn societate comercială pe acţiuni şi a Legii nr.31/1990 privind societăţile comerciale.

 

Īn baza Hotărārii Consiliului local al municipiului Tīrgu Mureş nr…………., privind concesionarea activităţii de producere, furnizare şi distribuţie a energiei termice şi a bunurilor aferente acestei activităţi, S.C.“ENERGOMUR” S.A. Tīrgu Mureş.

 

CAPITOLUL II - OBIECTUL CONTRACTULUI

 

Art.1. - Obiectul contractului īl constituie cedarea - preluarea īn concesiune a activităţii de producere, furnizare şi distribuţie a energiei termice, a bunurilor şi terenurilor aflate īn proprietatea publică şi privată a Consiliului Local Tīrgu Mureş destinate realizării acestei activităţi, prevăzute īn anexa nr.1 la prezentul contract, contra unei redevenţe.

Activitatea de producere, furnizare şi distribuţie a energiei termice presupune:

-         producerea energiei termice şi a apei calde;

-         furnizarea energiei termice şi a apei calde;

-         distribuţia energiei termice şi a apei calde.

Se concesionează la S.C. Energomur S.A. terenurile aferente patrimoniului propriu pe durata existenţei construcţiilor.

Art.2. – Mijloacele fixe prevăzute la art.1 se preiau de către concesionar īn baza unui proces-verbal de predare-primire.

 

CAPITOLUL III - DURATA CONTRACTULUI

 

Art.3. - Contract de concesiune se īncheie pe perioada de tranziţie pānă la adjudecarea licitaţiei internaţionale.

Contractul de concesiune poate fi prelungit pentru o perioadă egală cu cel mult jumatate din durata sa iniţială, prin simplul acord de voinţă al părţilor.

 

CAPITOLUL IV - PREŢUL CONCESIUNII

 

Art.4. - Pentru concesionare se va plăti o redevenţă egală cu valoarea amortizării mijloacelor fixe care fac obiectul activităţii concesionate.

Art.5. - Redevenţa obţinută prin concesionare se va plăti semestrial pānă la data de 30 a lunii următoare īncheierii semestrului.

Art.6. - Redevenţa anului precedent recalculată īn funcţie de noile reglementări legislative apărute, va sta la baza negocierii taxei de concesionare a anului curent.

            Art.7. - Pentru anul …… concesionarul se obligă să plătească redevenţă prevazută la art.4 din prezentul contract pānă la data de ………. .

Art.8. - Sumele īncasate din concesionarea bunurilor proprietate publică şi privată ce fac obiectul prezentului contract, se fac venit la bugetul local şi vor fi repartizate concesionarului pentru  investiţii īn sistemul de producere, furnizare şi distribuţie a energiiei termice. Lucrările de investiţii propuse de concesionar se aprobă de către Consiliul local al municipiului Tīrgu Mureş, odată cu aprobarea anuală a bugetului de venituri şi cheltuieli al acestuia.

 

CAPITOLUL V - MODALITĂŢI DE PLATĂ

 

Art.9. - Suma aferentă redevenţei se va plăti prin dispoziţie de plată īn contul concedentului nr……………… deschis la Trezoreria municipiului Tīrgu Mureş.

Art.10.- Īntārzierile la plata taxei anuale se vor penaliza cu 0,25% pentru fiecare zi de īntārziere.

 

 

CAPITOLUL VI - OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR

 

Art.11.- Relaţiile contractuale dintre concedent şi concesionar se bazează pe principiul echilibrului financiar al concesiunii, respectiv realizarea unei posibile egalităţi īntre avantajele care-i sunt acordate concesionarului şi sarcinile care īi sunt impuse. Īn consecinţă, concesionarul nu va fi obligat să suporte creşterea sarcinilor legate de execuţia obligaţiilor sale, īn cazul īn care această creştere rezultă īn urma:

a) unei acţiuni sau unei măsuri dispuse de o autoritate publică;

b) unui caz de forţă majoră sau unui caz fortuit.

Art.12.- Concedentul are următoarele obligaţii:

a)                  să predea concesionarului bunurile şi terenurile aferente acestora, ce fac parte din domeniul public al municipiului, libere de orice sarcini, pe bază de proces verbal de predare-primire;

b)                  să notifice tuturor părţilor interesate informaţia referitoare la īncheierea prezentului contract;

c)                  să asigure controlul respectării condiţiilor cuprinse īn prezentul contract, īn caietul de sarcini şi īn regulamentul de serviciu;

d)                  să intervină, la cerere, īn rezolvarea problemelor care depăşesc posibilităţile de soluţionare ale concesionarului. Să faciliteze acestuia autorizarea lucrărilor şi investiţiilor pe domeniul public şi privat, necesare realizării serviciului contractat, īn conformitate cu reglementările legale;

e)                  să medieze pe baza competenţelor şi a cadrului legal eventualele divergenţe, sesizări, plāngeri etc., care apar īntre concesionar şi beneficiarii serviciului contractat;

f)                    să acopere prin transferuri de la buget diferenţele de tarif pentru serviciile la care se face protecţie socială;

g)                  să aprobe strategia de dezvoltare pe termen mediu şi lung a serviciului public cedat, programele de investiţii corespunzătoare acestui scop, prezentat de către concesionar;

h)                  să facă demersurile necesare pentru pregătirea şi urmărirea realizării obiectivelor de investiţii cuprinse īn aceste programe;

i)                    să-şi asume  pe perioada derulării contractului toate responsabilităţile şi obligaţiile ce decurg din calitatea sa de proprietar, cu excepţia celor transferate īn mod explicit īn sarcina concesionarului prin caietul de sarcini;

j)                    poate modifica unilateral partea reglementată a contractului de concesiune, cu notificarea prealabilă a concesionarului, din motive excepţionale legate de interesul naţional sau local;

k)                  să urmărească respectarea normelor de protecţie a        mediului;

 

Art.13.- Concesionarul are următoarele obligaţii:

a)                  condiţiile de exploatare a concesiunii, să se facă conform licenţelor obţinute de la A.N.R.E.: Licenţa nr. 132 pentru producerea de energie termică, Licenţa nr.133 pentru distribuţia energiei termice şi Licenţa nr.134 pentru furnizarea de energie termică.

b)                  să preia īn sarcina sa īntreaga responsabilitate legată de exploatarea, īntreţinerea, repararea, modernizarea şi dezvoltarea serviciului public contractat şi a echipamentelor existente şi viitoare aferente acestuia;

c)                  să realizeze pe cheltuiala sa toate operaţiunile legate de exploatarea şi funcţionarea serviciului contractat, precum şi lucrările de reparaţii cuprinse din structura tarifului apobat;

d)                  să elaboreze şi să prezinte spre aprobare Consiliului local programul reparaţiilor capitale şi īnlocuirilor necesare pentru īmbunătăţirea funcţionării serviciului public (care nu are corespondent financiar īn structura tarifului aprobat);

e)                  să realizeze montajele financiare necesare efectuării lucrărilor de investiţii, utilizānd īn acest scop, pe lāngă resursele proprii, toate fondurile care pot fi mobilizate īn conformitate cu reglementările legale;

f)                    să depună toate diligenţele necesare pentru a conserva integritatea bunurilor, instalaţiilor, echipamentelor şi dotărilor preluate īn exploatare, pe toată durata derulării contractului;

g)                  să asigure o creştere permanentă a eficienţei şi calităţii serviciului prestat;           

h)                  să asigure exploatarea bunurilor concesionate potrivit specificului acestora;

i)                    să achite redevenţa īn suma şi condiţiile prevăzute          īn prezentul contract;

j)                    să predea Consiliului local şi celorlalte instituţii abilitate, la termenele prevăzute prin reglementări, dările de seamă statistice, tehnice şi financiar contabile solicitate;

k)                  să pună la dispoziţia organelor de control ale concedentului toate evidenţele şi informaţiile solicitate īn legătură cu bunurile concesionate;

l)                    să aplice propria sa politică de selecţie, calificare, perfecţionare, disponibilizare şi salarizare, conform contractului colectiv de muncă negociat şi īncheiat cu organizaţiile sindicale;

m)                să asigure condiţii optime de instructaj privind cunoaşterea şi aplicarea normelor de protecţia muncii specifice activităţilor desfăşurate īn cadrul serviciului contractat. Să ia măsurile necesare privind protecţia mediului, igiena şi siguranţa la locul de muncă;

n)                  să īnregistreze contractul de concesiune īn Registrele de publicitate imobiliară;

o)                  să restituie, la īncetarea contractului, gratuit şi libere de orice sarcini toate bunurile, echipamentele, instalaţiile şi dotările proprietate publică şi privată, care sunt īn folosinţă la acea dată īn stare tehnică corespunzătoare duratei de funcţionare expirate;

p)                  să predea concedentului, la īncheierea contractului, toată documentaţia tehnică referitoare la serviciul gestionat, inclusiv cărţile construcţiilor, planurile de reţele, schemele tehnologice etc, pe bază de borderou şi procese verbale.

CAPITOLUL VII – RĂSPUNDEREA CONTRACTUALĂ

 

Art.14.- Pentru nerespectarea obligaţiilor stabilite prin contract şi caietul de sarcini, părţile datorează penalităţi şi daune.

Forţa majoră apără de răspundere partea care o invocă.

Īn cazul īn care una dintre părţi nu-şi īndeplineşte obligaţiile contractuale, invocānd forţa majoră, aceasta este obligată să notifice celeilalte părţi, īn scris, īn termen de 5 zile de la apariţia motivului invocat, īnceputul şi sfārşitul respectivului caz de forţă majoră. Notificarea va fi īnsoţită de o confirmare care să certifice realitatea şi exactitatea faptelor şi datelor conţinute īn respectiva notă. Partea care nu va respecta aceste clauze īşi va asuma toate riscurile şi consecinţele ce decurg.

Prin forţa majoră se īnţeleg toate evenimentele neprevăzute sau prevăzute dar inevitabile care apar după īncheierea contractului şi care īmpiedică īndeplinirea obligaţiilor asumate.

Art.15.- Īntārzierea sau neexecutarea obligaţiilor asumate, din motive de forţă majoră nu atrag după sine pentru nici una din părţi, penalizări sau alte compensaţii. Perioada de executare a contractului va fi prelungită cu perioada pentru care a fost invocată forţa majoră.

 

Art.16.- Īn cazul īn care modificarea unilaterală a contractului prevăzută la art.12 lit.’c” din contract aduce un prejudiciu, concesionarul are dreptul să primească īn mod prompt o despăgubire adecvată şi efectivă. Īn caz de dezacord īntre concedent şi concesionar, cu privire la suma despăgubirii, aceasta va fi stabilită de către instanţa judecătorească competentă. Acest dezacord nu poate īn nici un caz să permită concesionarului să se sustragă obligaţiilor sale contractuale.

 

Art.17.- Concesionarul īşi execută obligaţiile potrivit termenelor şi condiţiilor prevăzute īn contractul de concesiune şi īn acord cu normele legale specifice domeniului de activitate respectiv, elaborate de instituţiile legal abilitate īn acest scop.

 

CAPITOLUL VII - ĪNCETAREA CONCESIUNII

 

Art.18.- Īncetarea contractului de concesiune poate avea loc:

a)      la expirarea duratei stabilite īn contractul de concesiune;

b)      īn cazul īn care interesul naţional sau local o impune, prin denunţarea unilaterală de către concedent, cu plata unei despăgubiri juste şi prealabile īn sarcina concedentului;

c)      īn cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către concesionar, prin rezilierea unilaterală de către concedent, cu plata unei despăgubiri īn sarcina concesionarului;

d)      īn cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către concedent, prin rezilierea unilaterală de către concesionar, cu plata de despăgubiri īn sarcina concedentului;

e)      la dispariţia dintr-o cauză de forţă majoră a bunului concesionat, sau īn cazul imposibilităţii obiective a concesionarului de a-1 exploata, prin renunţare, fără plata unei despăgubiri.

f)        īn momentul īncheierii contractului de concesiune conform Hotărārii Consiliului local Tg. Mureş nr. ………/………………..

 

Art.19. - Este interzis concesionarului de a subconcesiona, īn tot sau īn parte, unei alte persoane obiectul concesiunii.

 

CAPITOLUL VIII – LITIGII

 

Art.20.- Litigiile de orice fel ce decurg din exercitarea prezentului contract, dacă nu pot fi soluţionate pe cale amiabilă, se vor soluţiona de către instanţele judecătoreşti.

 

Art.21.- Īn litigiile privitoare la dreptul de concesionare, īn instanţă, titularul acestui drept va sta īn nume propriu.

Īn aceste litigii, Consiliul local al municipiului Tīrgu Mureş este reprezentat de primar, īmputernicit prin mandat scris, care poate desemna un alt funcţionar de stat sau un avocat, care să-l reprezinte īn faţa instanţei.

 

CAPITOLUL IX - LEGEA APLICABILĂ

 

Art.22.- Pe toată durata Concesiunii, cele două părţi se vor supune legislaţiei īn vigoare īn Romānia.

Art.23.- Părţile convin ca prevederile Legii nr.213/1998 privind proprietatea publică şi ale Legii nr.219/1998 privind regimul concesiunilor sunt aplicabile prezentului contract,  cu modificările şi completările ulterioare.

Art.24.- Īn cazul apariţiei unor prevederi legale noi, părţile vor conveni prin act scris asupra modului de aplicare a acestora.

 

CAPITOLUL X - DISPOZIŢII FINALE

 

Art..25.- Modificarea sau adaptarea prezentului contract se poate face numai cu acordul părţilor, prin act adiţional care se va comunica părţilor īn termen de 30 de zile.

Art.26.- Din prezentul contract fac parte integrantă următoarele:

-         anexa nr.1  - proces-verbal de predare-primire a bunurilor, instalaţiilor,  echipamentelor şi a dotărilor aferente serviciului contractat;

-         anexa nr.2  – perimetrul īn care se realizează serviciul public contractat;

-         anexa nr.3 – modul de calcul şi componentele taxei de concesionare.

 

 

Art.27. - Prezentul contract de concesiune s-a īncheiat īn patru exemplare, cāte două pentru fiecare parte, azi…………….

 

 

            CONCEDENT,                                             CONCESIONAR,