R O M Â N I A                                                                                                   

JUDEŢUL MUREŞ

CONSILIUL LOCAL MUNICIPAL TÎRGU MUREŞ

 

 

 

H O T Ă R Â R E A   nr. 277

din 27 noiembrie 2003

 

privind reglementarea modului de  sprijinire a

 acţiunilor  sportive, ştiinţifice, de învăţământ şi de tineret pe anul 2004

 

 

Consiliul local municipal Tîrgu Mureş întrunit în şedinţă ordinară de lucru,

 

Văzând expunerea de motive nr. 21.222/12.11.2003 a Serviciului Coordonare Sănătate, Învăţământ, Culte, Sport, Cultură, Agrement, Turism şi Artă cu privire la modificarea Hotărârii Consiliului local municipal nr. 222/2002,

În conformitate cu art. 11 din Legea finanţelor publice locale nr. 189/1998,

În temeiul prevederilor art. 38. lit. ”n”, “p”, şi “x” şi ale art. 46 din Legea nr. 215 privind administraţia publică locală,

 

H o t ă r ă ş t e :

 

Art. 1. Se aprobă acordarea de spijin financiar pentru acţiuni sportive, ştiinţifice, de învăţământ şi de tineret din bugetul anului 2004 pe bază de concurs de proiecte, concurs organizat în condiţiile stabilite în anexele 1,2,3,4, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. Se aprobă modificarea Hotărârii Consiliului local municipal nr. 222/2002 cu introducerea “Ghidului de finanţare” şi a formularului “Cerere de finanţare” prezentate în anexe (1,2,3,4), care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 3. Se aprobă data limită de depunere a proiectelor în domeniile sportive, ştiinţifice, de învăţământ şi de tineret pentru semestrul I 2004 pentru data de 30 ianuarie 2004 şi data de 30 iulie 2004 pentru semestrul II al anului 2004.

Art. 4. De la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă  Hotărârea Consiliului local municipal nr. 222/2002.

Art. 5. Evaluarea proiectelor conform prezentei şi a proiectelor culturale  se va face de către comisia numită prin Hotărârea Consiliului local municipal nr. 256/29.11.2001.

Art. 6. Cu aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri se însărcinează Primarul municipiului Tîrgu Mureş – dr. Dorin Florea şi Executivul Consiliului local municipal prin Direcţia Activităţi Economico-Sociale şi Patrimoniale, Serviciul Coordonare Sănătate, Învăţământ, Culte, Sport, Cultură, Agrement, Turism şi Artă.

 

 

                                                                                              Preşedinte de şedinţă

                                                                                                           ing. Törzsök Sándor László

                                                                                                                            

 

              Contrasemnează

Secretarul Municipiului Tîrgu-Mureş

               Maria Cioban

 

 

 

 

                                                 

      PRIMĂRIA MUNICIPIULUI TÎRGU-MUREŞ

MAROSVÁSÁRHELY POLGÁRMESTERI HIVATALA

                            RATHAUS DES MUNIZIPIUMS NEUMARKT AM MIERESCH

               CITY HALL OF TÎRGU-MUREŞ

 


       ROMÂNIA – 4300 Tîrgu-Mureş, Piaţa Victoriei nr. 3

                        Tel: 00-40-65-168.330¨Fax: 00-40-65-167.772¨e-mail: ong@tirgumures.ro

 


                                     Serviciul Coordonare Sănătate, Învăţământ, Culte, Sport,

                                                    Cultură, Agrement, Turism şi Artă 

                                                                                                                                                    

 

 

                                                                                                                                                                                Anexa nr 1

 

 

 

 

 

 

 

                                                                GHID DE FINANŢARE

 

 

 

DOMENIILE:

 

 

                  

                   -ACŢIUNI ŞTIINŢIFICE

                   -ACŢIUNI DE ÎNVĂŢĂMÂNT

                   -ACŢIUNI DE TINERET

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.TIPURI DE PROIECTE  :

 

                                        - Acţiuni  învăţământ:  - aniversări ale instituţiilor de învăţământ

                                                                                - sărbătorirea zilelor instituţiilor de învăţământ

                                 - concursuri interjudeţene, naţionale şi  internaţionale (altele decât Olimpiadele)

  - schimb de experienţă (relaţii cu instituţii similare din străinătate)

     

   - Acţiuni de tineret       - acţiuni  ale ong-urilor de tineret şi instituţiilor de profil

 

                                        - Acţiuni ştiinţifice        - conferinţe, simpozioane, congrese, etc.

 

 

2.OBIECTIVELE PROGRAMULUI

Obiectivul general al acestui program de finanţare îl constituie dezvoltarea unor parteneriate durabile între organizaţii şi instituţii, cu domenii de activitate comune, precum şi a organizarea acţiunilor cu mare impact asupra cetăţenilor municipiului, care să să constituie activităţi complementare atribuţiilor Primăriei. 

                                   

 

 

3.PERSOANE JURIDICE CE POT FI  FINANŢATE

Pot fi finanţate persoane juridice cu sediul în municipiul Târgu-Mureş după cum urmează:

q       Instituţii de profil 

q       Societăţi ştiinţifice

q       Asociaţii şi fundaţii (toate domenile)

q       Unităţi de învăţământ ( colegii naţionale,licee, şcoli generale, grădiniţe)

 

 

 

4.BUGET

 

Contribuţia beneficiarilor va fi de minim 20% din valoarea totală solicitată constituită din numerar sau în natură, demonstrată prin prezentarea de acte doveditoare.

 

 

5.TERMENE

Temen limită de depunere a dosarelor: sem I : 30 ianuarie 2004

                                                               sem II : 30 iulie 2004

 

  

6.CRITERII DE ELIGIBILITATE

Se instituie 3 criterii de eligibilitate care se referă la:

A.  Organismele care pot solicita finanţare

B.  Proiectele pentru care se pot acorda finanţare

C. Tipuri de costuri care pot fi luate în considerare

 

A.Organismele care pot solicita finanţare sunt: Instituţii de profil, societăţi ştiinţifice, asociaţii şi fundaţii (toate domenile), Unităţi de învăţământ (colegii, licee, şcoli generale, grădiniţe). 

 

B. Proiectele pentru care se poate acorda finanţare: Activităţiile eligibile au fost detaliate la punctul 1.

Fiecare instituţie, organizaţie, unitate de învăţământ, etc poate depune un singur proiect pe domeniu şi pe semestru.

 

Nu sunt considerate activităţii eligibile următoarele:

-sponsorizări individuale pentru participare la workshopuri, seminarii, conferinţe, congrese

-burse de studiu individuale şi cursuri de specializare

-proiecte care implică partide politice

-activităţii de gestiune curentă ale organizaţiei solicitante sau ale partenerilor

C. Tipuri de costuri care pot fi luate în considerare.

Pentru a  fi considerate eligibile  în contextul proiectului costurile trebuie să îndeplinescă următoarele condiţii:

-         să fie necesare pentru derularea proiectului şi să fie în cooncordanţă cu principiile unui management financiar sănătos, respectiv cu un raport cost-eficienţă bun

-         să fie efectuate în timpul execuţiei proiectului şi după semnarea contractului.

-         să fie făcute, înregistrate în evidenţele contabile al beneficiarilor sau ale  partnerilor beneficiarilor, să fie identificabile, verificabile şi susţinute cu acte originale

 

Următorele costuri sunt eligibile:

-costurile  materialelor consumabile

-costuri privind materialele promoţionale (broşuri, pliante)

-costuri derivând direct din cerinţele contractantului  -mediatizarea acţiunii

                                                                                     -evaluarea specifică a proiectului

-costuri privind cazarea şi masa persoanelor din alte localităţi implicate în buna desfăşurare a     proiectului

-costuri privind transportul pentru participarea la acţiuni incluse în proiect, care se desfăşoară în alte localităţi.

-acordarea de premii pentru concursuri conform tipurilor de proiecte eligibile.

 

Următoarele costuri sunt neeligibile:

-Costuri privind salariile personalului

-costuri privind activităţile curente ale beneficiarului( plata chiriei, plata facturilor pentru curentul electric, telefon, gaz, apă, etc)

-TVA-ul pe care beneficiarul nu îl poate  recupera

-costuri pentru studii pregătitoare .

-costuri aferente asigurării spaţiului de birou

 

 

 

            7.EVALUARE ŞI MONITORIZARE

 

Evaluarea - se va realiza de către o  comisie de evaluare, instituită conform legii, pe baza grilei de evaluare, care va verifica şi va face propuneri dacă:

q       beneficiarul este eligibil

q       activitatea propusă nu este exclusă de la finanţare

q       au fost prevăzute informaţiile de suport cerute

 

Monitorizarea

Beneficiarii sprijinului financiar vor anunţa cu 5 zile înainte de începerea acţiunii Primăria prin Serviciul Coordonare Sănătate, Învăţământ, Culte, Sport, Cultură, Agrement, Turism şi Artă.

În termen de 10 zile de la încheierea acţiunii beneficiarii vor depune la Serviciul Coordonare Sănătate, Învăţământ, Culte, Sport, Cultură, Agrement, Turism şi Artă din cadrul Primăriei Municipiului Tîrgu-Mureş un raport narativ şi un raport financiar cu copii după documentele pentru decontarea sumei primite.

 

Instituţiile/organizaţiile care au beneficiat de sprijin financiar din partea Primăriei Municipiului Tîrgu-Mureş şi nu au prezentat  rapoarte financiare şi narative privind acţiunea desfăşurată şi decontarea cheltuielilor, vor fi excluse de la concursul de proiecte.

 

 

 

8.UNDE ŞI CUM SE TRANSMIT CERERILE DE FINANŢARE

Cererile de finanţare vor fi trimise într-un plic sigilat prin poşta recomandată la adresa indicată mai jos până la data de 30 ianuarie 2004 (data poştei), respectiv 30 iulie 2004 sau la registratura Primăriei Municipiului Tîrgu-Mureş până la data de 30 ianuarie 2004, respectiv 30 iulie 2004.

 

 

Adresa poştală:

Primăria Municipiului Tîrgu-Mureş

P-ţa Victoriei nr.2

PENTRU Serviciul Coordonare Învăţâmânt,

Cultură, Sport, Sănătate, Culte, Agrement,

Turism, Artă

 

 

Cererile de finanţare trimise prin alte mijloace (fax sau e-mail) nu vor fi luate în considerare.

 

Cererile de finanţare  şi anexele trebuie înaintate în original şi o copie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Primăria Municipiului

Tîrgu-Mureş                                                                                                               Anexa nr 2

 

CERERE DE FINANŢARE

 

A. DATELE DE IDENTIFICARE ALE SOLICITANTULUI:

 

  1. Denumirea instituţiei/organizaţiei:

 

 ___________________________________________________________________________

 

Adresa, nr.telefon: ____________________________________________________________

 

Cod Fiscal: __________________Nr. cont bancar: __________________________________

 

2. Datele coordonatorului de proiect:

 

Numele şi prenumele _________________________________________________________

 

Ocupaţia: _________________   Funcţia în instituţie/organizaţie _______________________

 

Adresa şi nr. de telefon ________________________________________________________

 

(se va prezenta în anexă o scurtă prezentare a instituţiei organizaţiei, precum şi copii după statut şi hotărârea judecătorească)

 

B. DATE DESPRE PROIECT:

 

Titlul proiectului: _________________________________________________________________

 

Încadrarea în tipurile finanţate (pct.1 din ghidul de finanţare:) ______________________________

 

Perioada de desfăşurare ____________________________________________________________

 

Locul desfăşurării:________________________________________________________________

 

 

C. INSTITUŢIA/ORGANIZAŢIA A MAI BENEFICIAT DE SPRIJIN FINANCIAR DIN PARTEA PRIMĂRIEI MUNICIPIULUI TÎRGU-MUREŞ

 

                                DA □                                                      NU □

 

Denumirea ultimei acţiuni: ________________________________________________________

 

Suma primită: __________________________ Perioada desfăşurării: _______________________

 

 

D. DESCRIEREA PROIECTULUI (prezentare scurtă max.150 cuvinte)

Descrierea dealiată se va prezenta în anexă.

 

E. JUSTIFICAREA PROIECTULUI (grupul ţintă, obiective şi rezultate scontate)

 

 

 

 

Text Box: F.BUGETUL

Bugetul cumulat

Categoria de buget	Suma solicitată de la Primăria Municipiului Tîrgu-Mureş	Contribuţia beneficiarului
Consumabile		
Cazare		
Transport		
Masă		
Materiale promoţionale		
Altele(specificaţi)		
		
		
TOTAL		

(se va anexa bugetul detaliat şi se va specifica dacă proiectul mai beneficiează de sprijin financiar din partea altor instituţii/finanţatori)
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Subsemnatul __________________________, în calitate de coordonator de proiect, îmi asum responsabilitatea pentru derularea acţiunilor conform celor descrise în proiect şi mă angajez să respect termenul de decontare a sumei primite.

 

                        

                                                                                               Semnătura şi ştampila

 

                                                                                                ______________________

 

 

 

 

Anexe

q       copie după certificatul de înregistrare

q       copie după statutul organizaţiei

q       descrierea detaliată a proiectului

q       bugetul detaliat

q       curriculum vitae al coordonatorului de proiect

q       acordurile de colaborare a partenerilor implicaţi în proiect

q       dovada privind contribuţia proprie la proiect

q       Adeverinţă de la Administraţia Financiară privind lipsa datoriilor fiscale

 

 

 

                                 

PRIMĂRIA MUNICIPIULUI TÎRGU-MUREŞ

DIRECŢIA ACTIVITĂŢI SOCIAL -CULTURALE ŞI PATRIMONIALE

SERVICIUL COORDONARE SĂNĂTATE, ÎNVĂŢĂMÂNT, CULTE, SPORT, CULTURĂ, AGREMENT, TURISM ŞI ARTĂ

 


          ROMÂNIA – 540026 Tîrgu-Mureş, Piaţa Victoriei nr. 3

          Tel: 00-40-265-268.330¨Fax: 00-40-265-267.772¨e-mail:ong@tirgumures.ro

                                 

ANEXA 3

                                                                                                               

 

 

GHID DE FINANŢARE
A ACTIVITĂŢILOR SPORTIVE DIN MUNICIPIUL TÎRGU-MUREŞ

 

 

 

A. MODALITĂŢI DE SPRIJIN

 

I. Criterii de sprijinire a sportului de performanţă:

 

1.      Sprijinul poate fi solicitat numai de persoane juridice (structuri sportive) independente cu sediul în municipiul Tîrgu-Mureş.

2.      Echipa/sportivul să participe la competiţii naţionale de nivel superior (Ligă naţională, finală naţională) sau la competiţii internaţionale majore (Olimpiadă, Campionat Mondial, European, Balcanic).

3.      La o ramură sportivă se poate sprijini o singură structură sportivă, atât la masculin cât şi la feminin.

4.      Sprijinul se poate acorda numai pentru cheltuieli de pregătire (cantonamente), pentru participare (taxe închiriere teren/sală, transport, cazare, masă), pentru achiziţionare de echipament sportiv sau pentru organizare de competiţii oficiale (turnee finale, turnee internaţionale, etc.), în limita fondurilor existente.

5.      Nu se acordă sprijin pentru salarii, prime de joc, cheltuieli de regie (energie electrică, canalizare, telefon, etc.).

6.      Structura sportivă care solicită sprijin nu trebuie să aibă datorii la stat (taxe, impozite), să aibă certificat de identitate sportivă, să se înregistreze în baza de date a Primăriei Municipiului Tîrgu-Mureş (Statut, sediul actual, nr. cont bancar, persoane de contact, etc.).

7.      Solicitarea de sprijin se face în scris, în cadrul unui concurs de proiecte.

 

II. Criterii de sprijinire a sportului şcolar

 

1.      Sprijinul poate fi solicitat numai de instituţiile şcolare care au cluburi/asociaţii sportive şcolare sau de cluburi sportive şcolare cu personalitate juridică din municipiul Tîrgu-Mureş.

2.      Sprijinul se poate acorda pentru participări la finale pe ţară, participări la competiţii internaţionale, organizarea de competiţii, participarea la tabere sportive, pentru achiziţionare de echipament sportiv.

3.      Nu se acordă sprijin pentru salarii, prime de joc, cheltuieli de regie (energie electrică, canalizare, telefon, etc.).

4.      Structura sportivă care solicită sprijin nu trebuie să aibă datorii la stat (taxe, impozite), să aibă certificat de identitate sportivă, să se înregistreze în baza de date a Primăriei Municipiului Tîrgu-Mureş (Statut, sediul actual, nr. cont bancar, persoane de contact, etc.).

 

III. Criterii de sprijinire a sportului pentru toţi

 

1.      Sprijinul poate fi solicitat numai de persoane juridice (cluburi, asociaţii, fundaţii, etc.) independente, care au cuprinse în statut activităţi sportive şi au sediul în municipiul Tîrgu-Mureş.

2.      Sprijinul se poate acorda pentru organizări de competiţii, concursuri, manifestaţii sportive pentru amatori, participări la competiţii, concursuri şi manifestări sportive interne şi internaţionale organizate pentru amatori, pentru achiziţionare de echipament sportiv.

3.      Nu se acordă sprijin pentru salarii, prime de joc, cheltuieli de regie (energie electrică, canalizare, telefon, etc.).

4.      Instituţia/organizaţia care solicită sprijin nu trebuie să aibă datorii la stat (taxe, impozite), să aibă certificat de identitate sportivă, să se înregistreze în baza de date a Primăriei Municipiului Tîrgu-Mureş (Statut, sediul actual, nr. cont bancar, persoane de contact, etc.).

5.      Activităţile de exerciţii fizice practicate cu scop de întreţinere, profilactic sau terapeutic sportive precum şi activităţile de educaţie fizică şi sportul practicate de către persoanele cu handicap fizic, senzorial, psihic şi mixt pot fi incluse în cadrul sportului pentru toţi.

6.      Solicitarea de sprijin se face în scris, în cadrul unui concurs de proiecte.

 

B. ACORDAREA SPRIJINULUI

 

1.      Solicitările de sprijin financiar se depun la termenele anunţate de Primăria Municipiului Tîrgu-Mureş, prin completarea formularului prezentat în anexă.

2.      Cuantumul sprijinului financiar se aprobă în cadrul unui concurs de proiecte, de către o comisie de jurizare, numită de Primar, din care vor face parte şi consilieri locali, în limita sumelor alocate în buget.

3.      Comisia va specifica tipul de cheltuială pentru care se aprobă sprijinul, solicitantul fiind obligat să respecte sumele aprobate pe tip de cheltuială, conform bugetului defalcat prezentat în cererea de sprijin.

4.      Solicitantul sprijinului trebuie să aibă o contribuţie minimă de 20% din valoarea proiectului.

5.      Pentru acţiunile care se desfăşoară pe o perioadă mai îndelungată (calendare sportive, contracte), alocarea sumelor aprobate se poate face eşalonat (lunar, trimestrial, etc.)

 

C. DECONTAREA CHELTUIELILOR

 

1.      Solicitantul va prezenta copii după documentele justificative (facturi, chitanţe, etc.) pentru cheltuielile efectuate pentru întregul proiect (inclusiv pentru sumele provenite din contribuţie proprie sau din alte surse de finanţare), conform modelului prezentat în anexă.

2.      Decontul va fi prezentat la termenul stabilit în cererea de finanţare, care nu poate depăşi 15 zile de la data finalizării proiectului.

3.      În cazul sprijinului acordat eşalonat tranşa următoare va fi alocată numai după prezentarea decontului pentru sumele acordate în tranşa anterioară, printr-o solicitare scrisă.

4.      În cazul nedepunerii la timp a decontului vor fi percepute penalităţi conform legii.

 

 

                                                                                                                          Referent sport

                                                                                                                        Virgil Măceşanu

 

 

ANEXA 4

 

DECONT CHELTUIELI

 

 

Denumirea proiectului: ______________________________

Valoarea totală: ____________________ lei

Suma primită din partea Primăriei Municipiului Tîrgu-Mureş: ____________________ lei

 

 

Nr. crt.

Documentul

(factură, chitanţă, etc.)

Seria şi nr.

Data

Suma (lei)

Primărie

Alte surse

Tipul cheltuielii

    1         

 

 

 

 

 

    2         

 

 

 

 

 

    3         

 

 

 

 

 

    4         

 

 

 

 

 

    5         

 

 

 

 

 

    6         

 

 

 

 

 

    7         

 

 

 

 

 

    8         

 

 

 

 

 

Tipul cheltuielii

    9         

 

 

 

 

 

10         

 

 

 

 

 

11         

 

 

 

 

 

12         

 

 

 

 

 

13         

 

 

 

 

 

14         

 

 

 

 

 

15         

 

 

 

 

 

16         

 

 

 

 

 

Tipul cheltuielii

17         

 

 

 

 

 

18         

 

 

 

 

 

19         

 

 

 

 

 

20         

 

 

 

 

 

21         

 

 

 

 

 

22         

 

 

 

 

 

23         

 

 

 

 

 

24         

 

 

 

 

 

TOTAL

 

 

 

Data: ________________

 

                                                                                                                          Întocmit

                                                                                                            ______________________

                                                                                                                   (numele şi prenumele

                                                                                                                 conducătorului de proiect) 

                                                                                                             ______________________ 

                                                                                                                           (semnătura)