ROMÂNIA                                                                                                                

JUDEŢUL MUREŞ

            CONSILIUL LOCAL MUNICIPAL TÂRGU-MUREŞ

 

 

 

HOTĂRÂREA Nr. 129

                                                                  Din 25 iulie  2002

 

 

Privind aprobarea Contractului de administrare a terenurilor cu vegetaţie forestieră, păduri

 

            Consiliul local municipal Tg. Mureş, întrunit în şedinţă ordinară de lucru,

Văzând Expunerea de motive nr. 1442 din 02.07.2002 privind aprobarea Contractului de administrare a terenurilor cu vegetaţie forestieră, păduri,  prezentată de Direcţia Tehnică şi Administrarea patrimoniului,

Având la bază prevederile Legii fondului funciar nr.18/1991, republicată, şi ale Legii nr.1/2000- pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr.18/1991 şi ale Legii nr. 169/1997,

În temeiul Hotărârii Consiliului Local Municipal nr. 105 / 04.06.2002

În baza prevederilor art.38 alin.2 litera f şi g şi a art. 46 din Legea nr. 215/2001-privind administraţia publică locală,

 

 

 

Hotărăşte:

 

 

            Art.1 Se aprobă Contractul de administrare a terenurilor cu vegetaţie forestieră, păduri, prezentat în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

                       

Art.2 Cu aducerea la îndeplinire a prezentei Hotărâri se încredinţează domnul Dr. Dorin Florea - Primarul municipiului Tg. Mureş şi Executivul Consiliului local municipal prin Direcţia Economică, Direcţia juridică, contencios administrativ şi administraţie publică locală – Serviciul fond funciar şi registrul agricol şi Direcţia Tehnică şi administrarea patrimoniului - Serviciul Administrare patrimoniul public şi privat.

 

 

                                                                                  PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ,

                                                                                  Ing.David Csaba

 

 

CONTRASEMNEAZĂ,

Secretarul Consiliului Local Municipal

                       Jrs. Cioban Maria

 

 

 

 

ROMÂNIA                                        

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA MUNICIPIULUI TÎRGU MUREŞ

Nr.______________din________________2002

 

 

 

 

CONTRACT

de administrare a terenurilor cu vegetaţie forestieră,  păduri, preluate conform prevederilor Legii 18/1991 şi a Legii 1/2000

 

 

 

I.                   PĂRŢILE CONTRACTANTE

 

Între:

 

1. MUNICIPIUL TÎRGU MUREŞ, reprezentat prin dr. Dorin Florea- Primar, director economic - ec.Gal Imola, director tehnic - ing. Dan Gliga, în calitate de proprietar beneficiar, şi

                   2. Direcţia Silvică Mureş, cu sediul în Tg. Mureş, str. Enescu, nr.6, telefon 250073, înmatriculată la Registrul Comerţului Mureş cu nr. J26/214/1991, cod fiscal 2852673, reprezentată de director – ing. Dogaru Ioan Anton, economist şef – ec. Biscoş Teodor, în calitate de PRESTATOR prin Ocolul Silvic Tg. Mureş

Au convenit la încheierea prezentului contract de administrare având următoarele clauze :

 

 

II.                OBIECTUL CONTRACTULUI

 

Art.1. Obiectul contractului îl constituie administrarea  de către Ocolul Silvic Tg. Mureş a suprafeţelor de păduri predate precum şi prestarea tuturor serviciilor specifice sectorului silvic, menţionate în amenajamentele silvice, normele, normativele, instrucţiunile, ordinele şi legislaţia în vigoare specifică sectorului silvic şi acelora care se pot adapta la sectorul silvic, toate activităţile care sunt adecvate şi necesare de a fi executate pentru buna administrare a suprafeţei de pădure aflată în proprietatea beneficiarului

Pentru realizarea obiectului contractului, prestatorul va prelua suprafaţa totală de 729,77 ha teren cu vegetaţie forestieră, situată în raza Ocolului Silvic Tg. Mureş U.P. III, V şi VI, u.a., identificată în C.F: nr. ___ la nr. top ___.

Suprafaţa respectivă se identifică în teren prin harta care se anexează – anexa 1.

Preluarea suprafeţelor se va face pe bază de proces verbal de preluare – anexa 2, datat şi semnat de cei în drept (2/1, 2/2, 2/3, 2/4, 2/5, 2/6, 2/7).

 

 

III.       DURATA CONTRACTULUI

 

Art.2. Prezentul contract îşi produce efectele de la 01.08.2002 pana la 31.12.2007.

 

IV.              OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR

Art.3. Prestatorul se obligă presteze serviciile menţionate la art.1, astfel:

A.     Paza permanentă a suprafeţei preluate

B.     Restul serviciilor menţionate la art.1 în următoarele condiţii:

 După ce a prezentat beneficiarului întreaga documentaţie tehnico-economică,

care justifice necesitatea, oportunitatea, eficacitatea, eficienţa şi graficul trimestrial al serviciilor. Această documentaţie se trimite la beneficiar anual, pe întreaga durată a contractului, cu cel puţin 30 de zile înaintea începerii fiecărui an calendaristic. Pentru anul în curs termenul este de 01.08.2002.          

Art.4 Beneficiarul se obligă :

- să primească, să verifice şi să comunice în scris, în termen de maximum 30 de zile, poziţia sa faţă de documentaţia primită.

- să participe direct sau printr-un reprezentant legal pe teren la recepţia tuturor serviciilor în perioada 20-25 a lunii.

 

 

V.        PREŢUL

 

Art.5 – a). Preţul serviciilor este de 20.000 lei/lună/ha, respectiv 14.595.400 lei/lună.

            b). Conform B.V.C. –ului anual care se întocmeşte în conformitate cu prevederile art.3, (Anexa 3) şi a situaţiei cash – flow (anexa 4). 

 

 

VI.              MODALITĂŢI DE PLATĂ

 

 

                        Art. 6 Beneficiarul va achita contravaloarea serviciilor prestate până la data de 10 a lunii următoare emiterii facturii de către prestator în contul Ocolului Silvic Tg. Mureş nr. 251100909010147 deschis la B.R.D. – SUCURSALA Tg. Mureş.

 

 

 

VII. CLAUZE SPECIALE

 

 

Art.7. Beneficiarul işi rezervă dreptul de a dispune în mod direct de veniturile care rezultă din valorificarea produselor şi fructelordurii, caz în care este obligatînştiinţeze prestatorul cu minimum 15 zile înainte de valorificare.

Art.8. În cazul în care prestatorul se va ocupa la rândul lui de valorificarea produselor pădurii, aceasta se va face doar la cererea lui scrisă urmată de acceptul proprietarului.

            Art.9. Beneficiarul sau un împuternicit cu delegaţie are dreptul de a verifica oricând fără preaviz modul în care prestatorul îşi îndeplineste obligaţiile contractuale.

Art.10. Cotele de cheltuieli indirecte, cotele de profit precum şi cheltuielile aferente activităţii de pază permanentă se vor negocia anual .

Art.11. Orice modificare a clauzelor prezentului contract se poate face doar cu acordul părţilor contractante.

            Art.12. Contractul se reziliază

A.  În situaţia înfinţării de către beneficiar a structurilor proprii de

funcţionare.

B.     În drept (pactul comisoriu de grd II), fără intervenţia instanţei de judecată în următoarele situaţii.

                                    a). Când prestatorul întârzie cu mai mult de 30 de zile efectuarea corectă a serviciilor cuprinse în documentaţia însuşită de beneficiar sau nu execută prevederile contractuale

                                    b). Când beneficiarul nu plăteşte preţul în termen de 30 de zile de la data scadenţei, cel puţin în trei situaţii consecutive.

                        Art.13. Prestatorul va asigura paza florei şi a faunei.

                                    În cazul în care se produc pagube de către terţi, prestatorul va suporta contravaloarea pagubelor produse.

                        Art.14 Prestatorul va asigura protecţia pădurii, paza fondului forestier, paza şi hrana animalelor sălbatice, a păsărilor, a fondului cinegetic şi fondului piscicol pentru care poartă răspundere în caz de producere de pagubă inclusiv faţă de terţi.

                        Art.15 La licitaţia masei lemnoase proprietarul –beneficiar va face parte din comisie având drept de veto.

                        Art.16 Prestatorul va asigura paza corespunzătoare a pădurii contra incendiilor conform reglementărilor specifice în materie.

                        Art.17 Beneficiarul cu sprijinul prestatorului asigură valorificarea fondului forestier a tuturor bunurilor precum şi a produselor specifice fondului forestier şi fructelor pădurii în condiţiile legii.

                        Art.18 Va asigura la cererea proprietarului prin specialist exploatarea corespunzătoare a masei lemnoase, integritatea şi dezvoltarea fondului forestier, controlul circulaţiei materialului lemnos şi a instalaţiilor de transformat lemn rotund în cherestea.

 

VIII. RĂSPUNDEREA CONTRACTUALĂ

 

                        Art.19. Pentru neexecutarea sau executarea în mod necorespunzător a obligaţiilor prevăzute în contract, părţile datorează una alteia următoarele penalităţi :

a)      Prestatorul 0,15% pentru fiecare zi de întârziere a executării prestaţiilor, penalităţi calculate la valoarea lucrărilor neexecutate stabilite de beneficiar prin personal competent.

b)      Beneficiarul 0,15% pentru fiecare zi de întârziere a plăţii preţului penalităţi calculate la valoarea facturilor neachitate

c)      Când oricare dintre părţi nu-şi îndeplineşte obligaţiile contractuale cu vinovăţie, stabilită în condiţiile legii.

 

IX. FORŢĂ MAJORĂ

                       

Art.20. Forţa majoră, aşa cum este definită prin legislaţia în vigoare,

exonerează de răspundere partea care o invocă, cu condiţia notificării scrise în termen de 5 zile de la apariţia cazului de forţă majoră certificat de cel în drept.

 

 

 

 

                        X. DISPOZIŢII FINALE

 

                        Art.21. Anexele 1, 2, 3 şi 4 fac parte integrantă din prezentul contract.

                        Art.22. Orice modificări în domeniul legislaţiei silvice a normelor, normativelor, instrucţiunilor şi ordinelor, atrag după sine adaptarea în mod obligatoriu a clauzelor prezentului contract.

                        Art.23. Litigiile apărute în legătură cu interpretarea sau executarea prezentului contract se vor soluţiona pe cale amiabilă, în caz de neînţelegere vor fi deduse spre soluţionare instanţelor judecătoreşti competente.

                        Art.24. Prezentul contract s-a încheiat azi            în 4 (patru) exemplare originale, unul pentru beneficiar, două pentru prestatorul Direcţia Silvică Mureş şi Ocolul Silvic Tg. Mureş.

                        Art.25. Contractul se va autentifica la un birou notarial şi se va înregistra la I.T.R.S.C. Bistriţa.

 

 

 

 

            BENEFICIAR,                                                           PRESTATOR

 

PRIMAR,                                                                   DIRECTOR,             

            Dr. Dorin Florea                                                        Ing. Dogaru Ioan Anton

 

            DIRECTOR D.E.                                                      ECONOMIST ŞEF,

            Ec. Gal Imola                                                             Ec. Biscoş Teodor

 

            DIRECTOR TEHNIC,                                              ŞEF OCOL,

            Ing. Dan Gliga                                                            Herlea Tudor Valeriu

                       

            VIZĂ JURIDICĂ,                                                      CONSILIER JURIDIC,

            Cons. jr. Puni Gabriela