R O M Ā N I A                                                                                

JUDEŢUL MUREŞ

CONSILIUL MUNICIPAL TĪRGU MUREŞ                                                                                                                                                                                                    

 

 

 

H O T Ă R Ā R E A  nr. 259

            Din 20 decembrie 2002

 

 

privind actualizarea  taxelor şi tarifelor

pentru utilizarea  centrelor publice de desfacere – pieţe

din municipiul Tīrgu Mureş

 

 

 

Consiliul Municipal Tīrgu Mureş, īntrunit īn şedinţă ordinară de lucru ;

     Avānd īn vedere Expunerea de motive nr. 2475/03.12.2002, prezentată de serviciul public Administraţia Pieţelor – privind actualizarea  taxelor şi tarifelor pentru utilizarea centrelor publice de desfacere – pieţe din municipiul Tīrgu Mureş şi constatānd oportunitatea acestor propuneri,

     Văzānd dispoziţiile art. 44 şi urm. din Legea nr. 189/1998 privind finanţele publice locale cu modificările şi completările ulterioare, īn temeiul art. 38, lit. d), j) şi art. 46  din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală :                                                    

 

H o t ă r ă ş t e:

 

 

     Art.1 Īncepānd cu data de 01.01.2003, se majorează taxele şi tarifele pentru utilizarea locurilor publice de desfacere - pieţe din municipiul Tīrgu Mureş, de către persoane fizice, persoane juridice, asociaţii familiale, asociaţii agricole, unităţi economice ale altor persoane juridice, precum şi cele ale organizaţiilor politice şi obşteşti, instituţiile publice, fundaţii şi asociaţii, unităţi de cult, filiale, sucursale şi reprezentanţe autorizate să funcţioneze pe teritoriul Romāniei, aparţinānd persoanelor fizice sau juridice străine, altele similare şi sunt  stabilite, conform anexelor nr. 1 – 4, care fac parte integrantă din prezenta hotărāre.

Art.2 Īncepānd cu data de 01.01.2003 taxa unică pentru folosirea tonetelor şi a amplasamentelor aferente, prevăzută īn H.C.L. nr. 26/2001 precum şi tariful de bază pentru atribuirea īn folosinţă a acestora, se stabileşte la 10 EURO/mp/lună.

Art.3 Īncepānd cu data de 01.01.2003 tariful de bază pentru folosinţa construcţiilor tip (chioşcuri) prevăzute īn H.C.L. nr.158/2001 se stabileşte la  7 EURO/mp/lună.

Art.4 Īn cazul  spaţiilor şi terenurilor din locurile publice de desfacere, pentru care sunt īncheiate contracte de īnchiriere, colaborare sau convenţii legal īntocmite inclusiv   deţinute ca urmare a licitaţiilor organizate conform legii anterior prezentei hotărāri, chiriile, respectiv taxele ce se vor percepe īncepānd cu data intrării īn vigoare, nu vor putea fi mai mici decāt cele prevăzute īn prezenta hotărāre.

Art.5 Administraţia Pieţelor, va proceda la colectarea taxei pe valoare adăugată aferentă taxelor, tarifelor şi chiriilor percepute īn baza anexelor nr.1 - 4 la prezenta, cu respectarea reglementărilor legale īn vigoare.

Art.6 Este interzisă punerea la dispoziţie de către Administraţia Pieţelor a mijloacelor de cāntărire persoanelor care nu posedă certificat de producător ori autorizaţie legal eliberată pentru comercializarea produselor agroalimentare.

      Este interzisă utilizarea mijloacelor de cāntărire proprii utilizatorilor pieţelor, cu excepţia mijloacelor de cāntărire atestate metrologic şi a balanţelor tip valiză.

Faptele constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă  astfel:

- īntre  250.000 – 300.000 lei fapta de punere la dispoziţie de către lucrătorii Administraţiei Pieţelor  a mijloacelor de cāntărire, persoanelor care nu posedă certificat de producător ori autorizaţie legal eliberată pentru comercializarea produselor agroalimentare;

-  īntre   250.000 – 500.000 lei fapta de utilizare a mijloacelor de cāntărire proprii, de către persoanele fizice şi juridice, altele decāt cele acceptate conf. art.7 alin.(2).

Art.7 Taxele, tarifele şi chiriile care fac obiectul prezentei Hotărāri, se īncasează de către Administraţia Pieţelor, inclusiv prin lucrători remizieri.

Cota de 50% din veniturile īncasate din chirii, face obiectul virării lunare către bugetul local.

Cotele de remiză din īncasări se aproba de Executivul Consiliului Municipal, la propunerea Administraţiei Pieţelor.

Art.8 Urmărirea şi īncasarea taxelor, tarifelor şi chiriilor se va efectua de către serviciul public Administraţia Pieţelor, aplicānd procedura specială prevăzută de O.G. nr.11/1996, privind executarea creanţelor bugetare, cu modificările şi completările ulterioare.

Art.9 De la data intrării īn vigoare a prezentei, prevederile cuprinse īn H. C. L. nr. 254/2001, H.C.L.nr. 118/2002, art.5 din H. C. L. nr.26/2001, art. 4 din H.C.L. nr. 158/2001, precum şi orice alte dispoziţii contrare, se abrogă.

Art.10 Cu aducerea la īndeplinire a prevederilor prezentei Hotărāri, se īncredinţează Executivul Consiliului local al municipiului Tīrgu Mureş, prin serviciul public Administraţia Pieţelor.        

 

 

 

      Contrasemnează                        Preşedinte de şedinţă   

 Secretar Consiliul local                             ing. Oprişcan Doru                                     

  Cioban Maria