ROM�NIA

JUDEŢUL MUREŞ

CONSILIUL LOCAL MUNICIPAL TG. MUREŞ

 

 

H O T Ă R � R E ANr. 13

din 30 ianuarie 2003

 

privind aprobarea Contractului de administrare a terenurilor cu vegetaţie forestieră, modificat

 

Consiliul local municipal Tg. Mureş, �ntrunit �n şedinţă ordinară de lucru,

Văz�nd Expunerea de motive nr. 88 din 20.01.2003 privind aprobarea Contractului de administrare a pădurilor, prezentată de Direcţia Tehnică şi Administrarea Patrimoniului, Serviciul administrarea patrimoniului public şi privat

Av�nd �n vedere prevederile Legii fondului funciar 18/1991,republicată, ale Legii 1/2000, pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi celor forestiere, şi ale Legii 169/1997,

�n conformitate cu prevederile Legii 75/2002 pentru modificarea şi completarea OG 96/1998, privind reglementarea regimului silvic şi administrarea fondului forestier naţional, republicată, art. 12, alin. 1

�n baza prevederilor art.38, alin. 2 ,lit. f şi g şi a art. 46 din Legea administraţiei publice locale,

 

H O T Ă R Ă Ş T E :

 

Art . 1 Se aprobă contractul de administrare a terenurilor cu vegetaţie forestieră şi păduri, conform anexei care face parte integrantă din prezenta hotăr�re .

 

Art. 2.La data intrării �n vigoare a prezentei hotăr�ri se abrogă Hotăr�rile Consiliului Local nr. 105/04.06.2002 şi 129/25 07. 2002.

 

Art. 3 Cu aducerea la �ndeplinire a prezentei hotăr�ri se �ncredinţează Primarul municipiului Tg. Mureş, dl. Dr. Dorin Florea, prin Direcţia Tehnică şi Administrarea Patrimoniului, Serviciul Administrarea Patrimoniului Public şi Privat .

 

 

 

���

 

 

CONTRASEMNEAZĂ,���������������������������������� �������� PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ,

SECRETARUL MUN. TG. MUREŞ,

������������ Maria Cioban��������� ��������������������������������������������������� ing. MOLNAR GABOR

 

 

 

 

 

 

 

 

CONTRACT

 

de administrare a pădurilor predate conform prevederilor Legii 18/1991 şi a Legii 1/2000

 

I.                     PĂRŢILE CONTRACTANTE

 

�ntre :

 

PRIMĂRIA MUNICIPIULUI TG. MUREŞ, reprezentată de dr. Dorin FloreaPrimar, director economic � ec. Kiss Imola, director tehnicing. Dan Gliga, �n calitate de proprietar BENEFICIAR, şi

DIRECŢIA SILVICĂ MUREŞ, cu sediul �n Tg. Mureş, str. Enescu nr. 6, �nmatriculată la Registrul Comerţului cu nr. J26/214/1991, cod fiscal 2852673, reprezentată de director � ing. Dogaru Ioan Anton, economist şefec. Biscoş Teodor, �n calitate de PRESTATOR, prin Ocolul Silvic Tg. Mureş

Au convenit la �ncheierea prezentului contract de administrare av�nd următoarele clauze :

 

II.                   OBIECTUL CONTRACTULUI

 

Art. 1. Obiectul contractului �l constituie administrarea de către Ocolul Silvic Tg. Mureş a suprafeţelor de păduri predate, precum şi prestarea tuturor serviciilor specifice sectorului silvic, menţionate �n amenajamentele silvice, normele, normativele, instrucţiunile, ordinele şi legislaţia �n vigoare specifică sectorului silvic şi acelora care se pot adapta la sectorul silvic, toate activităţile care sunt adecvate şi necesare de a fi executate �n şi pentru buna administrare a suprafeţei de pădure aflată �n proprietatea beneficiarului.

Pentru realizarea obiectului contractului, prestatorul va prelua suprafaţa totală de 729,77 ha teren cu vegetaţie forestieră, situat �n raza Ocolului Silvic Tg. Mureş, U.P. III, V şi VI, u.a., identificată �n CF : �.. la nr. top ��şi alte terenuri cu destinaţie forestieră.

Suprafaţa respectivă se identifică �n teren prin harta care se anexeazăanexa 1.

 

III.                 DURATA CONTRACTULUI

 

Art. 2. Prezentul contract �şi produce efectele de la 01.02.2003 p�nă la 31.12.2004

 

IV.                OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR

 

Art. 3. Prestatorul se obligă presteze serviciile menţionate la art.1, astfel :

A.     Paza permanentă a suprafeţei preluate

B.     Restul serviciilor menţionate la art.1 �n următoarele condiţii :

După ce a prezentat beneficiarului �ntraga documentaţie tehnico-economică, care justifice necesitatea, oportunitatea, eficacitatea, eficienţa şi graficul trimestrial al serviciilor şi numai după ce există aprobarea scrisă din partea beneficiarului. Această documentaţie se trimite la beneficiar anual, pe �ntreaga durată a contractului, cu cel puţin 30 de zile �naintea �nceperii fiecărui an calendaristic .

Art. 4. Beneficiarul se obligă :

         primească, verifice şi comunice �n scris, �n termen de maximum 30 de zile, poziţia sa faţă de documentaţia primită;

         participe direct sau printr-un reprezentant legal pe teren la recepţia tuturor serviciilor �n perioada 20-25 a lunii, dată după care serviciile se consideră acceptate �n sens calitativ şi cantitativ.

 

 

V.                 PREŢUL

 

Art. 5.a)Preţul serviciilor este de 26.000 lei/lună/ha, respectiv �������..lei/lună

b)      Conform B.V.C. � ului anualcare se �ntocmeşte �n conformitate cu prevederile art.3 şi a situaţiei cash-flow. (anexa 4)

 

VI.                MODALITĂŢI DE PLATĂ

 

Art. 6. Beneficiarul va achita contravaloarea serviciilor prestate p�nă la data de 10 a lunii următoare

emiterii facturii de către prestator �n contul Ocolului Silvic Tg. Mureş, nr. 251100909010147 deschis la BRD � Sucursala Tg. Mureş

Factura se va emite pe baza recepţiilor lucrărilor şi serviciilor executate şi se va �ncheia �n fiecare lună, �n ultima zi lucrătoare, �mpreună cu specialistul �mputernicit al beneficiarului.

 

VII.            CLAUZE SPECIALE

 

Art. 7. Beneficiarul �şi rezervă dreptul de a dispune �n mod direct de veniturile care rezultă din valorificarea produselor şi fructelor pădurii, caz �n care este obligat �nştiinţeze prestatorul cu minimum 15 zile �nainte de valorificare.

Art.8. �n cazul �n care prestatorul se va ocupa la r�ndul lui de valorificarea produselor pădurii, aceasta se va face doar la cererea lui scrisă urmată de acceptul proprietarului.

Art.9. Beneficiarul sau un �mputernicit cu delegaţie are dreptul de a verifica oric�nd, fără preaviz, modul �n care prestatorul �şi �ndeplineşte obligaţiile contractuale.

Art.10. Cotele de cheltuieli indirecte, cotele de profit precum şi cheltuielile aferente activităţii de pază permanentă se vor negocia anual şi �n concordanţă cu rata inflaţiei .

Art. 11. Orice modificare a clauzelor prezentului contract se poate face doar cu acordul părţilor contractante.

Art. 12. Contractul se reziliază :

A.     �n situaţia �nfiinţării de către beneficiar a structurilor proprii de funcţionare.

B.     �n drept (pactul comisoriu de grd II), fără intervenţia instanţei de judecată, �n următoarele situaţii :

a)      C�nd prestatorul �nt�rzie cu mai mult de 30 de zile efectuarea corectă a serviciilor cuprinse �n documentaţia �nsuşită de beneficiar sau nu execută prevederile contractuale

b)      C�nd beneficiarul nu plăteşte preţul �n termen de 30 de zile de la data scadenţei.

Art. 13. Prestatorul va asigura paza florei şi faunei.

Prestatorul are obligaţia de a face demersurile necesare �n vederea recuperării pagubelor produse fondului forestier, proprietate a municipiului Tg. Mureş.

Art. 14. Prestatorul va asigura paza şi protecţia fondului forestier şi a fondului cinegetic, mai puţin a fondului cinegetic �nchiriat asociaţiilor de v�nătoare, pentru care poartă răspundere �n caz de producere de pagubă, inclusiv faţă de terţi.

Art. 15. Prestatorul va asigura paza corespunzătoare a pădurii contra incendiilor conform reglementărilor specifice �n materie.

Art. 16. Beneficiarul, cu sprijinul prestatorului asigură valorificarea fondului forestier, a tuturor bunurilor, precum şi a produselor specifice fondului forestier şi fructelor pădurii, �n condiţiile legii.

 

VIII.         RĂSPUNDEREA CONTRACTUALĂ

 

Art. 17. Pentru neexecutarea sau executarea �n mod necorespunzător a obligaţiilor prevăzute �n contract, părţile datorează una alteia următoarele penalităţi :

a)                                 Prestatorul 0,15% pentru fiecare zi de �nt�rziere a executării prestaţiilor, penalităţi calculate la valoarea lucrărilor neexecutate, stabilite de beneficiar prin personal competent;

b)                                 Beneficiarul 0,15% pentru fiecare zi de �nt�rziere a plăţii preţului, penalităţi calculate la valoarea facturilor neachitate;

c)                                 C�nd oricare dintre părţi nu-şi �ndeplineşte obligaţiile contractuale cu vinovăţie, stabilită �n condiţiile legii.

 

IX.              FORŢA MAJORĂ

 

Art. 18. Forţa majoră, aşa cum este definită prin legislaţia �n vigoare, exonerează de răspundere partea care o invocă, cu condiţia notificării scrise �n termen de 5 zile de la apariţia cazului de forţă majoră certificat de cel �n drept.

 

X.                 DISPOZIŢII FINALE

 

Art. 19. Anexele����. fac parte integrantă din prezentul contract.

Art. 20. Orice modificări �n domeniul legislaţiei silvice, a normelor, normativelor, instrucţiunilor şi ordinelor, atrag după sine adaptarea �n mod obligatoriu a clauzelor prezentului contract.

Art. 21. Litigiile apărute �n legătură cu interpretarea sau executarea prezentului contract se vor soluţiona pe cale amiabilă, �n caz de ne�nţelegere vor fi deduse spre soluţionare instanţelor judecătoreşti competente.

Art. 22. Prezentul contract s-a �ncheiat azi, �����. �n patru exemplare originale, unul pentru beneficiar, două pentru prestatorul Direcţia Silvică Mureş şi unul Ocolului Silvic Tg. Mureş.

 

 

BENEFICIAR,������������������������������������� �����������������������������PRESTATOR,

 

PRIMAR,��������������������������������������������������������������������������� DIRECTOR,

Dr. Dorin Florea�������������������������������������������������������������� Ing. Dogaru Ioan Anton

 

 

DIRECTOR D.E.,��� ������������������������������������������ ����������� ����ECONOMIST ŞEF,

Ec. Kiss Imola������������������������ ��������������������������� ����������������Ec. Biscoş Teodor

 

 

DIRECTOR TEHNIC,����������������� ��������������������������������� ��������ŞEF OCOL,

Ing. Dan Gliga���������������������������������������������������������������� Herlea Tudor Valeriu

 

 

VIZA JURIDICĂ,��������������������������������������������� ����������������CONSILIER JURIDIC,