R O M Â N I A                                                                        

JUDEȚUL MUREȘ

CONSILIUL MUNICIPAL TÎRGU MUREȘ

 

 

 

 

 

 

H O T Ă R Â R E A     n r. 139

din 27 mai 2004

 

privind aprobarea documentației pentru organizarea licitației privind selectarea antreprenorului general în vederea asocierii cu Consiliul local municipal Tîrgu Mureș, în scopul realizării unui ansamblu rezidențial de locuințe pe terenul aparținând domeniului privat al municipiului Tîrgu Mureș, în zona Calea Sighișoarei, a comisiei de licitație în vederea realizării acestui obiectiv, a comisiei de supraveghere proiect, execuție și recepție finală a lucrărilor executate de antreprenorul general

 

 

 

 

Consiliul local municipal Tîrgu Mureș întrunit în ședință ordinară de lucru,

 

Văzând Expunerea de motive nr. 985 din 20.04.2004, a Direcției Economice, privind aprobarea documentației în vederea realizării obiectivului propus,

Având în vedere prevederile art. 38, alin. (2) lit. “c”, “m”, “x” coroborate cu cele ale art. 125, alin. (1) și (2) din Legea nr. 215/2001 privind administrația publică locală,

            În temeiul prevederilor art. 46 alin. (2) din Legea nr. 215/2001 privind administrația publică locală,

 

H o t ă r ă ș t e :

 

Art. 1. Se aprobă documentația pentru organizarea licitației privind selectarea antreprenorului general în vederea asocierii cu Consiliul Local municipal Tîrgu Mureș, în scopul realizării unui ansamblu rezidențial de locuințe pe terenul aparținând domeniului privat al municipiului Tîrgu Mureș, în zona Calea Sighișoarei

 

Art. 2. Contractul de asociere va fi supus spre analizare și aprobare Consiliului local municipal Tîrgu Mureș.

 

Art. 3. Se aprobă constituirea comisiei de licitație în vederea realizării acestui obiectiv, având următoarea componență:

 

1.      dr. Dorin Florea       – primar – președintele comisiei de licitație

2.      Csegzi Sandor        - membru - viceprimar

3.      Kiss Imola              – membru – director economic

4.      Kovacs Angela       – membru – arhitect șef

5.      ing. Gliga Dan         – membru – director tehnic

6.      Fărcășan Rodica     – membru – șef Serviciu investiții

7.      Grama Maria          – membru – șef Serviciu concesionări

8.      Puni Gabriela          – membru – director Direcția juridică

9.      Torzsok Szandor - membru

10.  Moldovan Nicolae - membru

11.  Kiraly Ștefan – membru

12.  David Csaba – membru

13.  Moraru Octavian – membru

 

 

Art. 3. Se aprobă constituirea comisiei pentru supravegherea proiectului, execuția și recepția finală a lucrărilor executate de către antreprenorul general, în următoarea componență: 

 

  1. Șef serviciu Investiții
  2. Arhitect șef
  3. Director Direcția Tehnică
  4. Reprezentant S.C. Proiect S.A.

 

 

Art. 4. Cu aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri se încredințează Primarul municipiului Tîrgu Mureș – dr. Dorin Florea și Executivul Consiliului local municipal prin Direcția Economică - Serviciul concesionări, închirieri, vânzări și respectarea disciplinei contractuale și Serviciul urbanism.

 

 

                                                                                                                    Președinte de ședință

                                                                                                                  ing. Kiraly Ștefan

 

 

  CONSILIERI LOCALI:

1.      Amza Constantin ____________

2.      Oprișcan Doru     ____________

3.      Pop Aurel Mircea ____________

 

 

 

              Contrasemnează

Secretarul municipiului Tîrgu Mureș

     Maria Cioban

 

 

 

ANEXA

 

CAIET DE SARCINI

 

PENTRU ELABORAREA ȘI PREZENTAREA OFERTELOR PENTRU SELECTAREA ANTREPRENORULUI GENERAL ÎN VEDEREA ASOCIERII CU CONSILIUL LOCAL MUNICIPAL TÎRGU MUREȘ ÎN SCOPUL REALIZĂRII UNUI CARTIER DE LOCUINȚE PRIN CREDIT IPOTECAR, ÎN ZONA CALEA SIGHIȘOAREI – PĂȘUNI, CARTIER BELVEDERE

 

 

1.Obiectul licitației

 

1.1.Selectarea unui antreprenor general în vederea asocierii cu Consiliul Local municipal Tîrgu Mureș în scopul realizării unui cartier de locuințe prin credit ipotecar pe terenul aparținând domeniului privat al municipiului Tîrgu Mureș, în zona Calea Sighișoarei – Pășuni.

 

1.2.Terenul pe care se va realiza investiția, în suprafață de 134.581 mp, situat în Tîrgu Mureș, Calea Sighișoarei este identificat ca făcând parte din terenurile înscrise în C.F. nr. ________, nr. top ____ cu suprafața de ___ mp, aparținând domeniului privat al municipiului Tîrgu Mureș, fiind delimitat în planul de situație anexat.

 

1.3. Investiția care se va realiza de către antreprenorul general, va avea scopul construirii unui ansamblu rezidențial, alcătuit dintr-un nr. de 294 locuințe, acestea urmând a face obiectul vânzării dintre antreprenorul general și populația interesată, direct sau în sistem de credit ipotecar.

 

1.4. Terenul nu dispune de dotări tehnico-edilitare. Studiu de fezabilitate – Ansamblul de locuințe “ Belvedere” Tîrgu Mureș, numărul 6065.0, elaborat de S.C. Proiect S.A. Tg Mureș, aprobat prin H.C.L. nr. 316/18.12.2003 cuprinde extinderi de rețele edilitare, căi de circulație, sistematizarea terenului etc. necesare, etapizate pe moduri de finanțare (locuințe pentru tineret – finanțare A.N.L. și locuințe în sistem de credit ipotecar), cât și sumele necesare eliberării amplasamentului de rețelele existente. Modul de etapizare /finanțare este prezentat în planșa A1, anexă la prezenta cât și în Studiul de fezabilitate anexat.

 

2. Temeiul legal al asocierii

                Asocierea dintre Consiliului Local municipal Tîrgu Mureș și antreprenorul general, selectat în urma licitației, se va face în baza prevederilor art. 38 lit. x) din Legea nr. 215/2001 privind administrația publică locală și H.C.L. nr.____/ 2004 privind aprobarea organizării licitației pentru selectarea antreprenorului general în vederea asocierii cu Consiliul Local Tîrgu Mureș în scopul realizării unui cartier de locuințe prin credit ipotecar, pe terenul aparținând domeniului privat al municipiului Tîrgu - Mureș, în zona Calea Sighișoarei.

 

3. Scopul asocierii

     Realizarea unui ansamblu rezidențial, (proiectare și execuție) alcătuit din locuințe, acestea urmând a face obiectul vânzării către populația interesată direct sau în sistem de credit ipotecar.

 

 

4. Motivația asocierii

     - creșterea gradului de satisfacere a nevoii de locuințe în municipiul Tîrgu Mureș în baza unui parteneriat între sectorul privat și sectorul public local,

     - lipsa resurselor financiare necesare realizării de locuințe prin finanțare bugetară locală,

- creșterea gradului de dotare edilitară a municipiului,

- activarea economiei locale, creșterea consumului local,

- îmbunătățirea gradului de confort și creșterea nivelului de trai în municipiul

Tîrgu Mureș.

 

5. Părțile asocierii

- Consiliul Local al municipiului Tîrgu Mureș

- antreprenorul general selectat în urma organizării prezentei licitații publice

 

6. Aportul părților asocierii

 

Consiliul Local al municipiului Tîrgu Mureș

 

Consiliul local al municipiului Tîrgu Mureș va pune la dispoziția antreprenorului general, pe perioada executării lucrărilor (maxim 5 ani de la data semnării contractului de asociere) terenul în vederea realizării locuințelor.

Copnsiliul local se va îngriji de realizarea infrastructurii necesare(proiectare și execuție, finanțare – utilități și căi de comunicație).

Va pune la dispoziția antreprenorului general Studiul de Fezabilitate existent, aprobat de Consiliul Local Municipal Tîrgu Mureș.

În momentul încheierii contractelor de construcție a locuințelor beneficiarii acestora vor încheia cu Primăria municipiului  un contract separat pentru vânzarea cumpărarea terenului aferent, achitând cu titlu de avans un preț de 11,8 Euro/mp, reprezentând contravaloarea terenului neviabilizat, diferența la valoarea reală a terenului viabilizat achitându-se în momentul predării locuinței

Consiliul Local va supraveghea proectarea, execuția și recepția de punere în funcțiune și finală a lucrărilor executate de către antreprenorul general.

 

Antreprenorul general

         

Antreprenorul  general asigură proiectarea și realizarea investiției constând în locuințe, conform Studiului de fezabilitate aprobat, colaborând cu furnizorii de utilități, autoritățile local și A.N.L., căruia îi va fi încredințată construirea zonei de blocuri pentru tineret, toate pe baza resurselor financiare proprii, ale clienților sau atrase de la o banca sau consorțiu bancar.

Va construi locuințe pe baza contractelor semnate între beneficiari și bancă/consorțiu bancar și antreprenorul general.

Va vinde locuințele din ansamblul rezidențial, beneficiarilor interesați, exclusiv terenul.

Va finaliza  ansamblul în termen de maxim 5 ani de la semnarea contractului de asociere.

Va respecta soluția urbanistică propusă în P.U.Z. – Belvedere aprobat de C.L.M., cât și soluțiile de infrastructură și proiectele de locuințe propuse în Studiu de fezabilitate. În cazul în care cererile specifice pieței sunt diferite, antreprenorul are posibilitatea să aducă modificări la proiectele locuințelor doar cu aprobarea proiectantului Studiului de fezabilitate, S.C. Proiect S.A., și cu condiția să nu distoneze cu propunerea urbanistică făcută.

Antreprenorul general are obligația de a obține viza S.C. Proiect S.A. pentru proiectele tehnice de execuție aferente ansamblului cât și toate avizele și autorizațiile prevăzute de legislația în vigoare, pe cheltuială proprie.

 

7. Natura investițiilor

     Investițiile ce se vor realiza vor consta în 294 locuințe, conform Studiului de fezabilitate aprobat de C.L.M.

 

8. Împărțirea rezultatelor asocierii

     Antreprenorul general va recupera contravaloarea lucrărilor de investiții, executate prin vânzarea locuințelor exclusiv terenul.

     Banca/consorțiul bancar vor încasa rate de credit aferente vânzărilor de locuințe, exclusiv terenul.

     Contravaloarea terenului va fi achitată Primăriei în mod direct de către beneficiarii locuințelor conform punctului 6 alin.(4) din prezentul caiet de sarcini.

    

9.Repartiția riscurilor

     Toate categoriile de risc revin antreprenorului general până la data recepției finale a locuințelor .

 

10. Selectarea antreprenorului general

10.1. Principii aplicate

     - libera concurență

- transparență și tratament nediscriminatoriu

- prioritatea beneficiarului de locuință respectiv protecția viitorilor beneficiari de locuințe de un eventual comportament necorespunzător al antreprenorului general sau finanțatorului acestuia ( evitarea practicării unor prețuri nejustificativ de mari la locuințele realizate).

 

10.2. Condiții de participare pentru antreprenorul general

-         asociere de persoane juridice române și/sau străine.

 

Mai multe persoane juridice române și/sau străine au dreptul de a se asocia si de a depune oferta comuna, având obligația de a-și  prezinte asocierea intr-o forma legalizata.

Asociatii desemneaza din randul lor pe cel care, in cazul atribuirii contractului , ii reprezinta in raporturile cu autoritatea contractanta, in calitate de lider de asociatie.

 

-         eligibilitate – lipsa stării de faliment, lichidare judiciară sau altele asemenea

                        - fără obligații restante față de bugetele publice

-         capacitatea tehnico-economică din care să rezulte experiența ofertantului și dacă este cazul a acționarilor (membrilor grupului) acestuia

                   - experiență în proiectare de ansambluri rezidențiale similare        

                       (minim 50 locuințe)

                   - experiență în execuția unor proiecte similare realizate cu  

                       materiale caracterizate de eficiență termică (minim 50 

                       locuințe)

                             - recomandări din partea altor administrații publice locale sau alți 

                                 beneficiari, pentru proiecte similare.

         

          -capacitatea financiară: - prezentarea unui acord de finanțare încheiat cu o bancă sau un consorțiu bancar pentru finanțarea lucrărilor din care să rezulte capacitatea financiară de realizare a proiectului.

 

10.3. Criterii de selecție a antreprenorului general

     În vederea selectării antreprenorului general vor fi utilizate următoarele criterii de selecție:

-         preț/mp arie desfășurată solicitat beneficiarilor de locuințe care va include construcția propriu-zisă (acest preț va sta la baza determinării cuantumului împrumutului ipotecar)

-         termenul de elaborare al studiilor și proiectelor

-         avansul solicitat beneficiarilor de locuințe(exprimat în procente din împrumut)

-         termenul de finalizare a locuințelor

-         dobânda solicitată de finanțator la creditul ipotecar și alte costuri cuantificabile(comisioane, etc.)

 

10.4. Selectarea antreprenorului

     Antreprenorul selectat va fi cel a cărui ofertă de asociere a obținut cel mai mare număr de puncte dintre ofertele declarate calificate.

         

 

                                                                             ORGANIZATOR                                                                           PRIMĂRIA  MUNICIPIULUI  TÎRGU MUREȘ

                            

 

 

                  

 

 

 

 

 

                             INFORMAȚII PENTRU OFERTANȚI

 

Pentru elaborarea și prezentarea ofertelor pentru selectarea antreprenorului general în vederea asocierii cu Consiliul Local municipal Tîrgu Mureș în scopul realizării unui cartier de locuințe prin credit ipotecar

 

 

 

I. Informații generale

 

I.1. Date de identificare ale organizatorului licitației

     Consiliul Local al municipiului Tîrgu Mureș

     Adresa: Tîrgu Mureș, P-ța Victoriei nr. 3

     Cod fiscal: 4322823

     Telefon/fax: 0265-260330; 0265-260813

 

I.2. Obiectul și scopul organizării licitației

     Obiectul licitației îl constituie selectarea unui antreprenor general în vederea asocierii cu Consiliul Local municipal Tîrgu Mureș în scopul realizării unui cartier de locuințe prin credit ipotecar pe terenul aparținând domeniului privat al municipiului Tîrgu Murerș, în zona Calea Sighișoarei – Pășuni.

       Terenul pe care se va realiza investiția, în suprafață de 134.581 mp, situat în Tîrgu Mureș, Calea Sighișoarei este identificat ca făcând parte din terenurile înscrise în C.F. nr. ________, nr. top ____ cu suprafața de ___ mp, aparținând domeniului privat al municipiului Tîrgu Mureș, fiind delimitat în planul de situație anexat.

 

I.3. Forma licitației

       Forma licitației aleasă este licitație publică deschisă, în temeiul prevederilor Legii 215/2001 privind administrația publică locală și H.C.L. nr. ____ privind aprobarea organizării licitației în vederea selectării antreprenorului general și asocierii cu acesta.

 

I.4. Părțile asocierii

       - Consiliul Local al municipiului Tîrgu Mureș

       - Atreprenorul general selectat în urma licitației organizate.

 

II. Calendarul licitației

       Lansarea anunțului publicitar ______________

       Caietele de sarcini se pot procura începând cu data de  ____________

       Termenul limită de depunere a ofertelor este data de _____________

       Deschiderea și evaluarea ofertelor va avea loc la data de ___________

       Comunicarea rezultatului licitației până la data de _____________

       Depunerea contestațiilor până la data de __________________

       Soluționarea contestațiilor până la data de _____________

       Încheierea contractului de asociere până la data de ____________

 

III. Elaborarea ofertei

     Perioada de valabilitate a ofertei este de 60 de zile de la data deschiderii acesteia.

Ofertantul va suporta toate costurile asociate elaborării și prezentării ofertei sale, precum și a documentelor care o însoțesc, iar organizatorul procedurii nu va fi responsabil sau răspunzător pentru costurile respective.

 

ATENȚIE:

Oferta și documentele care o însoțesc trebuie să fie redactate în limba română.

Asocierea de/cu persoane juridice străine, vor depune actele solicitate în original precum și traduceri autorizate ale documentelor solicitate.

Asocierile dintre mai multe persoane juridice române și/sau străine au obligația de a prezenta actul de  asociere intr-o forma legalizata.

 

 

În vederea participării la licitație, persoanele juridice interesate vor întocmi și vor depune următoarele acte:

 

III.1. Documente care dovedesc înregistrarea și eligibilitatea ofertantului – SE DEPUN DE CĂTRE TOATE SOCIETĂȚILE ASOCIATE.

 

          1.Certificat constatator emis în vederea participării la licitație de Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Camera de Comerț și Industrie de la sediul ofertantului.

       Persoanele juridice străine vor prezenta documente edificatoare care să dovedească o formă de înregistrare ca persoană juridică, în conformitate cu prevederile legale din țara în care ofertantul este rezident.

          2.Declarația de participare, semnată de ofertant, fără îngroșături, ștersături sau modificări, în conformitate cu modelul prezentat în anexa nr. 1 la prezentele instrucțiuni.

       Declarația de participare se semnează de către persoana desemnată din cadrul asocierii pentru a-i reprezenta în raporturile cu autoritatea contractantă, în calitate de lider de asociație.

       Depunerea declarației de participare reprezintă manifestarea voinței ofertantului de a se asocia cu Consiliul Local al municipiului Tîrgu Mureș în vederea realizării ansamblului rezidențial în condițiile menționate în prezenta documentație și caietul de sarcini aprobat.

       3.Împuternicire scrisă prin care reprezentantul legal al ofertantului deleagă reprezentarea la prezenta procedură unei persoane, autorizând-o să semneze actele încheiate cu această ocazie.(dacă este cazul)

       4.Date generale despre ofertant conform modelului prezentat în anexa nr. 2 la prezentele instrucțiuni.

          5. Certificat de îndeplinire a obligațiilor exigibile de plată datorate către bugetul local al municipiului Tîrgu-Mureș, eliberată de Serviciul Stabilire, Încasare, Urmărire și Executare persoane fizice și juridice respectiv Biroul Concesiuni, Închirieri, Vânzări și Respectarea Disciplinei Contractuale din cadrul Primăriei municipiului Tîrgu – Mureș sau de la sediul ofertantului.

       6. Certificat privind plata obligațiilor către bugetul local, de la sediul ofertantului.

7. Certificat de îndeplinire a obligațiilor exigibile de plată a taxelor și impozitelor datorate către Bugetul de stat și a contribuțiilor către Fondul Asigurărilor Sociale de Stat, Fondul de Asigurări de Sănătate, Fondul pentru Plata Ajutorului de Șomaj eliberat de Direcția Generală a Finanțelor Publice de la sediul ofertantului.

         

ATENȚIE: Persoanele juridice străine vor prezenta formulare – tip eliberate de autoritățile competente din țara în care ofertantul este rezident, din care să rezulte că acesta este la zi cu plata contribuțiilor datorate către stat și/sau către unitatea administrativă de la sediul acestora.

 

III.2. Documente privind capacitatea tehnico-economică - SE DEPUN DE CĂTRE TOATE SOCIETĂȚILE ASOCIATE.

 

          Documente din care să rezulte experiența ofertantului.      

 

          1. Pentru experiența în proiectare de ansambluri rezidențiale similare se vor prezenta Fișe de proiect  conform anexei nr. 3 la prezenta documentație.

          Ofertantul care nu prezintă cel puțin o Fișă de proiect/societate asociată, din care să reiasă faptul că are experiență similară în proiectarea unor ansambluri rezidențiale similare va fi respins.

          2. Pentru experiență în execuția unor proiecte similare realizate cu materiale caracterizate de eficiență termică se vor prezenta Fișe de proiect conform anexei nr. 4 la prezenta documentație.

          Ofertantul care nu prezintă cel puțin o Fișă de proiect/societate asociată din care să reiasă faptul că are experiență în realizarea de proiecte similare realizate cu materiale caracterizate de eficiență termică va fi respins.

          3. Ofertantul va prezenta recomandări (pentru toate societățile asociate) din partea altor administrații publice locale sau alți beneficiari, pentru execuția unor proiecte similare realizate cu materiale caracterizate de eficiență termică (minim 50 locuinte), sub sancțiunea descalificării ofertei.

          4.Pentru capacitatea financiară se va prezenta acordul de finanțare încheiat cu o bancă sau un consorțiu bancar pentru finanțarea lucrărilor din care să rezulte capacitatea financiară de realizare a proiectului. Neprezentarea acordului de finanțare conduce la respingerea ofertei.

          5. Bilanțul contabil din anul precedent, vizat și înregistrat de organele competente sau rapoarte anuale, scrisori de bonitate din partea băncilor sau a unor societăți recunoscute de audit financiar și contabil, precum și orice alte documente legale edificatoare prin care ofertantul își poate dovedi capacitatea economico-financiară.

         

 

ATENȚIE:  Persoanele juridice străine vor prezenta bilanțul contabil sau un document similar acestuia considerat legal și edificator în țara în care ofertantul este rezident.

           

III.3. Garanția pentru participare

       Ofertantul trebuie să constituie garanția pentru participare la licitație în sumă de 1.000.000 Euro, cu o perioadă de valabilitate de 60 de zile de la data deschiderii ofertelor.

       Garanția pentru participare este necesară pentru protejarea organizatorului procedurii față de riscul unui eventual comportament necorespunzător al ofertantului, pe întreaga perioadă derulată până la semnarea contractului de asociere.

       Garanția de participare poate fi constituită astfel:

       -prin ordin de plată în contul organizatorului licitației, respectiv 5006.4322823 deschis la Trezoreria Tîrgu Mureș, titularul de cont Primăria municipiului Tîrgu Mureș, sau

       -scrisoare de garanție bancară irevocabilă de participare la licitație.

       Ofertele care nu sunt însoțite de dovada constituirii garanției pentru participare la licitație vor fi respinse.

       Organizatorul procedurii are dreptul de a vira garanția de participare la licitație în bugetul propriu, ofertantul pierzând suma constituită, atunci când acesta din urmă se află în oricare dintre următoarele situații:

       -își retrage oferta în perioada de valabilitate a acesteia,

       -oferta sa fiind stabilită câștigătoare, refuză să semneze contractul de asociere în perioada de valabilitate a ofertei.

       Garanția pentru participare la licitație, constituită de ofertantul a cărui ofertă a fost stabilită ca fiind câștigătoare, se transformă în garanție de bună execuție a contractului de asociere. Aceasta se va restitui antreprenorului general după recepția finală a locuințelor, în termen de 10 zile bancare de la data semnării procesului verbal de recepție finală.

       Garanția de bună execuție a contractului de asociere va fi executată de către organizatorul procedurii în situația în care antreprenorul nu își îndeplinește în totalitate, corespunzător și la termen toate obligațiile contractuale.

       Garanția pentru participare la licitație, constituită de ofertanții ale căror oferte nu au fost stabilite ca fiind câștigătoare, se returnează de către organizatorul procedurii în termen de 3 zile lucrătoare de la data expirării termenului pentru depunerea eventualelor contestații respectiv 7 zile de la data transmiterii adreselor de înștiințare asupra rezultatului licitației.

 

III.4.Ofertantul trebuie să facă dovada achitării contravalorii prezentei documentații de licitație.

       Contravaloarea documentației de licitație este de 5.000.000 lei

 

III.5. Oferta financiară

       Oferta financiară trebuie să cuprindă date referitoare la:

-         preț/mp arie desfășurată solicitat beneficiarilor de locuințe care va include construcția propriu-zisă (prețul va fi exprimat în euro/mp fără TVA; acest preț va sta la baza determinării cuantumului împrumutului ipotecar)

-         termenul de elaborare al studiilor și proiectelor (în zile calendaristice)

-         avansul solicitat beneficiarilor de locuințe(exprimat în procente din împrumut)

-         termenul de finalizare a locuințelor (în zile calendaristice)

-         dobânda solicitată de finanțator la creditul ipotecar și alte costuri cuantificabile(comisioane, etc.)

 

Prețurile trebuie să fie date atât în lei cât și în euro. Cursul de referință fiind data de ___________.

 

          Oferta financiară se va întocmi și semna de către reprezentantul oficial ales, al asocierii.

 

 

IV. Dreptul de a solicita clarificări

       Orice potențial ofertant care a obținut un exemplar din prezenta documentație are dreptul de a solicita în scris clarificări despre elementele cuprinse în aceasta.

       Întrebările clarificări se primesc în scris la sediul Primăriei cu cel puțin 7 zile înainte de data licitației

       Organizatorul licitației are obligația de a da răspuns la orice solicitare de clarificări până cel târziu cu 5 zile calendaristice înainte de data licitației.

        

V. Prezentarea ofertelor

       Ofertele se vor depune în plic închis la Registratura instituției, P-ța Victoriei nr. 3 până la data de ______, ora ___

       Organizatorul licitației are dreptul de a decala data limită pentru depunerea ofertei, caz în care acesta va comunica noua data limită, în scris, cu cel puțin 5 zile înainte de data limită stabilită inițial, tuturor potențialilor ofertanți care au obținut un exemplar din prezentele instrucțiuni.

       Ofertantul trebuie să prezinte un exemplar al ofertei și al documentelor care o însoțesc, în original.

       Documentele trebuie să fie redactate în limba română iar în cazul persoanelor juridice străine aceste vor depune documentele în original însoțite de traduceri autorizate.

       Documentele trebuie să fie tipărite sau scrise cu cerneală neradiabilă și vor fi semnate pe fiecare pagină de reprezentantul/reprezentanții autorizat/autorizați corespunzător să angajeze ofertantul în contract de asociere. În cazul documentelor emise de instituții/organisme oficiale abilitate în acest sens documentele respective trebuie să fie semnate și parafate conform prevederilor legale.

       Orice ștersătură, adăugare, interliniere sau scris peste cel dinainte sunt valide doar dacă sunt vizate de către persoana/persoanele autorizată/autorizate să semneze oferta de asociere.

 

VI. Sigilarea și marcarea ofertei

       Ofertantul trebuie să depună documentele solicitate, inclusiv propunerea tehnică și propunerea financiară în plicuri sigilate.

       Propunerea tehnică cuprinde toate documentele specificate la punctele III.1., III.2., III.3., III.4. din prezenta documentație.

       Propunerea financiară cuprinde documentele solicitate la punctul III.5. din prezenta documentație.

       Propunerea tehnică și propunerea financiară se vor introduce fiecare într-un plic separat (denumite plicuri interioare), pe care se va menționa “ propunere tehnic㓠și  “ propunere financiar㠓.

       Pe plicurile care conțin propunerea tehnică respective propunerea financiară se vor menționa denumirea și adresa ofertantului.

       Cele două plicuri denumite plicuri interioare se vor introduce împreună într-un nou plic (denumit plic exterior), care se va sigila și pe care se va menționa:

PENTRU LICITAȚIA PUBLICĂ DESCHISĂ ORGANIZATĂ ÎN VEDEREA SELECTĂRII ANTREPRENORULUI GENERAL ÎN VEDEREA ASOCIERII CU CONSILIUL LOCAL MUNICIPAL TÎRGU MUREȘ ÎN SCOPUL REALIZĂRII UNUI CARTIER DE LOCUINȚE. A NU SE DESCHIDE ÎNAINTE DE DATA DE _____ ORA _______.

       Plicul exterior nu se marchează cu denumirea și adresa ofertantului.

 

VII. Retragerea ofertei

       Orice ofertant are dreptul de a-și retrage oferta numai înainte de data limită stabilită pentru depunerea ofertei și numai printr-o solicitare scrisă în acest sens.

       Ofertantul nu are dreptul de a-și retrage oferta după expirarea datei limită stabilită pentru depunerea ofertelor, sub sancțiunea excluderii acestuia de la procedura de licitație și a pierderii garanției pentru participare la licitație.

 

 

 

VIII. Oferte întârziate

       Oferta care este depusă după expirarea datei limită pentru depunere se returnează nedesfăcută.

 

IX. Criterii de selecție a antreprenorului general

 

       În vederea evaluării  și comparării ofertelor se stabilește punctajul aferent cât și ponderea criteriilor de selecție a ofertelor după cum urmează:

1.     preț/mp suprafață construită solicitat beneficiarilor de locuințe care va include construcția propriu-zisă (acest preț va sta la baza determinării cuantumului împrumutului ipotecar) ......................................................40 pct.

2.     termenul de elaborare al studiilor și proiectelor .....................................10 pct.

3.     avansul solicitat beneficiarilor de locuințe(exprimat în procente din împrumut).................................................................................................10 pct.

4.     termenul de finalizare a locuințelor ..........................................................20 pct.

5.     dobânda solicitată de finanțator la creditul ipotecar și alte costuri cuantificabile(comisioane, etc.).................................................................20 pct.

 

Modalitatea de calcul a punctajului:

Pentru criteriul 1- preț/mp suprafață construită se acordă 40 de puncte ofertei cu

prețul cel mai mic. Pentru celelalte oferte punctajul se calculează astfel:

 

     P of N=( Preț minim/Preț N)x 40, unde

 

     P of N – punctaj aferent ofertei N

     Preț minim – prețul minim prezentat

     Preț N – prețul prezentat în oferta N

 

     Pentru criteriul 2-termen de elaborare a studiilor și proiectelor se acordă 10 puncte ofertei cu termenul cel mai mic exprimat în zile calendaristice. Pentru celelalte oferte punctajul se calculează astfel:

 

     P sp N = (Termen minim/Termen N) x 10, unde

 

     P sp N – punctaj pentru studii – proecte aferent ofertei N

     Termen minim – termenul minim prezentat

     Termen N – termenul prezentat în oferta N

 

     Pentru criteriu 3- avansul solicitat beneficiarilor de locuințe se acordă 10 puncte ofertei cu avansul cel mai mic exprimat în procente din împrumut. Pentru celelalte oferte  punctajul se calculează astfel:

 

     P avans N = (Avans minim/Avans N) x 10, unde

 

     P avans N – punctaj pentru avansul solicitat aferent ofertei N

     Avans minim – avansul minim prezentat

     Avans N – avansul prezentat în oferta N

 

     Pentru criteriul 4- termenul de finalizare al locuințelor se acordă 20 puncte ofertei cu termenul de finalizare cel mai mic exprimat în zile calendaristice. Pentru celelalte oferte punctajul se calculează astfel:

 

     P tex N = (Tex minim/Tex N) x 20, unde

 

     P tex N – punctaj pentru termenul de finalizare aferent ofertei N

     Termen minim – termenul de finalizare minim prezentat

     Termen N – termenul de finalizare prezentat în oferta N

 

     Pentru criteriul 5- dobânda solicitată de finanțator la creditul ipotecar și alte costuri cuantificabile(comisioane, etc.), exprimate în procente din împrumut se acordă 20 de puncte ofertei cu dobânda și costurile cuantificabile cele mai mici. Pentru celelalte oferte punctajul se calculează astfel:

 

     P d+c N = [(Dobânda+alte costuri) minim/(Dobânda + alte costuri) N] x 20, unde

 

     P d+c N – punctaj pentru dobândă și alte costuri  aferent ofertei N

     (Dobânda +alte costuri)minim – dobânda și alte costuri minim prezentat

     (Dobânda +alte costuri)N – dobânda și alte costuri prezentat în oferta N

 

     Antreprenorul general selectat va fi cel a cărui ofertă a obținut cel mai mare număr de puncte din totalul de 100 puncte posibile, dintre ofertele declarate calificate.

 

X. Participarea la procedura de licitație publică deschisă

     Numărul participanților la licitație este nelimitat.

     Pentru desfășurarea licitației este necesară existența a minim 2(două) oferte.

     În situația în care nu s-a depus nici o ofertă, nici o ofertă corespunzătoare sau o singură ofertă corespunzătoare, licitația se va repeta.

 

XI. Dreptul organizatorului licitației de a anula aplicarea procedurii de licitație

     Organizatorul licitației are dreptul de a anula procedura de licitație dacă:

     -nici unul dintre ofertanți nu este eligibil

     -numărul de ofertanți este mai mic de 2

     -au fost prezentate numai oferte necorespunzătoare, respectiv oferte care:

                   -fie sunt depuse după data limită de depunere a ofertelor

                   -fie nu au fost elaborate și prezentate în concordanță cu cerințele prevăzute în prezenta documentație

                   -fie conțin propuneri referitoare la clauzele contractuale, propuneri care sunt în mod evident dezavantajoase pentru Consiliul Local Tîrgu Mureș

                   -circumstanțe excepționale afectează procedura de licitație sau este imposibilă încheierea contractului de asociere.

     În această situație singura obligație a organizatorului licitației este aceea de a restitui garanția de participare la licitație.

XII. Alte precizări

     Contractul de asociere se va încheia în termen de 30 zile de la data adjudecării ofertelor.

     Prevederile prezentei documentații și a Caietului de sarcini anexă la aceasta sunt obligatorii pentru părțile implicate și vor fi preluate în contractul de asociere.

     Nerespectarea clauzelor contractului de asociere de către antreprenorul general poate conduce la plata de către acesta a unor penalizări pentru fiecare zi de întârziere în procent de ___ din valoarea terenului pus la dispoziție de Consiliul Local al municipiului Tîrgu Mureș spre folosință gratuită pe perioada realizării ansamblului rezidențial.